Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:59:12 GMT

تلاش ها برای تکمیل قطار شهری کرج مضاعف شده است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۰۵۷۵

تلاش ها برای تکمیل قطار شهری کرج مضاعف شده است

به گزارش ایرنا، « مجتبی عبداللهی » عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح  تقاطع غیر همسطح ۹ دی کرج اظهار داشت: اکنون مدیریت شهری کرج و مجموعه استان البرز در تلاش هستند تا این ۲ پروژه بزرگ را به سرانجام برسانند.

وی افزود: قطار شهری و بزرگراه شمالی ۲ پروژه در ابعاد ملی مدیریت شهری کرج هستند و تلاش های شهردار و اعضای شورای شهر در جهت رفع موانع اجرایی آنها و تسریع در بهره برداری از این  پروژه ها  برای روان سازی ترافیک که درصدر مشکلات استان  البرز قرار دارد، ستودنی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار البرز تاکید کرد: انتظار می رود این تلاش ها تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه یابد ضمن آنکه تقویت  وحدت و همدلی  در مدیریت شهری کرج موجب پویایی ، حرکت و موفقیت در این کلانشهر خواهد شد و آنچه امروز در جامعه تزریقِ امید و اعتماد می نماید، افتتاح و تکمیل پروژه های عمرانی است.
وی افزود:  افتتاح بدون تشریفات تقاطع  غیر همسطح ۹ دی در بلوار ماهان – آزادی  کرج، فتح بابی برای پرهیز از هرگونه هزینه کرد غیرضروری در مراسم کلنگ زنی و بهره برداری در سال جاری است و در شرایطی که دولت توصیه به اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی دارد، به طور قطع نهادهای عمومی باید در این بخش پیشگام باشند.

استاندار البرز  از شهرداری های استان به ویژه شهرداری کرج خواست  به سمت پروژه های مشارکتی و جلب مشارکت بخش خصوصی حرکت کنند و  رویه درآمدزایی از  محل صدور پروانه و جرایم ماده صد  به سمت رشد گردشگری، اشتغالزایی، توسعه زیرساخت ها و آغاز طرح های زیربنایی و رفاهی و خدماتی هدایت شود.

عملیات اجرایی پروژه خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و قرار بود در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری برسد که مشکلات مالی و اختلاف بین کارفرما و پیمانکار بعلاوه موانع ناشی از تحریم ها سبب شد تا این پروژه در سال های گذشته بهره برداری نشود.

در مجموع تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این پروژه بین میدان دانشگاه خوارزمی در غرب کرج و میدان شهید سلطانی در شرق این کلانشهر حفاری شده که از میزان ۶.۵ کیلومتر آن به عنوان قطعه نخست برای بهره برداری در سال جاری هدفگذاری شده است.قطعه نخست این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بزرگراه شمالی کرج  به طول ۱۷.۵  عملیات احداث آن از تیرماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ؛ این پروژه  آزاد راه شهید همت در شرق کرج را  به آزاد راه کرج - قزوین در غرب کرج متصل می کند. با افتتاح این پروژه  گره ترافیکی آزاد راه تهران - کرج  در محدوده پل های فردیس و کلاک  کرج روان سازی خواهد شد و بخشی از ترافیک آزاد راه تهران - کرج به مسیر جدید هدایت می شود.

در سفر ۱۸ فروردین ماه سال جاری رییس جمهور و هیات دولت به استان البرز اعتبارات و تسهیلات ویژه ای برای کمک به رفع موانع اجرایی ۲ پروژه قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج اختصاص یافت.

قرار است امسال یک قطعه از بزرگراه شمالی و یک قطعه از قطار شهری کرج گشایش یابد ضمن آنکه بزرگراه شمالی کرج باید تا اوایل سال آینده به طور کامل زیر بار ترافیک برود.

همچنین به دنبال سفر رییس جمهور به استان البرز ، تلاش ها برای تکمیل تمام ۱۵ کیلومتر تونل حفاری شده خط ۲ قطار شهری کرج مضاعف شده است.

پروژه تقاطع غیر همسطح ۹ دی به ارزش یک هزارو۳۰۰ میلیارد ریال عصر امروز با حضور استاندار البرز ، اعضای شورای شهر و شهردار کرج در بلوار ماهان - آزادی در هسته مرکزی این کلانشهر افتتاح شد که نقش کلیدی در روان سازی ترافیک خیابان شهید بهشتی و خیابان های منتهی به هسته مرکزی کرج دارد.

برچسب‌ها شهرداری کرج قطار ملی مترو مجتبی عبداللهی کرج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرج قطار ملی مترو مجتبی عبداللهی شهرداری کرج قطار ملی مترو مجتبی عبداللهی کرج بزرگراه شمالی قطار شهری کرج بهره برداری آزاد راه تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!

اداره راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داد تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.
 
به گزارش تسنیم، «متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۲/۱۴۰۳ نسبت به واریز یا تکمیل آورده تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است تسریع در پرداخت آورده، موجب کسب امتیاز بیشتر و رتبه بالاتر برای جنابعالی می‌گردد.»
 
این اداره کل اواخر سال گذشته نیز با ارسال پیامکی به متقاضیان فرصت داده بود تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ آورده خود را به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش دهند: «متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۲۰/۱۲/۱۴۰۲ نسبت به واریز یا تکمیل آورده اولیه خود تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است عدم تکمیل آورده در مهلت مقرر به منزله انصراف شما تلقی خواهد گردید.»
 
گفتنی است، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده خود را باید در بازه‌های ۴ ماهه و هر بار ۴۰ میلیون تومان واریز کنند. حال مشخص نیست چرا برای برخی متقاضیان استان تهران مهلت ۴ ماهه کاهش یافته و این متقاضیان باید هر ۲ ماه آورده خود را ۴۰ میلیون تومان افزایش دهند؟
 
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز ۲۴۰ میلیون تومان تا ۲۰ مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه، به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم...؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۰:۰۰ مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»

tags # مسکن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!