Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:51:27 GMT

آخرین سلفی لندر اینسایت روی مریخ ثبت شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۳۵۸۵

آخرین سلفی لندر اینسایت روی مریخ ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، روز دوشنبه آزمایشگاه JPL ناسا تصویری متحرک در توئیتر منتشر کرد و طی آن نخستین تصویری که اینسایت روی مریخ ثبت کرده با سلفی ابزار در ۲۴ آوریل سال جاری میلادی (احتمالاً آخرین سلفی ابزار) مقایسه شده بود. برای ثبت این عکس ها از بازوی رباتیک استفاده شده بود.

میزان غبار سرخ روی پنل های خورشیدی ۷ فوتی لندر در تصویر آخر قابل توجه است و البته JPL به همین دلیل تصمیم دارد لندر را در تابستان امسال برای همیشه بازنشسته کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پستی در وبلاگ ناسا آمده است: هنگامیکه اینسایت روی سیاره سرخ فرود آمد پنل های خورشیدی هر روز حدود ۵ هزار وات ساعت انرژی تولید می کردند که برای روشن کردن یک اجاق الکتریکی به مدت یک ساعت و ۴۰ دقیقه کافی است. اکنون آنها ۵۰۰ وات ساعت انرژی تولید می کنند که برای ۱۰ دقیقه روشن نگه داشتن اجاق برقی کافی است.

اینسایت مجهز به ابزارهای ارتعاش سنجی است که به درک فعالیت های زیر پوسته مریخ توسط محققان کمک می کند.

کد خبر 5498971 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی ناسا کاوشگر پنل خورشیدی مریخ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان نوآوری همراه اول صندوق نوآوری و شکوفایی تحقیقات علمی شرکت های دانش بنیان سورنا ستاری هوش مصنوعی فناوری فضایی ماهواره شبکه ملی اطلاعات لیزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ اوقات شرعی امروز سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ هجری خورشیدی ، مصادف با ۲۱ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی در گیلان به این شرح است:

هنگام اذانِ صبــحِ امروز ســاعت ۳ و ۴۲ دقیقه 

طلوعِ آفتابِ امروز ساعت ۵ و ۱۸ دقیقه 

اذانِ ظهـــر امروز ساعت ۱۲ و ۹ دقیقه

اذان مغزب امروز ۱۹ و ۲۰ دقیقه 

و نیمه شب شرعی امشب هم ساعت ۲۳ و ۲۱ دقیقه

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • اوقات شرعی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی فردا یازدهم اردیبهشت در شیراز
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برتری و صعود یک پله‌ای پاس همدان در گروه اول