Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس نیوز، «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه خواستار مذاکره با مسکو برای از سرگیری صادرات گندم اوکراین شد.

فون در لاین در مصاحبه‌ای در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: مهم‌ترین (اقدام) رفع انسداد دریای سیاه است. این یک درخواست از روسیه است.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که بحران غذایی با سرعت تمام در حال نزدیک شدن است و به نوعی مذاکره با مسکو برای باز کردن قفل ۲۰ میلیون تن گندم مسدود شده در اوکراین نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فون درلاین گفت که تصور می‌کنم ما باید ابتدا به دنبال گفتگو با روسیه باشیم و دید که آیا امکان توافقی وجود ندارد که این گندم‌ها از اوکراین خارج شود.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز پیشتر در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره امنیت غذایی در جهان که به درخواست واشنگتن تشکیل شده بود، مسکو را به استفاده از غذا به عنوان نوعی سلاح متهم کرد.

کد خبر 5498679

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین روسیه اتحادیه اروپا اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا روسیه فلسطین جو بایدن جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین عراق ناتو مسکو آخرین اخبار اوکراین ترکیه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به کنفرانسی که سوئیس در نظر دارد در ماه ژوئن میزبانی آن را برگزار کند، گفت که هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین - که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که تصرف کرده‌اند - صلح را نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

براساس گزارش رویترز، سوئیس در اوایل این ماه اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس دو روزه در سطح عالی در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در مورد دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود.

روسیه گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر به خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که این فرمت عجیبی است، برنامه‌های صلح خاصی بدون مشارکت روسیه اجرا می‌شود، بیهوده و حتی خنده‌دار است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند