Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مقامات ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه در پایان دومین نشست کمیته مشترک وزیران دو طرف در مقر وزارت امور خارجه فلسطین در شهر رام الله کرانه باختری، ۹ توافقنامه و یادداشت تفاهم امضا کردند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه و «ریاض المالکی» همتای فلسطینی وی در این نشست، ۶ توافقنامه امضا کردند و سپس ۳ توافقنامه توسط مقامات دو طرف در بخش‌های مختلف امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین سفر همتای ترکیه‌ای خود به سرزمین‌های فلسطینی را «بسیار مهم» توصیف کرد و در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از امضای این توافقنامه‌ها، گفت: دو طرف وضعیت آرمان فلسطین و نگرانی‌ها درباره آن را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

ریاض المالکی در این خصوص افزود: من شرایط در اراضی فلسطینی و جنایات جنگی روزانه اسرائیل علیه مردم فلسطین را برای وزیر ترکیه‌ای توضیح دادم و مفصل درباره روابط دوجانبه صحبت کردیم.

وی ادامه داد: ما شاهد توجه ویژه ترکیه به تحولات فلسطین هستیم و در تمامی مواردی که مطرح شده است، اتفاق نظر وجود دارد. این نشست نشان دهنده توسعه سیاسی بین دو کشور در بالاترین سطوح است.

المالکی ادامه داد: ما با استناد به یک پایگاه قوی و اصیل در روابط دوجانبه حرکت می‌کنیم و در حال توسعه آن و نهادینه کردن روابط سیاسی و سایر ابعاد هستیم.

وزیر خارجه فلسطین جلسات کمیته مشترک را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت آنها توافق کردند که دور سوم آن در سال آینده برگزار شود.

وزیر خارجه ترکیه نیز در این نشست خبری مشترک گفت: راه حل تشکیل دو دولت برای ما بسیار حائز اهمیت است و اقدامات یکجانبه، فرصت صلح را به سرعت نابود می‌کند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ظهر امروز سه شنبه وارد رام الله شد. اوغلو با ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد. او همچنین قرار است با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز دیدار کند.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند چاووش اوغلو صبح چهارشنبه مذاکرات خود را با مقامات اسرائیلی و در رأس آنها «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه این رژیم آغاز خواهد کرد.

به گفته این منابع، اوغلو با وزیر گردشگری اسرائیل نیز دیدار خواهد کرد.

کد خبر 5498648

منبع: مهر

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو ریاض المالکی ترکیه تشکیلات خودگردان فلسطین اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا روسیه فلسطین جو بایدن جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین عراق ناتو مسکو آخرین اخبار اوکراین ترکیه عربستان سعودی تشکیلات خودگردان خارجه ترکیه امور خارجه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان و کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "کیلم دو تامبلا" نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل استتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو