Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی لرستان، محمد حسن کیانی فر از تکمیل چرخه زنجیره تولید در استان خبر داد و افزود: طی سال‌های اخیر با توسعه کشت گیاهان دارویی در لرستان، چرخه زنجیره تولید در حال تکمیل است و اکنون در شهرهای الشتر، خرم‌آباد، الیگودرز و بروجرد کارگاه‌های کوچک و نسبتا متوسط فرآوری فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چند روز آینده نیز واحد الیگودرز افتتاح می شود اظهار داشت: همزمان با فصل گل‌چینی بیش از ۳۰ نفر در هر هکتار مشغول به کار می‌شوند که با توجه به فصل برداشت که بین ۲۰ روز تا یک ماه طول می‌کشد، میزان اشتغال‌زایی بالایی را شامل می‌شود.

کیانی‌فر، کیفیت گل محمدی استان را بسیار مطلوب دانست و گفت: با توجه به اینکه میزان و کیفیت اسانس بر اساس دما و ارتفاع سنجیده می‌شود، بهترین اسانس در دمای گرم و ارتفاع بالای ۸۰۰ متر تولید می‌شود که با شرایط اقلیمی لرستان، اسانس و گلاب تهیه شده درگلستان‌های استان از کیفیت بالایی برخوردار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: طی چند سال اخیر میزان قابل توجهی درآمد ارزی برای کشور حاصل شده، به‌نحوی که بر اساس برآوردها، سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار گل خشک و اسانس فرآوری شده محصول به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

کیانی‌فر با اشاره به وجود ۳۰ هزار هکتار عرصه گل محمدی در کشور اضافه کرد: گل محمدی یکی از گیاهان دارویی است که از دیرباز در ایران کشت و به صورت‌های مختلف خشک، تر و فرآوری شده به عنوان گیاه دارویی در طب سنتی مصرف می‌شود.

وی گل محمدی را یک گیاه کم‌ توقع نسبت به موادغذایی خاک، آب و رطوبت عنوان و تصریح کرد: به همین دلیل می‌توان این محصول را در شرایط دیم به ویژه در لرستان کشت کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ هکتار سطح زیرکشت گل محمدی در لرستان وجود دارد و سالانه بیش از هزار تن محصول از گلستان‌های گل محمدی استان برداشت می‌شود.

 کیانی فر با بیان اینکه به طور متوسط از هر هکتار، ۲ تُن گل محمدی می‌توان برداشت کرد، افزود: این میزان در شرایط مختلف متفاوت است، به‌گونه‌ای که هر چه شرایط ارتفاعی و دمایی گل محمدی مناسب‌تر باشد، میزان اسانس و کیفیت آن بیشتر می‌شود و ارزش اقتصادی بالایی خواهد داشت.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی لرستان باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی لرستان وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی لرستان باغستان کیانی فر گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر