Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو در دیدار «خوزه آنجل پورتال میراندا» وزیر بهداشت کوبا با اشاره به همکاری‌های گسترده بهداشتی و درمانی دو کشور از دهه‌های گذشته، گفت: یکی از حوزه‌های همکاری موفق ایران و کوبا، ساخت واکسن بوده که آخرین آن به تولید واکسن سوبرانا در کوبا و پاستوکووک در ایران انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران و کوبا، باعث خوداتکایی دو کشور در حوزه‌های گوناگون شده است.

عین اللهی در این دیدار با اشاره به ظرفیت گسترش همکاری‌ها در حوزه علوم پزشکی و پیراپزشکی بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دو کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های علمی و تبادل استاد و دانشجو به ارتقای علوم پزشکی دو کشور کمک می‌کند.

وزیر بهداشت کوبا نیز در این دیدار با اشاره به اراده مشترک ایران و کوبا برای حفظ و گسترش همکاری‌های حوزه سلامت، گفت: روابط دولت‌ها و ملت‌های ایران و کوبا، در سطح بالایی بوده و امیدواریم همکاری‌های دو کشور گسترش یابد.

وزرای بهداشت ایران و کوبا در این دیدار همچنین بر تقویت همکاری‌های بهداشتی و درمانی دو کشور به ویژه در حوزه‌های تولید دارو و فرآورده‌های بیولوژیک، پیشگیری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های غیرواگیر، تحقیقات و آموزش پزشکی تاکید کردند.

کد خبر 5498929 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کوبا سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا آبله میمون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آمار کرونا تجهیزات پزشکی بهرام عین اللهی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت کووید 19 سازمان نظام پزشکی پزشک خانواده ایران و کوبا همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو