Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحومه حاجیه خانم مدینه سرخیل مادر شهیدان احمدی، شهدای شهرستان زرندیه استان مرکزی که فرزندش از رزمندگان فتح خرمشهر بود در آستانه سالروز فتح خرمشهر به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

سرهنگ پاسدار محسن صادقی فرمانده سپاه زرندیه ضمن تسلیت درگذشت این مادر شهیدان به خانواده اش، مادران شهدا را یادگارانی مقدس از روز‌های حماسه، و از نماد‌های استوار فرهنگ ایثار شهادت دانست که با صبر و استقامت خود، الگویی شایسته برای نسل‌های آینده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید حسنعلی احمدی فرزند مرحومه مدینه سرخیل یکم فروردین ۱۳۴۰ ‏، در شهر زاویه شهرستان زرندیه به دنیا آمد و دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ با لباس پاسداری در جبهه خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و در گلزار شهدای زاویه به خاک سپرده شد.

شهید غلامحسین احمدی دیگر فرزند مرحومه مدینه سرخیل هم یکم فروردین ۱۳۴۳ ‏، در شهر زاویه شهرستان زرندیه به دنیا آمد و در بیست و یکم تیر ۱۳۶۵ در لباس پاسداری در جبهه مهران هنگام درگیری با نیرو‌های بعث عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و در گلزار شهدای زاویه به خاک سپرده شد.

عملیات الی بیت‌المقدس یا عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگترین عملیات‌های دفاع مقدس بودکه در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان، به فرماندهی شهید صیاد شیرازی، با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد، و درنهایت در سوم خردادماه ۶۱ به فتح خرمشهر انجامید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهیدان احمدی فتح خرمشهر فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت

عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: سیده زهرا حسینی مادر شهید ابراهیم ملک محمدی پس از تحمل سال‌ها فراق دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

وی افزود: پاسدار وظیفه شهید ابراهیم ملک محمدی ۲ آذر ۱۳۴۵ در فرادنبه متولد شد. دوران کودکی، ابتدایی و راهنمایی در روستای قدیم فرادنبه گذراند.

بیشتر بخوانید

پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود

دانش آموز سال سوم رشته علوم تجربی بود که به جبهه اعزام شد و۲۵ اسفند ۱۳۶۶براثر اصابت ترکش به پا‌ها در عملیات والفجر ده در منطقه غرب استان کرمانشاه، استان سلیمانیه عراق، حوالی دربندیخان، ارتفاعات صعب العبور شاخ شاخ شمیران به شهادت رسید.

مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر فرادنبه قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه