Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:45:25 GMT

گستره تفکر حاج قاسم‌ها جناح نمی‌شناسد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۱۵۱۲

گستره تفکر حاج قاسم‌ها جناح نمی‌شناسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین اختتامیه نخستین جشنواره اردیبهشت مقاومت با محوریت شهید مدافع حرم محمد بلباسی، اظهار کرد: در عرصه مقاومت دو بخش نظامی یا همان سخت‌افزاری و فرهنگی و نرم‌افزاری کار شد ولی در بخش نرم‌افرازی نتوانستیم به‌خوبی به حماسی‌سازی‌های حاج قاسم‌ها، بلباسی‌ها و سایر بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه گستره تفکر حاج قاسم‌ها و بلباسی‌ها نه جناح، نه قیافه و نه رنگ و رو می‌شناسد، افزود: این مهم نشان می‌دهد به‌خوبی در عرصه فرهنگی کار نشده و در این عرصه خط و مرز قائل شدیم که اگر خطوط را بشکنیم تفکر حاج قاسم در عرصه فرهنگی، تکمیلی بر عرصه جهادی مقاومت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: در عرصه نظامی کار حاج‌قاسم‌ها، بلباسی‌ها و شهدای ما خیلی بزرگ و سخت بود؛ اما باید به این باور برسیم کار در عرصه فرهنگی خیلی سخت است چون تیر و ترکش‌ها محسوس نیست و دشمن در این زمینه خیلی زیرکانه برنامه‌ریزی می‌کند و اینکه کار در عرصه فرهنگی سخت و دیرباز بوده، مهر تاییدی بر این مهم است.

این مسوول با اشاره به اینکه اگر اراده حاج قاسم‌ها نباشد، توفیق چندانی حاصل نخواهد شد، گفت: باید بدانیم نتوانستم داشته‌های عظیم میراث نبرد و حماسه مقاومت را به نسل آینده منتقل کنیم که امیدواریم با برنامه‌های بیشتر و ضریب نفوذ بالاتر در این راستا حرکت کنیم.

در این مراسم قرار بود از همسر و مادر شهید بلباسی تجلیل به عمل آمد که به نمایندگی از رسول بلباسی برادر شهید بلباسی تجلیل به عمل آمد و همچنین از کتاب فاز این ۱۶ رفیق رونمایی شد تا با سبک و سیره شهدا آشنا شویم.

به گزارش فارس، همچنین زهرا طاهری پرکوهی خبرنگار خبرگزاری فارس مازندران در بخش رسانه جشنواره حائز رتبه برتر شد.

گفتنی است، این جشنواره در بخش‌های فرهنگی، ادبی، هنری، کتابخوانی و رسانه در مجتمع فرهنگی هنری حر شهرستان قائم‌شهر برگزار شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جشنواره اردیبهشت مقاومت شهید بلباسی جهاد در عرصه فرهنگی عرصه ایثار و شهادت عرصه فرهنگی حاج قاسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با آغاز فصل گرما و عدم بارش مناسب در منطقه حفاظت شده پروند، آبرسانی به این منطقه در سال جدید از سر گرفته شده است.

 محمدرضا بسملی افزود : بازدید از آبشخورها و منابع آبی حیات وحش مناطق حفاظت شده سبزوار و آبرسانی به آب انبارها به صورت منظم انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد :  بیش از ۱۰۰ هزار لیتر ظرفیت آب انبارها و تانکرهای پلی اتیلنی ذخیره آب منطقه حفاظت شده پروند است که در فصل گرما به طور مرتب با یک دستگاه خودرو ایسوزو ۶ هزار لیتری مستقر در اداره محیط زیست سبزوار آبرسانی می شود.

بسملی افزود: همچنین یک منبع ذخیره آب ۲۰۰ هزار لیتری در این منطقه حفاظت شده در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن، با جمع آوری آب باران، ظرفیت آن بیش از ۲ برابر کل آب انبارهای منطقه بوده و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر به این منطقه نخواهد بود.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و "شیراحمد" شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند در مجموع با گستره ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع "ریوند" و "کمرقلعه" با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • پرسپولیس مقابل سپاهان چپ‌رو می‌شود!
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران