Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود عظیمی در نخستین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد، معاون اقتصادی استاندار یزد نیز در این جلسه بر اهمیت توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری برای نقش آفرینی هرچه بیش‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تولید محصولات دانش‌بنیان و تجاری سازی دستاوردهای آنها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود عظیمی با تأکید بر اینکه نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با یک فرایند کارشناسی و مبتنی بر نیازهای کشور انجام گرفته است، بیان کرد: اولویت اول در تولید دانش بنیان باید تمرکز بر فناوری مورد نیاز کشور باشد.

وی تاکید کرد: همچنین در تولید دانش بنیان، باید کشور را از واردات محصولات و فناوری های راهبردی بی نیاز کنیم و پس از بررسی های دقیق، نیاز اساسی کشور در زمینه واردات شناسایی و بر تولید دانش بنیان آن محصول و یا فناوری تمرکز شود.

عظیمی، نداشتن روحیه کار تیمی و عدم تشخیص نیازهای مهم استان را از دلایل عدم موفقیت برخی شرکت های دانش بنیان استان دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، تشکیل کارگروه های تخصصی در بخش های مختلف استان اعم از صنایع، کشاورزی و ... را به منظور حمایت همه جانبه از واحدهای تحقیق و توسعه ضروری برشمرد و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای را به عنوان یک دانشگاه کارآفرین در راستای توسعه شرکت های نوآور و دانش بنیان و پیشبرد اهداف این شرکت ها مهم دانست.

داود عندلیب، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد نیز در این جلسه، تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان و بکارگیری تمام امکانات و ظرفیت های دانشگاهی را گامی لازم و مهم برای تحقق شعار سال دانست و از اهتمام ویژه استاندار یزد به موضوع اقتصاد دانش بنیان، قدردانی کرد و اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان با مسئولان استان همراهی و همکاری می کند و از تمام ظرفیت های دانشگاه در این مسیر استفاده خواهد کرد.

در این جلسه نمایندگانی از پارک علم و فناوری، کارآفرینان برتر و مدیران عامل شرکت های دانش بنیان استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و پیشنهاداتی در رابطه با توسعه اقتصاد دانش بنیان استان ارائه کردند.

کد خبر 5498809

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری یزد مسعود عظیمی استانداری یزد دانشگاه فنی و حرفه ای یزد بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا گرد و خاک سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و غبار خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا ساختمان متروپل آزادسازی خرمشهر آمار کرونا ریزش آوار دانشگاه فنی و حرفه ای شرکت های دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو سخنگوی این سازمان در این زمینه اظهار داشت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب درباره راهبرد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیرنظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش‌تر با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی این صنعت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره‌های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت‌های آنان ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

یازرلو تصریح‌کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می‌شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه‌های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B۲n.ir/caa۱ ارائه کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سقف دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی که حائز شرایط مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی باشند، ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ بهایی اعلام می‌شود
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی