Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این موضوع از سوی ژاپن تحریک‌آمیز تلقی شده است. این اتفاق درحالی رخ داد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر منتخب استرالیا به دعوت فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن از پایتخت ژاپن بازدید کردند.

در طول اجلاس و گفت‌وگوهای دوجانبه، رهبران چهارگانه بر عزم خود برای تضمین یک منطقه آزاد و باز هند و اقیانوس آرام با وجود چین فزاینده تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیشی به خبرنگاران گفت: «دو بمب‌افکن چینی در دریای ژاپن به دو بمب‌افکن روسی پیوستند و پرواز مشترکی به سمت دریای چین شرقی انجام دادند.»

تصویر منتشر شده توسط وزارت دفاع ژاپن از بمب‌افکن H-6 چینی

این بمب‌افکن‌ها از نوع TU-95 روسی و H-6 چینی بودند.

تصویر منتشر شده توسط وزارت دفاع ژاپن از بمب‌افکن TU-95 روسی

او همچنین گفت که یک هواپیمای شناسایی روسی نیز بر فراز دریای آزاد از جزیره شمالی هوکایدو به سمت شبه جزیره نوتو در جزیره اصلی ژاپن پرواز کرد.

اگرچه، وزارت دفاع به خبرگزاری فرانسه گفت که این هواپیماها حریم هوایی ژاپن را نقض نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این چهارمین بار از نوامبر بود که پروازهای مشترک بین روسیه و چین در نزدیکی ژاپن مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید:

قدرت‌نمایی بمب‌افکن‌های راهبردی چین در شرق آسیا | هشدار به ژاپن و آمریکا درباره تایوان

در همین حال، روسیه و چین، انجام گشت‌زنی مشترک را تایید کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، این گشت‌زنی، ۱۳ ساعت بر فراز دریاهای ژاپن و چین شرقی به طول انجامید. وزارت دفاع چین گفت که این رزمایش بخشی از طرح همکاری نظامی سالانه است.

کد خبر 678785 برچسب‌ها استرالیا هند بایدن روسیه ژاپن چین و آمریکا چین ایالات متحده آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استرالیا هند بایدن روسیه ژاپن چین و آمریکا چین ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع بمب افکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد که در کمتر از سه ساعت ۲۲ هواپیمای چینی را در مجاورت این جزیره شناسایی کرده است.

براساس گزارش القدس العربی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که منتشر شد، اعلام کرد: ما فعالیت‌های ۲۲ هواپیمای ارتش آزادی‌بخش خلق چین را از ساعت ۹:۳۰ (۱:۳۰ به وقت گرینویچ) رصد کردیم.

وزارت دفاع تایوان افزود: ۱۲ هواپیما از خط میانی عبور کرده و برای اهداف پدافند هوایی از شمال و مرکز تایوان وارد منطقه شناسایی شدند و پس از آن هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌ها به عنوان بخشی از گشت رزمی مشترک به ناو‌های نیروی دریایی چین پیوستند.

این تنش‌های کمتر از یک ماه قبل از مراسم تحلیف لای چینگ تی، رئیس جمهور جدید تایوان در ۲۰ مه، که چین او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند، ثبت شد.

خط میانی نمایانگر یک مرز غیررسمی است، اما تا حد زیادی به آن پایبند است که در امتداد وسط تنگه جداکننده تایوان و چین قرار دارد. این خط در دوران جنگ سرد در تلاش برای جداسازی طرف‌های مقابل و کاهش خطر درگیری ترسیم شد.

چین، تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و تایپه از زمان انتخاب رئیس جمهور تسای اینگ ون در سال ۲۰۱۶ تشدید شده است و او تایوان را عملاً اساسا مستقل می‌داند که خط قرمزی برای پکن است.

بعید است که تایوان تنش‌ها را آرام کند، زیرا دولت کنونی این جزیره نیز مانند دولت تسای از اتخاذ رویکردی قاطع در قبال پکن، که هشدار داده است انتخاب وی منجر به «جنگ» خواهد شد، حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه