Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@17:35:17 GMT

اعضای جدید هیئت رئیسه مجلس سوگند یاد کردند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۳۱۷۶

اعضای جدید هیئت رئیسه مجلس سوگند یاد کردند

اعضای جدید هیات رییسه مجلس شورای اسلامی که در سومین سال مجلس یازدهم با رای نمایندگان انتخاب شدند، سوگند یاد کردند.

به گزارش ایمنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه (چهارم خردادماه ۱۴۰۱) مجلس شورای اسلامی انتخابات هیات رییسه مجلس در دستور کار قرار گرفت و پس از انتخاب رییس، نواب رییس، دبیران و ناظران، اعضای جدید هیات رییسه سوگند یاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن سوگند هیات رییسه به این شرح است:

«من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم».

در این انتخابات پس از رای گیری که به صورت کاغذی انجام شد، محمدباقر قالیباف با ۱۹۴ رای موافق از مجموع ۲۸۱ رای اخذ شده برای سومین سال بر کرسی ریاست تکیه زد.

همچنین بر اساس آراء عبدالرضا مصری (۱۶۸ رای)، علی نیکزاد (۱۶۸ رای) به عنوان نایب رییسان مجلس انتخاب شدند.

به دلیل اینکه آرای نایب رییسان برابر بود، قالیباف قرعه کشی انجام داد تا نایب رییس اول و دوم انتخاب شوند، در این قرعه کشی نیکزاد به عنوان نایب رییس اول انتخاب شد.

با برگزاری انتخابات هیات رییسه اجلاسه سوم سیدنظام موسوی با ۱۵۳ رای، علیرضا سلیمی با ۱۴۶ رای و محمدرضا دشتی اردکانی با ۱۳۹ رای برای ناظری مجلس انتخاب شدند.

علاوه بر این سید محسن دهنوی با ۱۶۵ رای، حسینعلی حاجی دلیگانی با ۱۱۰ رای، محمد رشیدی با ۱۰۱ رای، علی کریمی فیروزجایی با ۱۰۱، احمد امیرآبادی با ۹۸ رای و علی نادری با ۸۹ رای برای دبیری مجلس در اجلاسیه سوم انتخاب شدند.

کد خبر 577547

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند هیات رییسه سوگند یاد نایب رییس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «احمد نادری» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو هیأت‌رییسه مجلس شورای اسلامی، در فضای مجازی نسبت به خبر جدایی ری از تهران واکنش نشان داد و با این طرح مخالفت کرد.

نادری خواهان جلوگیری از هرگونه جابه‌جایی در محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنج گانه آن، محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین منطقه ویژه اقتصادی ری شد.

این عضو هیأت‌رییسه مجلس با تاکید بر هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی ری به خسارت‌های ناشی از ایجاد تغییرات در جغرافیای سیاسی این شهرستان اشاره کرده و از به وجودآمدن نارضایتی‌های مردمی ساکنین و اهالی این شهرستان ابراز نگرانی کرد و به همراه برخی دیگر از نمایندگان این حوزه انتخابیه طی نامه‌ای از وزیر کشور خواسته‌اند تا وضعیت این شهرستان در تقسیمات کشوری همچنان به صورت فعلی مانده و ری جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

کد خبر 6091127 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند