Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت سامسونگ به تازگی رقم سرسام‌آور ۳۵۶ میلیارد دلاری را برای سرمایه‌گذاری روی توسعه تراشه‌ها، بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی اعلام کرده است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ قریب به ۸۰ هزار کارمند دیگر استخدام کند.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از انگجت، بسیاری از مردم عمدتاً برند سامسونگ را با گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها می‌شناسند، اما این شرکت به دنبال توسعه بخش‌های دیگری از کسب و کار خود برای رشد بلندمدت است و این توسعه در پنج سال منتهی به سال ۲۰۲۶ شامل سرمایه‌گذاری ۴۵۰ تریلیون وون (۳۵۶ میلیارد دلار) در مناطق استراتژیک با تمرکز بر حوزه‌هایی مانند نیمه‌هادی‌ها، بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بزرگترین تعهد سرمایه‌گذاری شرکت سامسونگ از آغاز تا به امروز است و نسبت به تعهد ۲۴۰ تریلیون وونی که در ماه اوت سال گذشته اعلام شد، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. این رقم همچنین ۳۰ درصد بیشتر از ۳۳۰ تریلیون وونی است که این شرکت در دوره پنج ساله گذشته روی توسعه خود سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته پایگاه "The Korea Herald"، بخش الکترونیک شرکت سامسونگ از این بودجه برای تقویت فرآیند طراحی و تولید تراشه‌های خود استفاده خواهد کرد. این شرکت در حال آماده شدن برای شروع ساخت تراشه‌های ۳ نانومتری است. همچنین در حال کار بر روی تراشه‌های پیشرفته برای اهدافی نظیر توسعه ابررایانه‌ها، ربات‌ها و هوش مصنوعی است و قصد دارد بر توسعه فناوری ۶G تمرکز کند.

شرکت سامسونگ انتظار دارد طی چند سال آینده یک میلیون شغل ایجاد کند. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ حدود ۸۰ هزار نفر را استخدام کند و صدها هزار موقعیت شغلی دیگر را با فروشندگان خود ایجاد کند.

گفتنی است که حدود ۸۰ درصد از این سرمایه‌گذاری اعلام شده برای سرمایه‌گذاری در کشور اصلی این شرکت یعنی کره جنوبی در نظر گرفته شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سامسونگ ، هوش مصنوعی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سامسونگ هوش مصنوعی سرمایه گذاری شرکت سامسونگ هوش مصنوعی تراشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد
  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن