Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در واکنش متقابل به تحریم‌ها علیه سناتورهای خود، ورود ۱۵۴ نماینده مجلس انگلیس به این کشور را ممنوع کرده است.

به گزارش مشرق از شبکه الجزیره، وزارت خارجه روسیه افزود که این تصمیم بر اساس اقدام متقابل در واکنش به اعمال تحریم‌های لندن در ماه مارس علیه تقریباً تمام اعضای مجلس این کشور اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه سابق انگلیس و رهبر حزب محافظه کار از جمله کسانی بود که ورودش به روسیه ممنوع شده است. 

ماه گشته نیز وزارت خارجه روسیه، در اقدامی تلافی جویانه ورود ۲۸۷ نماینده مجلس سفلی انگلیس به این کشور را ممنوع کرده بود.

این در حالی است که وزارت امور خارجه انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه تعدادی از بزرگترین خطوط هواپیمایی روسیه وضع کرد. 

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد، آمده است: شرکت دولتی "آیروفلوت" بزرگترین شرکت هواپیمایی روسیه، خطوط هوایی "اورال" و "روسیه ایرلاینز" اکنون نمی‌توانند جایگاه‌های فرود خود را در فرودگاه‌های انگلیس بفروشند و به این ترتیب از ۵۰ میلیون پوند پول نقد محروم می‌شوند.

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرده است: تا زمانی که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) به حمله وحشیانه خود علیه اوکراین ادامه دهد، ما به هدف قرار دادن اقتصاد روسیه ادامه خواهیم داد. 

وی با بیان اینکه انگلیس قبلا حریم هوایی خود را به روی خطوط هوایی روسیه بسته است، افزود: امروز ما اطمینان حاصل می‌کنیم که آن‌ها نمی‌توانند از جایگاه‌های فرود خود در فرودگاه‌های ما درآمد کسب کنند. 

رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، یعنی در پنجم اسفند ۱۴۰۰ نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت اوکراین انگلیس روسیه تحولات اوکراین مسکو امور خارجه انگلیس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی

ایلنا نوشت: در حالی که احمد وحیدی وزیر کشور ایران در قالب هیاتی به ریاست حجت‌الاسلام رئیسی در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز در پاستور به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه از دو کشور پاکستان و سریلانکا خواستار بازداشت وی شد.

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب گذاری در سال ۱۹۹۴ در مرکز جامعه یهودیان در بوینس آیرس، بازداشت کنند!

این در حالی است که احمد وحیدی وزیر امور کشور ایران در قالب هیاتی از تهران به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز نیز در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد