Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:37:37 GMT

سهمیه داروی مورد نیاز استان مرکزی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۹۳۱۵

سهمیه داروی مورد نیاز استان مرکزی افزایش یافت

علی اکبر کریمی روز سه شنبه در خصوص مباحث مطرح شده در نشست با رئیس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به سوال بنده از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص علت توزیع نکردن عادلانه دارو در سطح کشور و همچنین در استان مرکزی که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شد نشستی با رئیس سازمان غذا و دارو و معاونین این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی بیان کرد: در این نشست وضعیت کلی نحوه توزیع دارو در کشور و همچنین سهمیه‌ای که در راستای تامین داروی مورد نیاز مردم استان مرکزی به ویژه بیماران خاص و سرطانی داشتیم مورد بررسی قرار گرفت. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که تامین به موقع دارو برای عموم مردم به ویژه بیماران خاص دارد  در این نشست مقرر شد علاوه بر افزایش سهمیه داروی استان مرکزی، معاون سازمان غذا و دارو طی دو هفته آتی به استان مرکزی سفر کند و در جریان  آخرین وضعیت آمار، ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی و  جمعیتی که از سایر استان‌ها برای درمان به استان مرکزی سفر می کنند و همچنین آمار بیماران خاص استان و حجم داروی مورد نیاز آنها جمع آوری و بر آن اساس مجدد، در خصوص سهمیه داروی استان مرکزی بازنگری لازم صورت گیرد تا مردم از حق عادلانه تامین دارو بهره‌مند شوند.

کریمی تاکید کرد: در این نشست همچنین مقرر شد که تمام شرکت‌های پخش دارو در استان، شعبه داشته باشند تا در موعد مقرر بتوانند داروهای مورد نیاز را در سطح استان توزیع کنند و از این لحاظ حق مردم استان تضییع نشود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارائه خدماتی که سازمان غذا و دارو به شرکت های تولیدکننده دارو و همچنین صنایع غذایی و آرایشی در سطح استان ارائه می‌دهند مشکلاتی گزارش شده بود که مقرر شد در این سفر بررسی‌های لازم صورت گیرد و یک سیاست متمرکز و جامعی برای حمایت از این صنایع و رفع مشکلاتشان در اسرع وقت اتخاذ شود تا موجب رونق فعالیت های تولیدی در بخش دارو ، صنایع غذایی و آرایشی شود.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی نماینده مجلس شورای اسلامی سازمان غذا و دارو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی نماینده مجلس شورای اسلامی اراک استان مرکزی نماینده مجلس شورای اسلامی سازمان غذا و دارو سازمان غذا و دارو استان مرکزی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است

به گزارش جام جم آنلاین البرز، رحیم خاکی اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا‌های ایرانی به ثبت جهانی رسید.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش‌هایی از این بنا در نظر گرفته می‌شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
به گفته او کاروانسرای ینگی امام از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • پمپ هیدرولیک
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد