Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: کارشان «سخت» است؛ از نقطه صفر مرزی تا داخل شهرها از کوه و دشت و دریا گرفته تا شهرها و روستاها؛ در گرما و سرما و برف و باد و باران و بوران برای محافظت از جان و مال و ناموس مردم، شبانه روز تلاش می کنند؛ کارشان تعطیل بردار نیست؛ نه دود و آلودگی هوا می شناسد نه گرد و غبار، تعطیلات و تابستان و عید هم برایشان فرقی ندارد ؛ تازه آن موقع آماده‌باش بوده و تماما سر کار هستند!

وظیفه شان برخورد با هر چه نامردی است از سارق و زورگیر و کیف ‌قاپ گرفته تا قاچاقچی مواد و کالا و دارو و سوخت و متجاوز مرزی؛ آن هم در دریا و خشکی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردان بی ادعای انتظامی کشور را می گویم از مأموران پلیس‌ پیشگیری و کلانتری‌ و آگاهی و فتا گرفته تا مرزبانی و دریابانی و یگان ویژه؛ برای تأمین آسایش و آرامش و امنیت مردم از خود و خانواده خود می‌گذرند؛ سینه شان را آماج تیر و گلوله و چاقو و تیزی اشرار، اراذل و قاچاقچیان می کنند و جان شان را دو دستی تقدیم می‌کنند تا نکند خاری به پای فردی فرو رود.

اینها مردان بلند بالای پلیس کشور هستند که مقام معظم رهبری مدال« مجاهد فی سبیل‌الله» را بر سینه شان آویخت.

                    ***

۵۳۰۰ امضا جمع شده است ، آن هم در فارس من تا «کار نیروی انتظامی جزو مشاغل سخت‌ قرار گیرد ».

امضاکنندگان معتقدند:« نظر به خطرات بیش از حد و خدمت شبانه‌روزی پرسنل خدوم نیروی انتظامی، افزایش میزان سختی کار کارکنان ناجا و کاهش مدت خدمت اشتغال برای بازنشستگی، افزایش میزان سطح درآمد و دستمزد کارکنان ناجا برای افزایش سطح اقتدار ناجا برای برخورد با جرایم را خواستاریم».

                         ***

*  ساخت ۱۲۴ هزار مسکن شخصی در دستور کار انتظامی کشور

 خبرگزاری فارس هم در راستای پیگیری مطالبات مخاطبان« فارس من» این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص سخت و زیان بار بودن شغل ماموران انتظامی اظهار داشت: از نگاه ارزشی اسلام هرچه عمل سخت تر باشد بهره این کار بیشتر است و باید خدا را شکر کنیم که میدان سخت کار را برایمان فراهم کرده و می‌توانیم در این میدان خدمت کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری آنهایی را که در قالب نیروی انتظامی خدمت می کند مجاهدان واقعی فی سبیل الله نامگذاری کرده‌اند و باید به این نکته توجه کرد که واژه جهاد جایی استعمال می‌شود که تلاش، مضاعف باشد و دوم آن که در مقابل دشمن باشد و اگر این موارد نبود که جهاد تلقی نمی‌شد.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خصوص تشکیل کمپین در خبرگزاری فارس با عنوان « کار نیروی انتظامی جزو مشاغل سخت قرار گیرد» اعلام کرد: امروز باید مأموران انتظامی کشور بدانند که فرماندهان آنها و در صدر آن فرمانده کل قوا واقعاً دلسوز و مشفق آنها هستند به خصوص مقام معظم رهبری که انتظامی کشور را مورد خطاب قرار داده و در هفته ناجا نیز اعلام کردند که سلام ما را به عموم و تک تک افراد در انتظامی برسانید؛ این امر نشان دهنده این است که رهبر مشفق ما به مسائل آگاه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی با بیان اینکه خودش از طبقه محروم جامعه بوده و در بین افراد حضور دارد اظهارداشت: اولین صحبتی که به دوستان خود در مجموعه انتظامی کشور دارم این است که بدانند فرماندهان آنها با دقت تمام با حکم آقا منصوب شده و همه دلسوز بوده و تدابیر آنها با توجه به واقعیت های جامعه و مقدورات است.

وی گفت: خوشبختانه در تعامل بسیار خوبی که بین بنده و فرماندهان انتظامی وجود دارد یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی کشور تامین معیشت و مسکن کارکنان است؛ درست است که گرانی وجود دارد و حقوق ماموران کم است اما توجه به این مطلب نیز ضروری است که مسکن چیزی نیست که یک روزه پاسخ بدهد اگرچه از سال ۹۹ در اولویت قرار گرفته است؛ اگر شما اولویت های برنامه های قبلی و سنوات گذشته را ببینید ملاحظه می کنید که معیشت جز اولویت ها نبوده؛ اما در حال حاضر انتظامی کشور بنا دارد به فضل پروردگار در ۵ سال آینده ۱۲۴۰۰۰ مسکن شخصی بسازد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور تصریح کرد: در گذشته در بخش مسکن سازمانی سه و نیم درصد خانه سازمانی وجود داشت اما بنا داریم با تلاش مجموعه در پنج سال آینده این تعداد را به ۶۵ درصد برسانیم یعنی از هر ۱۰۰ نفری که در انتظامی کشور خدمت می کند ۶۵ نفر در خانه سازمانی ساکن باشند.

 وی گفت: تقریباً هر فصل نیز یک بسته معیشتی به افراد تحویل داده می‌شود شب عید، ماه مبارک رمضان و ... اگرچه کم است و من این موضوع را قبول دارم ولی مطالبه کرده ایم که این موضوع به سمتی پیش رود که ماهی یک بسته معیشتی شامل مایحتاج اولیه در اختیار افراد قرار گیرد؛ همچنین طلب مرخصی تا پایان سال ۱۴۰۰ تماما پرداخت شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی با اشاره به این مطلب که اگر انتظامی کشور از ساخت ساختمان اداری و بازسازی آن و حتی از خودرو بگذرد اما رسیدگی به وضعیت پرسنل خود را در دستور کار دارد گفت: آن مواردی که مربوط به کارکنان انتظامی می شود واقعا در رأس تامین بودجه قرار گرفته است؛ پرداخت حق ماموریت، حق عملیات، مرخصی، پاداش پایان خدمت و مواردی از این قبیل از جمله موضوعاتی بوده که انتظامی کشور بدان پرداخته و آنها را که تماما پرداخت کرده است در جلسه اخیر نیز وعده داده اند که تلاش می‌کنند تا مطالبات کل کارکنان بازنشسته را تا پایان سال ۱۴۰۰ تسویه کنند.

 وی خاطرنشان کرد: بنای انتظامی کشور بهبود معیشت و تأمین مسکن کارکنان انتظامی کشور است؛ پس کارکنان بدانند که فرماندهان دلسوز آنها بوده و در صدد هستند تا حد کفاف، معیشت آنها تأمین شود.

* بهبود وضعیت معیشتی کارکنان پلیس در اولویت ناجا

گفتنی است پیش از این هم  با پیگیری های به عمل آمده از مسوولان مربوطه مشخص شد که رسیدگی به وضعیت معیشتی پلیس در اولویت برنامه های فرماندهی انتظامی قرار گرفته است؛ همچنین در راستای بهبود معیشت کارکنان نیز ساخت پنج هزار واحد مسکن در دستور کار انتظامی کشور است.

گفتنی است راه اندازی قرارگاه مسکن، خوشایندسازی محیط خدمت، اجرای پروژه‌های عمرانی، بازسازی اماکن و ساختمان های رده‌های ماموریتی ناجا، بحث نگهداشت و تهیه تجهیزات، خودرو و ملزومات نیز از جمله موارد دیگری است که علاوه بر بهبود معیشتی کارکنان در برنامه انتظامی کشور جای دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس نیروی انتظامی انتظامی کشور دستور کار بهبود معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد

ایسنا/فارس فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اهمیت کار آموزش و پرورش برای پیشرفت و ترقی کشور، از تمام فرماندهان سپاه نواحی استان خواست توجه به مسئله معلم را در اولویت قرار دهند.

سردار یدالله بوعلی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: رهبر معظم انقلاب از معلمی به عنوان برترین و شریف‌ترین شغل یاد می‌کنند و این بدان جهت است که اگر تربیت خوب محقق شود جامعه پیشرفت خواهد کرد.

وی گفت: اگر قرار است کشور راه پیشرفت و ترقی را طی کند و به آن برسد همه باید به مجموعه آموزش و پرورش و معلمان کمک و یاری برسانند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خطاب به همه فرماندهای سپاه سراسر استان گفت: باید به مسئله توجه به معلم به عنوان اولویت نگاه کنند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

بوعلی تصریح کرد: کمک به آموزش و پرورش باید به نحوی باشد تا این مجموعه در ماموریت ذاتی خود که تعلیم و ‌تعلم و تربیت فرزندان این کشور است موفق شود چراکه سود این کار به همه آحاد جامعه خواهد رسید.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در کنار کارهای شکلی و روزمره گرامیداشت مقام معلم باید به ‌موارد اثرگذار و محتوایی نیز توجه شود چرا که این کارها منجر به ماندگاری تقدیر از معلم خواهد شد.

بوعلی تأکید کرد: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیانی که در کشور هستند باید برای کمک به آموزش و پرورش در حوزه‌های پژوهشی استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این نشست گفت: انسان خلیفه الهی و اشرف مخلوقات در روی کره زمین هستند و معلمان وظیفه تربیت این افراد را برعهده دارند و به همین دلیل جایگاه معلم جایگاهی والا و بالا است.

فرشید قاسمی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص نزدیک شدن به قله‌ها تصریح کرد: معلمان استان فارس در طلیعه روز و هفته بزرگداشت مقام معلم باصعود به قله «بل» در شهرستان اقلید نشان دادند که در مسیر معلمی همواره سخت کوش و در حال صعود هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان فارس هفته معلم با شعار معلمان ماندگار و برگزیده با هدف ترویج تفکر اندیشه‌های اسلامی خصوصا اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان فارس از اول بهمن سال گذشته تشکیل شد.

قاسمی به فرایند انتخاب معلم نمونه در استان اشاره کرد و گفت: در مرحله مدرسه‌ای این فرایند نزدیک به ۱۳ هزار و ۲۰۰ معلم مشارکت کردند. در ارزیابی اولیه و در سطح مدارس، تعداد ۸ هزار و ۷۰۰ نفر معلم توسط کمیته‌های ارزیابی به مرحله بعدی راه یافتند.

به  گفته وی، تعداد ۵۴۰ داور در قالب تیم‌های ۳ نفره  معلمان راه یافته به مرحله منطقه‌ای را از جهت مدارک و مستندات و نیز  حضور در کلاس درس آنان، مورد ارزیابی قرار دادند و تعداد ۱۷۷ نفر از معلمان استان به‌عنوان منتخبان منطقه‌ای  معرفی شدند.

قاسمی ادامه داد: این معلمان به مدت ۴روز در مرکز استان حضور پیدا کرده و ضمن ارائه تدریس عملی و حضوری، توسط ۱۵ داور استانی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت ۹ نفر از آن‌ها به عنوان منتخب استانی برگزیده شده و به مرحله‌ کشوری راه یافتند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: در بخش انتخاب معلمان برار در گروه‌های پنجگانه کیفیت بخشی مدارس شامل مدیر، معاون، مشاور، مربی پرورشی و مراقب سلامت نیز  بعد از  انتخاب ۴۵۶ نفر از آن‌ها به عنوان منتخبین منطقه‌ای، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها بر اساس امتیازات مکتسبه توسط اداره‌کل به عنوان برگزیدگان استانی معرفی شدند که از این تعداد، ۵ نفر از آن‌ها به مرحله کشوری راه یافتند.

ایمان ایمانی‌فر، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس نیز در این جلسه از راه‌اندازی قرارگاه استانی هویت‌افزایی معلم در استان فارس برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت:‌ تلاش داریم ارتقای جایگاه و شان معلم در همه برنامه‌ها مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟