Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: افزایش حضور بخش خصوصی در اقتصاد ملی راهبردی است که در سرمایه گذاری ها، مورد توجه ایمیدرو قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایمیدرو؛ سمیه خلوصی که در نشست رئیس هیات عامل ایمیدرو با فعالان رسانه گفت:جذب بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی با راهبری ایمیدرو برای طرح‌های توسعه طی 5 سال محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو همچنین عنوان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت نیز که در راستای بسترسازی حضور بخش خصوصی صورت می‌گیرد، احداث جاده دسترسی و خط انتقال برق برای بیش از 560 معدن بخش خصوصی عملیاتی شده است.
وی افزود: در این زمینه در سال 99 برای 19 معدن و سال 1400 برای 48 معدن جاده دسترسی و خط انتقال برق احداث شد.
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو عنوان کرد: ایجاد جاده دسترسی و خط انتقال برق برای 120 معدن طی سال جاری هدفگذاری شده است.
تکمیل طرح‌های نیمه تمام
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: طرح‌های تکمیل شده در سال 1400 با بیش از 750 میلیون دلار سرمایه گذاری و با اشتغال مستقیم نزدیک به 2188 نفر صورت گرفت.
خلوصی افزود: تکمیل 1.28 میلیارد دلار طرح در سال 1401 با اشتغالزایی مستقیم نزدیک به 3377 نفر نیز در دستور قرار دارد.
وی با اشاره به برنامه جذب 7.2 میلیارد دلار سرمایه از بخش خصوصی طی سال 95 تا سال 1403، گفت: تاکنون 2.5 میلیارد دلار طرح از این رقم تکمیل شده است.
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو اعلام کرد: سال گذشته تعداد 23 فراخوان سرمایه گذاری در معدن و طرح انجام و 15 سرمایه گذار انتخاب شده اند.
افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی
خلوصی گفت: سرمایه صندوق از 140 میلیارد به 500 میلیارد تومان در سال‌های اخیر افزایش یافت و برنامه افزایش آن به 5000 میلیارد تومان در سال 1401 در دستور کار ایمیدرو است.
ظرفیت سازی در تولید
وی گفت: از ابتدای تاسیس ایمیدرو (سال 81) ظرفیت تولید فلزات اساسی کشور افزایش قابل ملاحظه داشته است.
خلوصی افزود: ظرفیت تولید فولاد 5.4 برابر (از 8 میلیون به 43.5 میلیون تن)، کاتد مس 2.4 برابر (از 190 هزار به 450 هزار تن) و شمش آلومینیوم 3.5 برابر (از 216 هزار به 770 هزار تن) طی مدت یاد شده تا سال 1400، افزایش یافته است.
توسعه اکتشاف
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اکتشاف، عنوان کرد: اکتشاف پهنه‌ها در فاز‌های شناسایی و پی جویی در استان‌های مختلف کشور با مساحت بیش از 489 هزارکیلومتر مربع گستره کشور اجرا شده و 96 درصد آن تکمیل شده است.
وی افزود: طی 10 سال گذشته یک میلیون و 450 هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده است.
خلوصی گفت: مجموع هزینه کرد در حوزه اکتشاف بالغ بر 1455 میلیارد تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بخش خصوصی میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، استاندار کردستان در مورد دستور کار این جلسه گفت: کردستان با بیشترین متقاضی مسکن دارای کمترین زمین برای اجرای این طرح است.
زارعی کوشا با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر در استان متقاضی مسکن ملی هستند گفت: در حال حاضر هرگونه توسعه شهری بدون برنامه ریزی مدون ممنوع است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم مشارکت عمومی و خصوصی برای اتمام پروژه‌های عمرانی را یکی از موارد قانونی دانست و گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه در سامانه مربوطه ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.
محمدی همچنین گفت: ۲۰ درصد تحقق رشد اقتصادی استان در سال جاری باید از فعالیت مراکز و واحد‌های رشد و فناور محقق شود.
هواسی بازرس کل استان نیز گفت: ایجاد شهرک‌های جدید در استان باید با کار مطالعاتی گسترده انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه