Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار غیاثی گفت: تا زمانی که فرماندهی جنگ در اختیار لیبرال‌ها بود حتی یک سنگر هم آزاد نشد و بعد از اینکه فرماندهی جنگ از دولت لیبرال آن زمان گرفته شد توانستیم اتفاقات بزرگ را در مدت کوتاهی رقم زده و 5 استان کشور را از وجود دشمن پاکسازی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) شب گذشته در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در نمازخانه پادگان شهید برونسی گفت: سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است و نمادی از ایثار و مقاومت مردم ایران است و جا دارد مراکز تحقیقاتی با بررسی زوایای مختلف ایام دفاع مقدس سوم خرداد را بررسی بیشتری داشته باشند چراکه می تواند برای نسل های فعلی و آینده درس آموز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است

وی با اشاره به اینکه ایران آغاز کننده جنگ نبود و طبیعی بود که با تبعیت از امام راحل، ملت در جبهه و پشت جبهه ها حماسه های ماندگار را رقم بزنند افزود: آمریکا به دلیل جبران ناکامی ها و جلوگیری از قدرت نفوذ انقلاب اسلامی چالش های جدی در نقاط کشور رقم زد و موج های خودمختاری را آغاز کرد و هر کدام از این قائله ها می توانست انقلاب نوپایی را از میدان خارج کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: موج کودتاها با عنایت خداوند و هوشیاری نیروهای مردمی خنثی شد و بعد از اینکه نقشه های دشمن نتیجه نداد دشمن احساس کرد ضربه نهایی را با تحمیل جنگ می تواند بزند.

برنامه‌ریزی دشمن در جنگ تحمیلی برای الحاق خوزستان به عراق

وی افزود: شرایط کشور مناسب نبود و ارتش و سپاه و نیروهای مردمی بسیج انسجام لازم را نداشتند و دشمن در تحلیل نادرست صدام را پیش انداختند و جنگی را به مردم تحمیل کردند ولی مردم با وجود امام(ره) خیالشان راحت بود و این مهم را در سر داشتند که با تبعیت از امام خمینی(ره) می توانیم جنگ را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

سردار غیاثی ضمن اشاره به برنامه ریزی دشمن در جنگ تحمیلی برای الحاق خوزستان به عراق و دسترسی به آب های آزاد خلیج فارس ادامه داد: خرمشهر در 12 کیلومتری عراق واقع است و اولین شهری است که به مقاومت در برابر عراقی ها برخاست و حماسه ماندگاری را رقم زدند چراکه اگر خرمشهر تصرف می شد سایر نقاط تهدید می شد و پایداری 5 هفته ای در این نقطه سرنوشت جنگ را رقم زد.

صدام به دنیا قول پیروزی و تصرف تهران را داده بود

وی با بیان ایتکه صدام به دنیا قول پیروزی و تصرف تهران را داده بود که با این مقاومت مورد تردید واقع شد و این تردید در دنیا رخ داد افزود: اعتقاد داریم خداوند عنایت خودش را در دستان بسیج و نیروهای مردمی جاری کرد تا بتوانند این پایداری و مقاومت را انجام دهند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: بنی صدر از جمله مشکلات جدی آن زمان بود چراکه فردی منفعل و وابسته به غرب بود و ماموریت داشت مسیر جنگ را منحرف کند و قصد زمین دهد تا زمان بگیرد ولی پایداری مردم در این خطه توانست در خرمشهر و سوسنگرد توانست جبهه دشمن را شکست دهد.

بنی صدر از جمله مشکلات جدی جنگ تحمیلی بود

وی افزود: وقتی بنی صدر عزل شد فرزندان امام(ره) در قرارگاه مشترک سپاه و ارتش توانستند خلأ جدی فرماندهی را پر کنند و بالغ بر ده طرح عملیاتی در شورای عالی دفاع تصویب شد و عملیات های بزرگ اتفاق افتاد و ابتدا حصر آبادان شکسته شد و در عملیات طریق القدس به پیروزی رسیدیم و بعد از عملیات فتح المبین و بیت المقدس، آزادسازی خرمشهر محقق شد.

سردار غیاثی با اعلام این مطلب که از مهم ترین ویژگی های در این عملیات ها این بود که فرصت ها را از دشمنان گرفتند و اجازه ندادند فاصله برای بازسازی بیفتد خاطرنشان کرد: صدام در حین عملیات بیت المقدس اعلام کرد که ایرانی ها اگر بتوانند خرمشهر را بازپس بگیرند کلید بصره را خواهم داد ولی این اتفاق محقق شد و خرمشهر را خدا آزاد کرد و با اراده خدا به دست رزمندگان این پیروزی دست یافت.

انفعال دیپلماسی بین المللی ایران تا قبل از فتح خرمشهر

وی افزود: این مصادیق می تواند از این جهت که جوانان متوجه باشند بن بستی در این انقلاب و نظام اسلامی وجود ندارد بایستی به آن پرداخته شود؛ بعد از 19 ماه در سوم خرداد 1361 آزاد شد و پرچم ایران بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزار درآمد و مردم به خیابان ها رسیدند و ندای الله اکبر سر دادند و معتقدیم فتح خرمشهر آرمان ملی است و این نقطه عطف ماندگار در تاریخ خواهد ماند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: فتح خرمشهر شرایط ایران برای خاتمه جنگ را از جمله عقب نشینی کامل عراق در 300 کیلومتری، محکوم کردن صدام به عنوان متجاوز و پرداخت غرامت از سوی رژیم بعثی تثبیت کرد و بصره را مورد تهدید قرار داد و شورای امنیت را مجبور به اجرای خواسته های ما کرد.

وی افزود: تا قبل از فتح خرمشهر در روابط دیپلماسی ایران در موضع انفعال از سوی دشمن بود و به ثبات ایران به عنوان کشوری مستقل تردید می کردند و ایران را به عنوان انقلاب می شناختند ولی با فتح خرمشهر همه اذعان داشتند ایران کشوری مستقل است که با تمام محدودیت ها روی پای خودش ایستاده است.

دلبستگی انقلابیون دنیا بعد از فتح خرمشهر

سردار غیاثی اظهار کرد: امروز دانشمندان کشور به عنوان نماد ایثار در عرصه های مختلف مانند موضوع هسته ای تلاش می کنند و بعد از فتح خرمشهر بود که انقلابیون دنیا به ایران دل بستند و بعد از این فتح شاهد تثبیت نظام اسلامی بودیم و بعد از فتح خرمشهر دنیا موظف شد که به ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل احترام بگذارد.

با فرماندهی لیبرال‌ها در جنگ حتی یک سنگر هم آزاد نشد

وی افزود: تا زمانی که فرماندهی جنگ در اختیار لیبرال ها بود حتی یک سنگر هم آزاد نشد و بعد از اینکه فرماندهی جنگ از دولت لیبرال آن زمان گرفته شد توانستیم اتفاقات بزرگ را در مدت کوتاهی رقم زده و 5 استان کشور را از وجود دشمن پاکسازی کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: امروز باید در راستای آمادگی خود و قوی تر شدن حرکت کنیم و مسیری که انقلاب اسلامی طی می کند همان مسیری است که با وجود تهدیدات متعدد در اطراف کشور دارای اقتدار امنیتی است و توانستیم در حوزه های مختلف در تراز انقلاب حرکت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه امام رضا ع بعد از فتح خرمشهر فرماندهی جنگ سردار غیاثی سوم خرداد لیبرال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • گسترش بحران تقابل ارزش‌های لیبرال با آزادیخواهان
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق