Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق جعفری چگنی در خصوص مطالب منتشر شده درباره مالک ساختمان فروریخته آبادان، اظهار کرد: در پی دستور دادستان کل کشور، از دیروز در شهرستان آبادان مستقر هستیم و اقدامات اولیه به منظور برخورد با عاملین، مسببین و متخلفین در اجرای پروژه انجام شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در این راستا، ۱۱ نفر از عوامل ناظر و عواملی در سطح شهرداری از جمله شهردار فعالی آبادان و سه شهردار قبل دستگیر شدند و دستور جلب مالک و پیمانکار به عنوان یکی از متهمان نیز صادر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: با توجه به اینکه خود مالک در زمان فرو ریختن ساختمان در داخل ساختمان بود، امروز جسد وی کشف شد و جزو جانباختگان بود.

وی افزود: شایعاتی که در خصوص زنده بودن مالک ساختمان مطرح است، کاملا تکذیب می‌شود زیرا هویت فرد، توسط اداره تشخیص هویت نیروی انتظامی تایید و خانواده وی جسد را شناسایی کردند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: در ارتباط با متروپل مجموعا ۱۱ نفر از عوامل اعم از مهندسین ناظر، طراح و عوامل نیروی انسانی شهرداری دستگیر شده‌اند. با توجه به اینکه پروژه به صورت مشارکتی بین شهرداری و پیمانکار اجرا می‌شد، برخی از مسئولان شهرداری از جمله شهردار فعلی و سه شهردار قبل بازداشت شده‌اند و تحقیقات اولیه در حال انجام است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: متروپل آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یواس‌ای‌تودی، در پی تشدید اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کلمبیا علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از غزه، «اریک آدامز» شهردار نیویورک با هشدار به معترضان گفت که «این وضعیت باید همین حالا تمام شود»!

پس از یک روز پرتنش در دانشگاه کلمبیا و تداوم اعتراضات گسترده و بی‌سابقه دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی، ده‌ها تن از نیروهای پلیس با گاز اشک‌آور به ساختمانی که دانشجویان معترض در آن تجمع کرده بودند، یورش برده و اقدام به بازداشت دانشجویان کردند.

پلیس محلی با خودروی زرهی برای ورود به ساختمان «همیلتون» دانشگاه کلمبیا، از یک پل مکانیکی استفاده کرد و از طریق پنجره وارد ساختمان شد. این در حالی بود که تعدادی از دانشجویان معترضان بیرون ساختمان با دستبند تحت‌الحفظ نیروهای پلیس بودند.

دانشجویان معترض شرایط را در ساختمان محل تجمع ملتهب توصیف کرده‌اند. محمد حمیدا، یکی از سازمان‌دهندگان اعتراضات در پیامی به خبرنگار «یواس‌ای تودی» حاضر در محل تنش، گفت که «در خوابگاه گیر افتاده‌ایم!» ویدئویی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، نیروهای پلیس را با نقاب و کلاه آهنی و باتوم به دست در حال سرکوب دانشجویان نشان می‌دهد!

همزمان با تشدید تنش‌ها، آدامز با صدور هشداری جدی گفت: دانشجویانی که در محوطه دانشگاه چادر زده و تحصن کرده‌اند، باید فوراً محوطه را ترک کنند. او در ادامه به والدین دانشجویان توصیه کرد تا فرزندان خود را مجاب به این کار کنند و مدعی شد که «بازیگران خارجی» اعتراضات حمایت از فلسطین را «هدایت» می‌کنند!

وی بدون اشاره به اعتراضات صلح‌آمیز اخیر در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، مدعی شد: روزهاست که گفته‌ام آنچه باید اعتراضات صلح‌آمیز باشد، با دخالت فتنه‌گران بیرونی، منحرف شده است!

شهردار نیویورک که پیش از این، در نیروی پلیس عضویت داشت، خطاب به معترضان افزود: همین حالا از این وضعیت فاصله بگیرید. نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا شرایط از این وخیم‌تر شود. ماجرا باید همین حالا تمام شود!

صدها دانشجوی حامی فلسطین، از چند روز پیش در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این باریکه، دست به اعتراض، تحصن و تجمع زده‌اند و با «چفیه» در گوشه‌وکنار محوطه دانشگاه‌ها تجمعات اعترضی برپا کرده و شعارهایی با مضمون «افشا! تحریم!» سر داده‌اند.

الجزیره پیشتر به نقل از رسانه‌های آمریکایی از تشدید تدابیر امنیتی در اطراف دانشگاه کلمبیا واقع در ایالت نیویورک خبر داده بود. منابع خبری نیز حضور و استقرار گسترده و شدید پلیس در مجاورت دانشگاه کلمبیا را تائید کردند. همچنین گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد مدیریت دانشگاه کلمبیا از دانشجویان خواسته است تا برای امنیت خود در اماکن امن پناه بگیرند.

دانشجویان معترض دیروز اعلام کردند که با وجود این تهدیدها، چادرهای اعتراضی را جمع نخواهند کرد مگر آنکه مقامات دانشگاه سه خواسته آنها را برآورده کند: تحریم و عدم سرمایه گذاری در نهادهای صهیونیستی، شفافیت در امور مالی دانشگاه و ابقا و تبرئه اساتید و دانشجویایی که به دلیل شرکت در اعتراضات، اخراج شده‌اند.

کد خبر 6094051

دیگر خبرها

  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • ساعت پخش زنده بازی هوادار و صنعت نفت آبادان‌ + پخش آنلاین
  • ملاقات مدیرعامل باشگاه استقلال و شهردار منطقه ۵ تهران
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • موعود شمخانی کیست؟