Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسن روحانی در ابتدای این نشست ترور مزبوحانه شهید حسین صیادخدایی را محکوم و اهداف این حرکات را که از سوی دشمنان انقلاب و ملت انجام می‌گیرد، ضربه به نظام جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و گفت: این حرکات غیر منطقی کور و شکست‌خورده است.

او شهادت پاسدار مدافع کشور شهید حسین صیادخدایی را به مقام معظم رهبری، همه آحاد ملت شریف ایران، نیروهای سپاه پاسداران و خانواده عزیز وی تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم همچنین با ابراز تاسف از حادثه سقوط ساختمانی در آبادان که منجر به کشته و زخمی‌شدن تعدادی از هموطنان شد، به خانواده‌های عزیزان درگذشته تسلیت گفت و برای مجروحان نیز آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.

روحانی همچنین با تبریک سالروز سوم خرداد، سالگرد آزادسازی خرمشهر، اولویت امروز کشور را ایجاد فضایی برای خروج از تنگناها و مشکلات دانست و گفت: حفظ و تقویت انسجام کشور مهم‌ترین مساله و اولویت امروز همگان است و ایجاد اختلاف و چنددستگی در کشور فضای پر تنش سیاسی ایجاد و مردم را سرخورده و نگران و ناراحت می‌کند.

وی تاکید کرد: مردم اتحاد مسئولان و فعالان سیاسی برای رفع مشکلات و پرهیز از اختلاف و دوگانگی را انتظار دارند.

رئیس دولت تدبیر و امید، امیدآفرینی بین مردم را یک ضرورت دیگر دانست و گفت: پرهیز از اختلاف و ایجاد انسجام بین مردم امید ایجاد می‌کند. نیاز امروز کشور گشایش اقتصادی، رفع عزتمندانه تحریم‌ها و رفع برخی تنگناهای اقتصادی و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است. این ضرورت باید مورد توجه همه دغدغه‌مندان نظام قرار گیرد.

او تاکید کرد: رفع عزتمندانه تحریم در مذاکرات موثر از اولویت‌های ایجاد گشایش اقتصادی است.

روحانی اظهار داشت: همه ما فارغ از سلایق و دیدگاه‌های سیاسی و اختلاف نظرهای احتمالی موظفیم که به دولت سیزدهم کمک کنیم. مردم نیز همین انتظار را از ما دارند. از این منظر دولت دوازدهم کمک به دستگاه اجرایی برای رفع مشکلات را وظیفه خود می‌داند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحانی شهید گشایش اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟

تین نیوز

تولیدکنندگان لوکوموتیو داخلی می گویند قادر به تامین لوکوموتیو مورد نیاز کشور هستند و نیازی به واردات لوکوموتیو نیست.

به گزارش تین نیوز، در مناظره ای تلویزیونی که بین مهدی اسلامی مدیرعامل مپنا لکوموتیو و رضا  رستمی رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران و دبیر  کانون شرکت های حمل و نقل کالای کشور صورت گرفت، موضوع واردات لوکوموتیو بررسی شد.

مهدی اسلامی در این گفت و گو عنوان کرد که در حال حاضر نیاز کشور به لوکوموتیو از طریق تولیدکنندگان داخلی برطرف می شود.

وی گفت: ما در دو سال گذشته حدود ۵۰ دستگاه لوکوموتیو به ناوگان ریلی کشور اضافه کردیم و این اقدام ادامه دار نیز است.

اسلامی نیاز فعلی کشور را به لوکوموتیو جدید در بخش حمل و نقل ریلی در صورت تعمیر و نگهداری لوکوموتیوهای موجود ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دانست که ظرفیت تولیدکنندگان داخلی برای تولید این تعداد لوکوموتیو کفایت می کند. 

به گفته وی در بخش مسافری نیز فعلا لوکوموتیوهای موجود در صورتی که همه لوکوموتیوها به ناوگان وارد شود، کافی است.

اسلامی در مورد اظهارات دولتمردان به نیاز کشور به واردات ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه لوکوموتیو گفت: در حال حاضر تعداد کل لوکوموتیوهای بخش خصوصی و دولتی ۵۰۶ دستگاه است که با همین تعداد طبق گفته مدیرعامل راه آهن رکورد ترانزیت بار ریلی شکسته شده است.

او افزود: اکنون ما می خواهیم این تعداد را دو برابر کنیم که این سوال مطرح است آیا برا این تعداد لوکوموتیو بار موجود است.

اسلامی تاکید کرد: برای این تعداد لوکوموتیو حتی لوکوموتیوران هم موجود نیست. برای هر لوکوموتیو چندین نیروی انسانی نیاز هست که هریک از آنها هم باید حداقل پنج سال آموزش ببینند.

برای دیدن فیلم کامل مناظره اینجا کلیک کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است