Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دلبری، رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: در بحث سالمندی و پیر شدن جامعه در وهله اول بار هزینه‌هایی است که این موضوع برای خانواده‌ها و کشور خواهد داشت. مشکل جدی سالمند‌های کشور و در کل تمامی سالمندان بحث تنهایی و انزوا است.

به گفته وی مراقبت از این افراد یکی از پیامد‌های کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ درصد از سالمندان ما نیاز به خدمات مراقبتی دارند. بخش زیادی از هزینه‌های بیمه‌ای، درمانی و بهداشتی صرف سالمندان می‌شود.

او گفت: در آینده بیمه‌ها با مشکلات فراوانی در این باره مواجه می‌شوند. تقریبا ۵۶ درصد سالمندان در کشور ما مستمری دریافت نمی‌کنند و در تامین معاش خود نیز مشکلات فراوانی دارند.

به گفته وی بحث نیروی انسانی متخصص در حوزه سالمندی یکی از پیامد‌های مهم این حوزه در کشور است.

او گفت: متاسفانه در کشور کمتر از ۲۰ نفر متخصص سالمندان داریم و در حال حاضر بیش از ۲۰۳۰ نفر در این بخش نیاز داریم. در آینده نیز این عدد بیشتر خواهد شد.

به گفته او جمعیت سالمندان ما با کودکان زیر ۵ سال تقریبا برابر است. اکنون باید به تعداد مهد‌های کودک، باشگاه بازنشستگان و یا مرکز سالمندان داشته باشیم؛ اما در کلان شهر تهران تنها ۲ یا ۳ مرکز برای بازنشستگان داریم.

دلبری گفت: در بلند مدت سیاست های افزایش جمعیت می‌تواند تاثیر گذار باشد؛ اما در کوتاه مدت نیاز داریم که خدمات جسمی و روانی به سالمندان را افزایش دهیم و با توجه به زیرساخت‌هایی که در کشور داریم، آموزش‌هایی در حیطه خود مراقبتی و چکاپ های مورد نیاز در دوره سالمندی بسیار مهم هستند.

به گفته دلبری کشور‌هایی که از نظر اقتصادی مشکلات مشابه ما را داشته اند، مانند اسپانیا و یونان با بانک زمان بسیاری از مشکلات خود را در این حیطه حل کرده اند و این موضوع می‌تواند نسخه شفابخش سالمندی در کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سالمندان افزایش جمعیت فرزند آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت

طبق آخرین گزارش درآمد شرکت آمریکایی اپل، فروش گوشی‌های آیفون تقریبا در تمام بازارهای جهان کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، طبق آخرین گزارش درآمد شرکت آمریکایی اپل، فروش گوشی‌های آیفون تقریبا در تمام بازارهای جهان کاهش یافته است.

این غول فناوری اعلام کرد که تقاضای کلی برای گوشی‌های هوشمند آیفون در سه ماه اول سال جاری میلادی بیش از 10 درصد کاهش یافته و فروش در هر منطقه جغرافیایی به جز اروپا شاهد افت بوده است.

اپل همچنین اعلام کرد که به طور کلی، درآمد کل این شرکت با 4 درصد کاهش به 90.8 میلیارد دلار (72.5 میلیارد پوند) رسیده است که بزرگترین کاهش در بیش از یک سال گذشته است.

سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چیناپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شداپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

با این وجود، نتایج آن‌طور که انتظار می‌رفت بد نبود و قیمت سهام اپل در معاملات پس از ساعات کاری در نیویورک افزایش یافت.

اپل در ادامه تأکید کرد که این ارقام به دلیل اختلالات عرضه مرتبط با شیوع کرونا به دست آمده است، اختلالاتی که منجر به فروش قوی و غیرمعمول در مدت مشابه سال گذشته شد.

اپل با اشاره به محصولات آینده این شرکت و سرمایه گذاری در هوش مصنوعی (AI) متعهد شد که فروش در ماه های آینده به سمت رشد بازگردد.

بر اساس این گزارش، فروش آیفون در بازار مهم و بزرگ خود یعنی چین 8 درصد کاهش یافت.

تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز طی اظهاراتی تلاش کرد تا به سرمایه گذاران در مورد وضعیت تجارت این شرکت در دومین اقتصاد بزرگ جهان اطمینان دهد و اشاره کرد که فروش آیفون در چین شاهد افزایش بوده است.

وی گفت: من دیدگاه خوبی نسبت به چین در دراز مدت دارم.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که رقابت اپل در بازار چین با رقبای محلی مانند هواوی تشدید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • (ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • (ویدئو) واکنش جالب یک «تنبل» بعد از دیدن بچه گمشده‌اش
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود