Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به  نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در نخستین یادواره شهدای ارتشی منطقه غرب مشهد که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد چهارده معصوم شهرک لشکر برگزار شد اظهار کرد: در عملیات بیت المقدس هدف تنها فتح خاک نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلکه حفظ و احیای ارزش‌های اسلامی از دستاوردهای مهم این عملیات است و رزمندگان اسلام در این عملیات کاری کردند که  این عملیات در تاریخ نظامی و جنگ های جهان  ثبت شد.

وی افزود: صدام با خیال خود قصد تصرف ۳ روزه  خوزستان را داشت. اما در مدت ۳۴ روز با دفاع جانانه رزمندگان و تکاوران نیروی دریایی مواجه شد و  با مشورت کارشناسان نظامی خود اعلام کرد اگر ایران خرمشهر را تصرف کند من کلید طلایی بصره را تقدیم خواهم کرد.

امیر آذریان خاطرنشان کرد: با نصرت و معجزه الهی و رهبری امام خمینی (ره) و رشادت و مجاهدت رزمندگان دلیر اسلام اعم از از ارتش، سپاه، بسیج و جهادگران جهاد سازندگی، بعد از ۲۶ روز نبرد سنگین خرمشهر آزاد شد و رزمندگان در مسجد جامع خرمشهر و مردم ایران اسلامی در سرتاسر کشور در مساجد نماز شکر به جا آوردند.

وی افزود: در روزهای آخر عملیات، نیروی هوایی ارتش 6 هزار نیروی بسیجی را از مشهد و در کمتر از ۱۲ ساعت به مناطق عملیاتی  منتقل کرد که این کار نیز در نوع خود بی نظیر است.

 

صدام بعد از شکست در عملیات بعضی از فرماندهان خود را اعدام کرد

امیر سرتیپ دوم بازنشسته غلامحسین دربندی از پیشکسوتان دفاع مقدس و از رزمندگان و حماسه آفرینان عملیات بیت المقدس نیز گفت: صدام بعد از شکست در عملیات در حضور خبرنگاران خارجی و داخلی به ظاهر به فرماندهان خود مدال شجاعت داد، ولی بعد آن به همه آنها توهین کرد و چند تن از آنان را اعدام کرد.

وی افزود: در این عملیات ۵ پل سیار بر روی رودخانه کارون زده شد. در تاریخ ۱۰ اردیبهشت تعداد ۴۰ هزار نفر نیرو و ۳۶ هزار خودرو تانک و نفربر از روی این پل ها عبور کرده‌اند و نیروی هوایی و هوانیروز نیز  با پشتیبانی کامل، نقش مهمی در پیروزی این عملیات داشتند .

امیر دربندی همچنین به تشریح نقش شهیدان خلعتبری، درخشان،  رستم زاد، صیاد شیرازی و خرازی در این عملیات پرداخت و گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون رشادت شهدا، جانبازان ،ایثارگران  و رزمندگان است.

گفتنی است در این مراسم از کتاب «آبروی محله» شامل زندگی نامه شهدای منطقه قاسم آباد مشهد که توسط خانم سیمین وهاب زاده گردآوری‌شده نیز رونمایی شد. اجرای برنامه حماسی  توسط گروه رزم نوازان ارتش، ذکر اهلبیت (ع) حاج احمد واعظی، ‌اجرای سرود سلام فرمانده و تجلیل از خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: عملیات بیت المقدس حفظ ارزش های اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم «خاموشی» فرمانده هوانیروز ارتش با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور نیروی زمینی ارتش از دانشکده و کلاس‌های خلبانی و فنی، ساختمان‌های در حال بازسازی و بازسازی و تجهیز شده، کتابخانه تخصصی، آشپزخانه و سایر قسمت‌های این مرکز بازدید کرد.

کد خبر 6096294 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • آیین تجلیل از جانبازان تیپ ۵۵ هوابرد
  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است