Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرز ذوقی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر در هر ساخت و سازی موازین فنی که در مقررات ملی ساختمان وجود دارد و موازین قانونی که در قانون نظام مهندسی آمده است به درستی رعایت شود و مهندسان دخیل در پروانه قانونی برای صدور یک ساختمان فنی رفتار صحیحی داشته باشند، محصول آن یک ساختمان فنی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساختمان فنی، ساختمانی است که مقررات ملی ساختمان در آن رعایت شده و نباید حادثه‌ای برای آن رخ دهد، بیان کرد: در غیر این صورت معنا و مفهومش این است که آن ساختمان فنی نیست و مشخصات فنی ندارد.

وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک سازمان نظارتی همواره بر این مساله تاکید کرده است که باید کارفرما، مجری ذیصلاح، مهندس ناظر، مهندس طراح و آزمایشگاهها باید مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی را رعایت کنند.

این کارشناس ادامه داد: محصول عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی ساختمانی فاقد مشخصات فنی است و وقتی ساختمانی فنی نیست، به طور یقین یکی از عوامل اجرایی قوانین را رعایت نکرده و در جایی قصور داشته است که براحتی قابل احصا و پیگیری است.

ذوقی اظهار داشت: هنوز از جزییات بروز حادثه متروپل آبادان اطلاع دقیقی نداریم و نمی‌دانیم پایان کار برای این ساختمان صادر شده است یا خیر، اما بر طبق شنیده‌ها سازمان نظام مهندسی خوزستان مکاتباتی داشته و نواقص برج مزبور را به مراجع مختلف اعلام کرده است، در این مواقع طبق ماده ۲۷ از آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی، شهرداری باید از ادامه عملیات اجرایی ساختمان جلوگیری کند و پس از رفع نواقص اجرای کار ادامه یابد.

مشاور رییس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با اشاره به تخریب ساختمان نوساز در منطقه "الهیه" مشهد در سالهای اخیر گفت: علت ریزش این ساختمان عدم رعایت مقررات ملی ساختمان، قانون نظام مهندسی و ضوابط شهرسازی بود که  با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی شد.

برج دوقلوی متروپل آبادان ظهر دوشنبه فرو ریخت که در این حادثه تاکنون ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۳۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

امدادرسانان همچنان مشغول امدادرسانی هستند تا افراد احتمالی گرفتار در این حادثه را نجات دهند. 

برچسب‌ها پروژه ساختمانی کمیسیون تنظیم مقررات آبادان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پروژه ساختمانی کمیسیون تنظیم مقررات آبادان پروژه ساختمانی کمیسیون تنظیم مقررات آبادان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور سازمان نظام مهندسی مقررات ملی ساختمان قانون نظام مهندسی ساختمان فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تا دهم ربیع‌الاول ساختمان در دست احداث استانداری لرستان تکمیل و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان در این ساختمان مستقر شود.

ابوطالب شفقت امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بازدید از ساختمان جدید استانداری لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ساختمان به دلیل نبود منابع اعتباری زمان زیادی صرف احداث آن شده و برای تکمیل به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مسئول این پروژه است و از امروز تا حداکثر دهم ربیع الاول فرصت دارند تا این پروژه را تکمیل و در آن مستقر شود.

استاندار لرستان یادآور شد: در این ساختمان نواقص معماری وجود دارد که نیاز است با کمترین هزینه و تغییرات، اصلاح معماری در آن صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود