Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس‌ جمهور ازبکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در گفت‌وگویی تلفنی توسعه بیش از پیش روابط شراکت راهبردی و هم پیمانی، گسترش همکاری های همه جانبه بین دو کشور را بررسی کردند.

رؤسای جمهور ازبکستان و روسیه بر اجرای عملی توافقات به دست آمده در چارچوب نشست سطح عالی در شهر «مسکو» در نوامبر ماه سال گذشته میلادی تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رؤسای جمهور ازبکستان و روسیه بر اهمیت تعمیق روابط تعاونی بین محافل بازرگانی و به کارگیری موثر پتانسیل بالای روابط بین منطقه ای تاکید کردند.

رؤسای جمهور همچنین در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی نیز تبادل نظر کردند.

همچنین با رضایتمندی بر سیر مثبت روابط و تبادلات متقابل فعال از ابتدای سال جاری میلادی تاکید شد. از جمله مراسم دوجانبه در چارچوب اولین نشست بین المللی سرمایه گذاری «تاشکند» در پایان ماه مارس و نمایشگاه بین المللی صنعتی «ایناپروم» که در ماه آوریل سال جاری میلادی در پایتخت ازبکستان در قالب منطقه ای جدید سازماندهی شد، با موفقیت برگزار شد.

هم اکنون اجرای طرح های اولویت دار تعاونی صنعتی ادامه دارد. مبادلات بازرگانی دو کشور از ابتدای سال جاری میلادی 40 درصد افزایش یافته است. برنامه های مهم همکاری های بشردوستانه از جمله در زمینه های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی اجرا می شود.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2021 میلادی در سطح 7 میلیارد و 517 میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری روسیه فعالیت می‌کنند، در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت شراکت سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این  دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: شوکت میرضیایف ازبکستان جمهور ازبکستان رؤسای جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل