Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:24:26 GMT

آمریکا به معافیت پرداخت بدهی روسیه پایان می دهد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۱۸۳۷

آمریکا به معافیت پرداخت بدهی روسیه پایان می دهد

این اقدام می تواند دولت ولادیمیر پوتین را به تاخیر در پرداخت بدهی های خارجی خود  نزدیک تر کند.

معافیت از تحریم های شدید مالی اعمال شده علیه مسکو در روز چهارشنبه، دو روز قبل از زمان پرداخت بدهی بعدی روسیه به پایان می رسد.

ارزش روبل پول رایج روسیه که به بالاترین سطح چند سال گذشته رسیده است، روز دوشنبه نزدیک به چهار درصد در برابر دلار و یورو رشد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ روند افزایشی ارزش روبل که به علت نظارت بانک مرکزی روسیه بر سرمایه ها و موظف شدن شرکت های صادراتی روسیه به تبدیل ارزهای دریافت به روبل در پی مسدود شدن نزدیک به نیمی از درآمدهای طلا و ارزی روسیه در پی آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، در روز جمعه به بالاترین سطح از مارس ۲۰۱۸ رسیده بود، همچنان ادامه یافته است.

روبل که ارزش آن در  برابر دلار در سال جاری (۲۰۲۲) به رغم بحران گسترده اقتصادی و تحریم های غرب و آمریکا بر روسیه، ۳۰ درصد افزایش یافته، بهترین عملکرد را در جهان به نمایش گذاشته است.

شرکت بی سی اس اکسپرس در یادداشتی اعلام کرده است که عرضه ارز توسط صادرکنندگان، بهای بالای نفت و ترغیب شرکت های صادر کننده به تبدیل درآمدهای ارزی به روبل، همگی موجب تقویت پول روسیه می شود.

روبل در سال جاری ۲۰۲۲ به رغم بحران تمام عیار گسترده اقتصادی روسیه و در پی نظارت های این کشور در پایان فوریه برای حفاظت از بخش مالی خود در پی اعمال تحریم ها و مجازات های مالی و اقتصادی گسترده غرب به دنبال آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، بهترین عملکرد را در میان ارزهای بین المللی نشان داده است.

وزارت اقتصادی روسیه در پیش بینی تازه ای اعلان کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری تا ۷.۸ درصد کاهش خواهد یافت.

https://www.aljazeera.com/news/۲۰۲۲/۵/۲۳/russia-ukraine-live-news-zelenskyy-would-meet-putin-to-end-war

برچسب‌ها روسیه وزارت خزانه داری آمریکا تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه وزارت خزانه داری آمریکا تحولات اوکراین روسیه وزارت خزانه داری آمریکا تحولات اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد

مدیرکل درآمد شهرداری قم گفت: بخشی از مطالبات دولتی شهرداری قم برای پرداخت از طریق اسناد خزانه کارسازی شد اما در نهایت با عدم همکاری بانک‌های عامل روبه‌رو شد.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به قوانین بودجه درباره پرداخت مطالبات ارگان‌های دولتی به شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداری قم با برخی دستگاه‌ها در موضوع اعداد و ارقام مطالبه شده به تفاهم رسید و اقداماتی را در دستور کار قرارداد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان در اواخر سال ۱۴۰۲ برای پرداخت از این طریق تفاهم انجام شد اما نتیجه بخش نبود، افزود: اطلاعات مورد نیاز در سامانه‌های حسابرسی کشوری ثبت شد اما همکاری مطلوبی از طریق بانک‌های عامل صورت نگرفت.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه بانک‌های عامل تهاتر بدهی‌های بانکی شهرداری قم و مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی را نپذیرفتند، تصریح کرد: مطابق قانون ۹ درآمد پایدار شهرداری‌ها که از سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده قانون گذار صراحتاً اعلام می‌کند که دستگاه‌های اجرایی و مشمولین ماده خدمات کشوری، قانون محاسبات عمومی، ارگان‌های نظامی و انتظامی مکلف‌اند، هرگونه بهای خدمات تا پایان سال به شهرداری پرداخت کنند.

وحید نیا با تاکید بر اینکه عدم پرداخت به موقع بدهی مشمول جریمه ۲ درصدی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ابلاغیه‌هایی از طرف خزانه داری کل کشور و بازرسی کل استان به ارگان‌های مدنظر ارسال شد تا در صورت وجود بدهی، دستگاه‌ها پرداخت کنند.

به گفته وی در حال حاضر شهرداری قم بیش از ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی و عمومی مطالبه دارد که پرداخت این بدهی‌ها می‌تواند شرایط متفاوتی برای پیگیری امور شهری ایجاد کند.

کد خبر 748052

دیگر خبرها

  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند