Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهیدپرور استان مازندران با حضور پرشور خود در مراسم شب وداع با فرزندان زهرا(س) و پیکرهای پاک و مطهر شهدای گمنام در پارک موزه دفاع مقدس استان با آرمانهای انقلابی آن زندگان نامدار پیمان تازه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و در آستانه سالروز شهادت مظلومانه صادق آل عبا(علیه السلام) مازندران میزبان هشت آلاله زهرایی شد و مردم شهید پرور استان به استقبال شهدای گمنام آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مردم شهیدپرور استان مازندران با حضور پرشور خود در مراسم شب وداع با فرزندان زهرا(س) و پیکرهای پاک و مطهر شهدای گمنام در پارک موزه دفاع مقدس استان با آرمانهای انقلابی آن زندگان نامدار پیمان تازه کردند.

مراسم وداع با پیکر ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در معراج الشهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان ساری با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم شهیدپرور استان مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی خضری استاد حوزه و دانشگاه  نیز در مراسم وداع با پیکر هشت شهید گمنام که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدای گمنام با ما کار داشتند و ما را به این مراسم دعوت کردند، اظهار کرد: شهدا گم نشدند و ما گم شدیم و آمدیم که ما را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این شهدا بی‌ماموریت و صرفا یک نماد نیستند، گفت: امروز شهدا زنده هستند و در این جنگ و نبرد آخرالزمانی آمده‌اند به ما کمک کنند، به ولی فقیه کمک کنند؛ با تک تک ما کار دارند و ما با شهدا خیلی کار داریم.

 استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان ما زیاد هستند و نیاز به دستگیری شهدا داریم که از شهدا و ولی زمان جدا نشویم.

وی گفت: شهدا آیات قرآن را برای ما ترجمه کردند و تفسیر قرآن را در وجود این شهدا دیدیم.

خضری با بیان اینکه خداوند در قرآن به نصرت خدا تأکید دارد، اضافه کرد: حوارین به حضرت عیسی (ع)  یاری کردند و امام صادق (ع) می‌فرماید: بنی‌اسرائیل حضرت موسی (ع) را کمک نکردند اما شیعیانی داریم که می‌جنگند در راه ما شهید می‌شوند و آتش می‌گیرند اما در این مسیر می‌ایستند و دست از ولایت برنمی‌دارند.

وی با گرامیداشت سوم خرداد عنوان کرد: رزمندگان در این عملیات جانفشانی کردند و به شهادت رسیدند.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا عاشق خدا بودند و خدا هم عاشق آنهاست و ما این شهدا را درک کردیم، بیان کرد: آیات خدا زنده است و رمز پیروزی در عملیات بیت المقدس این بود که بچه‌های دهه چهل با تمام وجود وسط میدان آمدند و امروز ما باید برای انقلاب، جهاد و جهاد تبیین که تأکید رهبر معظم انقلاب است همه توان مان را بگذاریم.

حجت‌الاسلام خضری با بیان اینکه جهاد تبیین فریضه واجب فوری است، تصریح کرد: همه ما باید توان‌مان را بگذاریم و فرمان جهاد رهبر معظم انقلاب را اطاعت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید برای انقلاب کم بگذاریم، گفت: دهه نودی‌ها شهر به شهر، مدرسه به مدرسه، کوچه به کوچه ایستادند و به امام زمان سلام می‌کنند، عنوان کرد: امروز دهه نودی‌ها می‌گویند روی ما حساب باز کن.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این روزها دهه نودی‌ها برای فراق امام زمان اشک می‌ریزند و گریه می‌کنند و عهدی با امام زمان می‌بندند و این جریان یک سرود عادی نیست و در واقع قلوب منقلب شده است.

وی با اشاره به تأثیرات فضای مجازی طی دو سال کرونا بر روی نسل جدید، عنوان کرد: سرود سلام فرمانده انقلابی ایجاد کرد در بین دهه‌نودی‌ها و این خواست خدا بود و رهبر معظم انقلاب فرمودند هر موقع مردم به صحنه آمدند و بچه‌ها مخلصانه آمدند آن ایام ایام الله است.

 خضری با اشاره به اینکه تشییع حاج قاسم قوت قلبی برای انقلاب بود که خداوند قبل از کرونا نشان داد، گفت: بعد از کرونا هم خدا آیاتش را نشان می‌دهد و خیلی واضح و روشن با ملت ایران صحبت می‌کند و نشان می‌دهد خدا با این ملت کار دارد.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند طلوع خورشید ولایت عظما را نشان می‌دهد و ظهور نزدیک است و بیشتر یاران مهدی (عج) جوان هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اربعین آمادگی برای ظهور است و شهدا اهل گریه بر امام حسین (ع) و زیارت عاشورا و اهل یالیتنی بودند.

خضری گفت: شهدا تا آخرین لحظه ایستادند و اجازه ندادند دست دشمن به امام ما برسد.

مردم مومن دیار علویان در این اجتماع عظیم معنوی با ذکر یازهرا (س) و یا حسین (ع) کاروان لاله‌های زهرایی را همراهی کردند و مداحان اهل بیت (ع) نیز به مدیحه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

پیکر مطهر شهدای گمنام در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در پنج شهر ساری، بابل، سوادکوه، جویبار و چالوس تشییع و خاکسپاری می شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاد حوزه و دانشگاه موزه دفاع مقدس شهدای گمنام دهه نودی ها مردم شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم