Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وحیدرضا زیدی‌فرد روز سه‌شنبه در نشست با مدیران و استادان دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: صنعت نفت چند مشکل اساسی دارد که اگر حل شوند علاوه بر افزایش ارزش افزوده از برخی از بحران ها در کشور جلوگیری خواهد شد و می توانیم سطح این صنعت را چند پله ارتقا دهیم.

وی برخی از این مسائل را صرفه جویی انرژی، تحول دیجیتال، خوردگی و احیای چاه های کم بازده دانست و اظهار داشت: ما در زمینه تحول دیجیتال صنعت نفت نیاز به ارتقا با رعایت شیوه‌نامه ها و الزامات پدافندی و امنیتی نیازمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به موضوع خوردگی در برخی از تاسیسات و خطوط و لوله صنعت نفت اشاره و اضافه کرد: این مساله از مباحث بسیار جدی در صنعت نفت بشمار می آید که لازم است از ظرفیت دانشگاه ها برای برطرف کردن آن استفاده شود.

زیدی‌فرد با تاکید بر اهمیت همکاری صنعت نفت با دانشگاه های کشور بویژه مراکز برتر در زمینه های فناوری، گفت: ما در برخی از بخش ها جلو هستیم و به لطف مباحث تحریمی خود را ارتقا دادیم و دانشگاه ها به‌ویژه دانشگاه‌های برتر یکی از مهمترین ابزار برای دانش بنیان کردن صنعت نفت هستند.

وی با اشاره به برنامه های وزارت نفت برای استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها، اضافه کرد: هر یک از دانشگاه ها در زمینه خاصی از علم و فناوری معروف و مشهور هستند و ما در این زمینه تقسیم بندی داشتیم و در دوره جدید قراردادهای همکاری ما مساله محور و چالش محور است.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با بیان اینکه در صدد هستیم چالش ها و مسائل صنعت نفت را از طریق دانشگاه ها حل کنیم، تصریح کرد: ارتباط بین مجموعه های مختلف صنعت نفت با دانشگاه ها می تواند به ایجاد کارآفرینی و برطرف کردن مشکلات صنعت نفت منجر شود که تلاش می کنیم نقش تسهیلگری در این زمینه داشته باشیم.

مدیر کل امور پژوهش وزارت نفت نیز در این نشست گفت: جهت‌گیری های حوزه پژوهش وزارت نفت تعیین شده و امید است تا پایان خرداد امسال سند برنامه راهبرد فناوری و تا پایان شهریور،  نقشه راه توسعه فناوری تدوین و معرفی شود.

مهدی احمدخان بیگی با بیان اینکه عنوان های طرح های پژوهشی و اینکه از ظرفیت دانشگاه ها یا شرکت های دانش بنیان برای اجرای آنها استفاده شود، در این سند مشخص می شود، افزود: سامانه جامعی نیز تا پاییز امسال در این زمینه آماده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به تازگی شیوه‌نامه فرصت مطالعاتی حضور استادان در صنعت نفت ابلاغ شده که فرصت بسیار خوبی برای تقویت ارتباط دانشگاه ها با این صنعت است.

وی به ظرفیت های دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه صنعت نفت اشاره و اضافه کرد: ۲ قرارداد همکاری با دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه عملیاتی شده است و برخی از بخش های دیگر آن از جمله پژوهشکده زیردریایی کاربرد بسیاری در صنعت نفت دارد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به سابقه همکاری این مرکز با صنعت نفت، گفت: رویکرد دولت سیزدهم حرکت به سمت تحقیقات کاربردی و حل چالش های بخش های مختلف از جمله صنعت نفت است که باید به کمک متخصصان داخلی انجام شود.

سیدعلی‌محمد میرمحمدی میبدی با بیان اینکه دانشکده هایی مانند مهندسی شیمی، مکانیک  و مواد و پژوهشکده زیر دریایی در این دانشگاه در زمینه صنعت نفت کارهای زیادی انجام دادند، اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت های این دانشگاه در همکاری با وزارت نفت، نخبگان جوان این مرکز در پیشرفت کشور سهم بسزایی داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اشاره به شکل گیری معاونت فناوری و نوآوری در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این موضوع باعث تمرکز بیشتر دانشگاه ها بر روی بحث فناوری خواهد شد.

حمیدرضا صفوی با اشاره به فعالیت ۴۲ واحد فناور در دانشگاه صنعتی اصفهان، خاطرنشان کرد: استقرار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در کنار این دانشگاه به تکمیل زیست بوم فناوری کمک بسیاری می کند.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان از آزمایشگاه تخصصی طرح بزرگ نفتی مارون و پژوهشکده زیردریایی این دانشگاه بازدید کرد.

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۹۹ مجری طرح پژوهشی افزایش ضریب بازیافت میدان نفتی مارون شد و انجام پژوهش‌های کاربردی و ارائه مشاوره درباره توسعه میدان نفتی مارون، انجام تحقیقات درباره افزایش میزان استحصال نفت از این میدان نفتی و ارائه طرح‌های جدید در راستای توسعه این میدان نفتی بر عهده دانشگاه صنعتی اصفهان است.

برچسب‌ها دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان نفت دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان نفت دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه ها میدان نفتی وزارت نفت صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد