Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عبدالرحمن راضی السحیمی»، فعال سیاسی و معارض سعودی در تشریح گزارش رسانه‌های غربی مبنی بر وجود زمزمه‌هایی از انتقال قدرت در عربستان در سایه بیماری «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و تدراکات «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی برای تکیه بر تخت سلطنت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت:  این اخبار صرفا شایعاتی است که توسط ولیعهد سعودی به بیرون درز کرده است تا از طریق آن واکنش و عکس‌العمل افکار عمومی و مردم عربستان را در قبال پادشاهی خود ارزیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اصلاحات اجتماعی بن‌سلمان به عنوان یک دستاویز سیاسی برای محکم کردن پایه‌های قدرت خود گفت: بن سلمان اصلاحات قابل توجهی را اعمال نکرده است که قابل تمجید و قدردانی باشد، بلکه بر عکس، کشور و ملت را به لبه پرتگاه کشانده است. در حال حاضر ما در عربستان با افزایش بیکاری، افزایش اعدام‌ها، افزایش فقر، افزایش قیمت‌ها، افزایش تخریب محله ها و کوچ اجباری و نیز افزایش موارد بازداشتی در بین شهروندان مواجه هستیم.

چشم‌انداز ۲۰۳۰ یک چشم‌انداز مبهم و مه‌آلود بدون افق روشن است که هیچ گونه نقاط عطف یا نشانه‌ای برای موفقیت آن وجود ندارد.

این فعال معارض سعودی درباره وضعیت جسمانی پادشاه عربستان گفت: ملک سلمان از لحاظ جسمانی در وضعیت بدی قرار دارد و از وقایعی که در اطرافش می گذرد، آگاه نیست؛ او اکنون فقط مانند یک مرده متحرک است و هر روز به دلیل کهولت سن یا به اصطلاح آلزایمر وضعیت بیماری‌اش تشدید می‌شود.

راضی السحیمی در مورد انتقال قدرت از پادشاه به ولیعهد گفت: این امر با موانعی روبه‌روست و به نظر من ولیعهد نمی‌تواند بر آنها غلبه کند و با توجه به دیدگاه شخصی من و اطلاع از آنچه در وزارت کشور می‌گذرد، محمد بن سلمان نمی‌تواند بر کرسی قدرت بنشیند و حتی اگر موفق به آن شود، حکومت او چندماهی بیشتر دوام نخواهد داشت. او روزهای سختی پیش رو دارد و توان مقابله با آنها را نخواهد داشت به ویژه اینکه از هوش و تجربه سیاسی خوبی برخوردار نیست. 

وی افزود: او همچنان در سرخوشی جوانی به سر می‌برد واگر به حکومت برسد، این اتفاق برای اوضاع داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی فاجعه‌بار خواهد بود.

این معارض سعودی درباره حضور «عبدالعزیز بن احمد»، شاهزاده سعودی و برادرزاده ملک سلمان در سفر به امارات در کنار بن سلمان در اوج اختلافات گفت: این همراهی تنها یک پیام جعلی و غلط‌انداز به دنیاست تا چنین وانمود کند در خانواده سلطنتی انسجام و همبستگی وجود دارد اما در حقیقت همراهی شاهزاده عبدالعزیز بن احمد با ولیعهد در این سفر هیچ مفهوم خاصی ندارد. او صرفا یک تاجر است و خانواده شاهزاده عبدالعزیز بن احمد و پدرش تحت سلطه ولیعهد و در حصر خانگی هستند. بنابراین او مجبور به همراهی او شد تا نوعی پیوند ساختگی بین ولیعهد و بقیه خاندان سلطنتی در اذهان عمومی ایجاد شود.

 وی درباره تلاش بن سلمان برای بهبود روابط با واشنگتن در راستای تضمین و تحکیم سلطنت خود در آینده نزدیک گفت:  آمریکا درخواست‌ها و شروطی برای دیدار «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور با بن سلمان طی حضور در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مقر این شورا در ریاض دارد که پایان ماه آینده میلادی برگزار می‌شود. از جمله این خواست‌‌ها، عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی، افزایش تولید نفت (عربستان ۲۰۰ میلیون بشکه نفت با قیمت نازل برای تامین کسری ذخایر استراتژیک آمریکا ارائه می‌دهد) و همکاری با آمریکا و اسرائیل در پرونده‌های پیچیده منطقه است. 

وی در پایان درباره وضعیت جسمانی ملک سلمان گفت: حال او مدام رو به وخامت است و این مرد صرفا عروسکی است که نفس می‌کشد و از آنچه در اطرافش می‌گذرد، بی خبر است.

السحیمی گفت: آینده حکومت در عربستان سعودی مبهم است و فکر می‌کنم این کشور وارد مرحله حساس و چرخش‌های خطرناکی شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیماری ملک سلمان ملک سلمان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین