Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داد که قرار است اولین سری از جنگنده‌های انگلیسی تایفون از ماه آگوست آینده (مرداد) وارد قطر شود.

به گزارش مشرق، «مارتین الیوت سمپسون» مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و افسر ارشد نیروی هوایی این کشور گفت که دوحه در پی ایجاد نیروی متوازن در میان نیروهای دریایی، زمینی و هوایی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) به نقل از سمپسون گزارش داد، قطر و انگلیس در زمینه دریایی با هم همکاری دارند تا توانمندی دریایی قطر افزایش پیدا کند و این همکاری در زمینه امنیت سایبری و هوایی نهادهای نظامی دو کشور است.

این فرمانده انگلسی خبر داد که قرار است اولین سری از جنگنده‌های انگلیسی تایفون از ماه آگوست آینده وارد قطر شود.

وی ادعا کرد که تایفون کارآیی خود را در جنگ نشان داده است و تا کنون توانسته است از حریم هوایی انگلیس و آسمان کشورهای دوست آن حمایت کند.

در کنار معاملات نظامی، دولت انگلیس به دنبال انعقاد یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر است، زیرا کمبود گاز طبیعی در اروپا سبب افزایش قیمت عمده فروشی در این قاره شده است.

به گفته منابع آگاه به مذاکرات، وزرای انگلیسی و هم پیمانانشان در قطر، بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع، گفت‌وگوهایی در مورد مقدمات یک قرارداد بلندمدت برگزار کرده‌اند و قطر آخرین راه حل برای تامین گاز برای انگلیس شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت قطر جنگنده تایفون مشرق تایفون خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور به موقع شناور ناجی عملیات امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر با موفقیت پایان یافت.

مصطفی حاجی رضایی روز چهارشنبه در توضیح این خبر اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور اعزامی با رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم به پایگاهش بازگشت و خدمه مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه ۱۵۵۰ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی ۹ به موقعیت اعلامی اعزام شد.

حاجی رضایی ادامه داد: شناور اعزامی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم از شناور ویژه حمل مواد شیمیایی به اسکله مروارید خارگ بازگشت و فرد مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

وی درخواست کردن دریانوردان به محض مواجهه با شرایط اضطرار در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)