Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حسنی گفت: پرونده تخلف یک شرکت نمایندگی خودرو به ارزش یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال به تعزیرات فرستاده شد، همچنین پرونده یک واحد انبار لوازم یدکی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، یک انبار مواد غذایی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون ریال و یک واحد شرکت پخش یک واحد شرکت پخش بیش از ۱۴ میلیارد ریال روی میز تعزیرات فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس گفت: بر اساس بازرسی‌های انجام شده سازمان صمت استان و گشت مشترک با نمایندگان نیروی انتظامی، از یک واحد انبار لوازم یدکی مقادیر قابل توجهی انواع بوش طبق و کمک فنر و... که اقلام مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت هستند در این انبار موجود بود.

حسنی گفت: همچنین طی بازرسی‌های بازرسان صمت فارس و بسیج اصناف از یک انبار مواد غذایی هم مشاهده گردید که مقادیر قابل توجهی انواع رب گوجه فرنگی، پودر ماشینی و سویا در انبار موجود بود و تخلف یک واحد شرکت پخش توزیع کننده انواع اقلام شوینده و بهداشتی به ارزش بیش از۱۴ میلیارد ریال محرز شد.

او گفت: نسبت به بررسی‌های انجام شده و استعلامات مشخص گردید که کالا‌های انبار شده در انبار‌های فوق، در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نگردیده و هیچگونه مشخصه ثبتی در خصوص ثبت انبار توسط صاحبان کالا وجود نداشت.

حسنی گفت: همچنین نظر به اینکه کالا‌های موصوف مشمول کالا‌های هدف در طرح مبارزه با احتکار و اختفا قرار دارد و مستند به دستورالعمل‌های واصله از وزارت خانه بر اساس بند ۲ و همچنین ماده ۶۰ قانون نظام صنفی تخلف احتکار محرز و پرونده تخلف احتکار به ارزش یک میلیارد و پانصد و نود و پنج میلیون و هشتصد هزار ریال و تخلف انبار مواد غذایی به ارزش ارزش ۸۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.

این مقام مسئول گفت: پیرو گزارش واصله در خصوص دریافت مبلغ مازاد جهت ثبت نام خودرو توسط یکی از نمایندگی‌های خودرو طی مراجعه حضوری بازرسان متوجه شدیم که این نمایندگی جهت ثبت نام و فروش حواله خودرو نیسان سایپا و پادرا، طبق اظهارات مسئول فروش نمایندگی در ابتدا اعلام گردید که مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال می‌بایستی از طریق دستگاه پوز نمایندگی به حساب نمایندگی واریز و در صورت موفق شدن ثبت نام فروش حواله که صرفاً از طریق نمایندگی میسر است، مبلغ کل خودرو به صورت پرداخت اینترنتی به حساب شرکت سایپا واریز شود.

او گفت: مبلغ پرداختی در دستگاه کارت خوان نمایندگی صرفاً به منظور سود حاصل از فروش نمایندگی و به اصطلاح حق کمیسیون نمایندگی است؛ که طبق اظهارات فروش از طریق اینترنت خارج از نمایندگی میسر نیست.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس گفت: صرفاً تعداد سه دستگاه خودرو نیسان و پادرا مختص نمایندگی بود که مبلغ واریزی به حساب نمایندگی پس از پذیرش نهایی توسط بازرسی و خرید صوری از ۳۰۰ میلیون ریال به ۳۵۰ میلیون ریال افزایش یافت و اعلام قیمت ۳۰۰میلیون ریال اصلاح گردید و مقرر شد که در نهایت مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال در حق نمایندگی واریز گردد تا این ثبت نام صورت پذیرد.

حسنی گفت: فعل و عمل نمایندگی در نحوه فروش و واگذاری حواله خودرو خلاف مقررات و ضوابط فروش نمایندگی‌ها بوده و طبق ماده ۵۷ تخلف گرانفروشی محرز و پرونده تخلف جهت ثبت نام سه دستگاه خودرو که اختصاص یافته به ارزش یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال تشکیل گردید و پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت فارس پرونده شرکت نمایندگی خودرو فارس تعزیرات حکومتی فارس یک میلیارد پرونده تخلف میلیون ریال حسنی گفت یک واحد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد

محمد نوروزی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان میبد گفت: پرونده گرانفروشی شیرینی به ارزش ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان میبد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، و اظهارات متهم، اتهام انتسابی را محرز اعلام و نامبرده را به پرداخت ۱۷۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

 نوروزی گفت: درگشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان اتاق اصناف شهرستان میبد این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد