Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، نایله الخاجه نخستین فیلمساز زن امارات متحده عربی و ای‌آر رحمان آهنگساز برنده جایزه اسکار فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» در فیلمی جدید به نام «باب» همکاری می‌کنند.

این فیلم توسط الخاجه و مسعود عمرالله آل علی نوشته شده و داستان شخصیتی به نام وحیده را دنبال می‌کند که نمی‌تواند راز مرگ مرموز خواهرش را کشف کند و مدام ریتمی عجیب را در گوش‌هایش می‌شنود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمان و الخاجه در بازار فیلم جشنواره کن هم حاضر شدند تا فیلم‌شان را برای خریداران توصیف کنند. رحمان همچنین نخستین تجربه کارگردانی خود یعنی پروژه واقعیت مجازی «Le Musk» را برای اولین بار در بازار کن به نمایش گذاشت.

الخاجه فیلم «باب» را به عنوان تلاشی برای به نمایش گذاشتن چهار مرحله از فقدان توصیف کرد که سعی دارد فقط سیاه وسفید نباشد. او گفت: وحیده یک دنیای فانتزی خلق می‌کند تا مرگ خواهرش را توجیه کند چون او جوان است. آن‌ها دوقلوی یکسان هم بودند و کل زندگی‌شان را با هم گذرانده بودند. آدم چطور می‌تواند از آن نقطه به جلو حرکت کند؟

رحمان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی شرکت کرده بود و داشت استودیو و ارکستر فیرداس را راه‌اندازی می‌کرد که با الخاجه آشنا شد. ارکستر فیرداس جمعی از ۵۰ موسیقی‌دان زن از ۲۳ کشور عرب بود. رحمان حالا آن را «افتخار امارات» می‌خواند و می‌گوید موسیقی‌اش بخشی از پس‌زمینه فیلم خواهد بود.

او گفت: به نظرم کاملاً متفاوت خواهد بود چون فیلمی هنری است و به خود من هم خیلی الهام می‌دهد. شروع کردم به این‌طور فکر کردن که چه اتفاقی می‌افتد اگر تمام صداها، موسیقی و طراحی صدای فیلم تبدیل به یک چیز واحد بشود. فوق‌العاده است.

رحمان گفت موقع ساختن موسیقی فیلم سال ۲۰۱۵ «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی خیلی در مورد موسیقی عربی تحقیق کرد و حالا در «باب» هم خیلی از آن تجربه و استفاده از موسیقی ملودیک عربی بهره برده است.

کار فیلمبرداری پروژه از ماه مارس سال ۲۰۲۳ در کوهستان‌های شمال امارات آغاز می‌شود و از موسیقی و زبان محلی که در خطر انقراض قرار دارد استفاده خواهد کرد.

الخاجه گفت: صداهای کوهستان زیبا هستند، حتی اگر آدم آن‌ها را درک نکند، روی قلب آدم تاثیر می‌گذارند.

کد خبر 5498257

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم کن ای آر رحمان امارات متحده عربی تئاتر ایران حوزه هنری تئاتر شهر فیلم کوتاه خرمشهر فیلم سینمایی کارگردان تئاتر آزادسازی خرمشهر جشنواره فیلم کن جشنواره بین المللی پویانمایی تهران فیلم مستند موسیقی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه

محمد محبی در روستوف خوش درخشیده است.

طرفداری | محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد

سازمان لیگ برتر فوتبال روسیه پس از قرار دادن نام محمد محبی، مهاجم تیم روستوف در فهرست نهایی نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن فصل 2024 - 2023 اکنون او را نامزد دریافت یک جایزه دیگر نیز کرده است.

محمد محبی که نخستین فصل حضورش را در تیم روستوف سپری می‌کند، از سوی سازمان لیگ برتر روسیه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن تازه‌وارد این فصل شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟