Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:45:08 GMT

آمریکا و کره جنوبی چند موشک شلیک کردند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۲۴۰۰

آمریکا و کره جنوبی چند موشک شلیک کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی در واکنش به جدیدترین آزمایش موشکی بامداد امروز (چهارشنبه) کره شمالی که شامل شلیک سه پرتابه به ژاپن بود، جنگنده‌های خود را به حالت آماده‌باش درآوردند و چند موشک سطح به سطح شلیک کردند.

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که ارتش سئول حدود 30 جنگنده «اف-15» خود را به حالت آماده‌ باش  درآورد و یک موشک «هیونمو-2» را به دریای شرقی شلیک کرد و این در حالی است که نیروهای آمریکایی نیز یک سامانه موشک تاکتیکی ارتش (ام جی ام-140) (ATACMS) را در همان مسیر شلیک کرد و هر دو این کشورها این اقدامات را در تلافی مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی صبح امروز پیونگ‌یانگ انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرد کرد که رزمایش مشابه «پیاده‌روی فیل» که شامل شماری از جنگنده‌های جدیدتر اف-35 می‌شد، یک روز قبل از جدیدترین آزمایش پیونگ‌یانگ برای «مهار اقدامات تحریک‌آمیز موشک‌های بالستیک» انجام گرفته بود.

راشاتودی همچنین گزارش کرد که دفتر «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی، جدیدترین آزمایش‌های موشکی کره شمالی را به شدت محکوم کرد و آن را «یک اقدام تحریک‌آمیز شدید خواند که در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و شمال شرقی آسیا را تشدید می‌کند و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند».

یون همچنین دستور داد «اقداماتی برای فعال کردن بازدارندگی گسترده و تقویت موضع دفاع ترکیبی کره جنوبی و آمریکا» و افزایش آمادگی در سراسر ارتش سئول اتخاذ شود.

بر اساس این گزارش، هفدهمین آزمایش موشکی پیونگ یانگ در سال جاری بلافاصله پس از آن انجام شد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از اولین سفر رسمی خود به آسیا که پنج روز به طول انجامید، ژاپن را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

صبح امروز گزارش شد که کره شمالی سه پرتابه شلیک کرده که احتمالاً موشک بالستیک بین قاره‌ای بوده است و مقام‌های سئول نیز تصریح کردند که موشک ظاهراً بالستیک بین قاره‌ای کره شمالی حدود 360 کیلومتر طی کرده است و به ارتفاع 540 کیلومتری رسیده است.

از طرف دیگر، ژاپن نیز می‌گوید که این شلیک موشک را شناسایی کرده است و گزارش داده است که یک موشک در یک «مسیر نامنظم» در مسافتی حدود 466 مایل (750 کیلومتر) پرواز کرد، در حالی که فرمانده دفاعی ژاپن تأکید کرده است که موشک کره شمالی درست خارج از منطقه منحصراً اقتصادی ژاپن فرود آمده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمایش موشکی کره شمالی موشک بالستیک کره جنوبی کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • (ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی