Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد آذریار روز چهارشنبه در گفت‌گو با ایرنا، اعلام کرد: سراسر ساحل سیراف در گشت مشترک محیط زیست، اداره بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پایش و نمونه برداری از آلودگی آب دریا نیز انجام شده است تا منشا آلودگی مشخص شود.

وی عنوان کرد: نشت از نفت‌کش‌ها، آلودگی شناورهای باری و پساب صنایع از گمانه‌هایی است که به عنوان منشا این آلودگی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان ادامه داد: پس از اثبات منشا آلودگی برخورد قانونی با عامل آن صورت می‌گیرد تا از تکرار چنین رخداد در سواحل منطقه جلوگیری شود.

وی گفت: روز گذشته به این منظور جلسه ستاد بحران سیراف باحضور مسئولان منطقه ویژه، اداره بندر، مسئولان فرمانداری، شورا و بخشدار و اداره محیط زیست سیراف برگزار و در این باره تصمیم‌گیری شد.

آذریار اذعان کرد: به دلیل پخش شدن و کاهش لکه آلودگی در منطقه امکان جمع‌آوری آن با تجهیزات در دسترس اداره بندر و دریانوردی فراهم نبود اما جمع‌آوری آلودگی سواحل در جریان است.

لکه نفتی در آب‌های ساحلی شهر سیراف از ۲ روز پیش به طول تقریبی ۲ کیلومتر و عرض حدود ۵۰ متر قابل مشاهده بوده است.

بندر سیراف از توابع شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی نفتی کنگان سیراف منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی نفتی بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی نفتی کنگان سیراف منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منطقه ویژه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک