Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@21:24:43 GMT

نیاز ۱.۵ میلیارد دلاری فاز سوم آزادراه تهران-شمال

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۲۷۲۱

نیاز ۱.۵ میلیارد دلاری فاز سوم آزادراه تهران-شمال

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پروژه آزادراه تهران-شمال در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شد، تاکنون فاز اول و چهارم این محور آزادراهی ۳۲ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر افتتاح شده و در حال بهره‌برداری است.

از فاز دوم این آزادراه نیز تاکنون تونل البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و به گفته مسئولان وزارت راه شهرسازی قرار است تا پایان امسال باند رفت آن ساخته و پس از آن باند برگشت این محور تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان تنها فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی مانده که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز شده و به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می‌شود. اما در طول این ۲۶ سال هیچ گاه اتفاق و پیشرفت خاصی در این منطقه دیده نشده است.

خیراله خادمی –معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای ساخت آزادراه تهران –شمال اولویت بندی صورت گرفت. به گونه‌ای که در وهله نخست فاز چهارم آن ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. سپس فاز نخست این آزادراه که مشکلات ترافیکی بسیاری برای مردم کرج به وجود آورده بود و می‌توانست مسیر تهران تا مازندران را تا بیش از ۶۰ کیلومتر کاهش دهد در اولویت بود و نهایتا منطقه دوم به خاطر عبور از قله البرز اولویت داشت.

وی افزود: منطقه سوم آزادراه تهران-شمال در اولویت پایانی قرار گرفته و در این منطقه آب و هوای متعادل‌تری وجود دارد و برف سنگینی در طول سال نمی‌بارد و جاده چالوس در آنجا زیباترین جاده کشور به شمار می‌رود. هم اکنون مطالعات فاز سوم آزادراه تهران-شمال انجام شده و آماده شروع عملیات اجرایی است تنها منتظریم که سرمایه گذار از منابع خارجی یا داخلی برای تامین منابع مالی پیش قدم شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: البته فراخوانی برای تامین سرمایه از کشورهای خارجی مانند چینی‌ها آماده کرده‌ایم و با توجه به اینکه ۱.۵ میلیارد دلار برای ساخت و تکمیل این فاز از آزادراه تهران-شمال نیاز داریم و این عدد قابل توجهی است، بنابراین تامین آن برای دولت بسیار سخت است اما به هر حال این پروژه باید به اتمام برسد و تکمیل شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی فتح خرمشهر متروپل آبادان وزارت راه و شهرسازی فاز سوم یارانه ارز 4200 تومانی سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی فتح خرمشهر متروپل آبادان سوم آزادراه تهران شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان

سرهنگ احمدشیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمان، تهران، هرمزگان، قزوین، فارس، لرستان، مرکزی، مازندران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری جریان دارد.

وی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است از ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هریجان و هزارچم خبر داد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا تصریح کرد: ترافیک در آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه، محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان، محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند سنگین گزارش شده است.

وی از ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پردیس محدوده ابتدای آزادراه خبر داد و گفت: تردد در آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) روان است.

سرهنگ شیرانی با اشاره به اینکه محور هراز و آزادراه تهران – شمال دارای بارش باران و سایر محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند از ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل ساسانی تا کمالشهر، آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهیدکلانتری تا پل فردیس و همچنین آزادراه تهران – قم حدفاصل قیصرآباد تا فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • محور هراز و آزادراه تهران-شمال قفل شد
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • ترافیک سنگین در اکثر محور‌های مواصلاتی کشور
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال