Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:54:50 GMT

انجام رزمایش نظامی مشترک چین و روسیه در اطراف تایوان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۳۶۳۱

انجام رزمایش نظامی مشترک چین و روسیه در اطراف تایوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، ارتش چین از انجام یک رزمایش نظامی مشترک با روسیه در اطراف تایوان خبر داد.

ارتش چین اعلام کرد که رزمایش مذکور به مثابه هشداری جدی نسبت به هماهنگی تایوان و آمریکا است.

ارتش پکن افزود: تایوان بخشی از جمهوری خلق چین است و ارتش مصمم است تا از مداخله نیروهای خارجی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که وزارت امور خارجه چین روز گذشته اعلام کرده بود که ایالات متحده بهای غیرقابل تحملی را در صورت ادامه مسیر اشتباه در موضوع تایوان پرداخت خواهد کرد.

این وزارت خانه افزود: ایالات متحده تعهدات خود را در مورد موضوع تایوان زیر پا گذاشته، به صورت مخفیانه و علنی فعالیت های جدایی طلبانه را تحریک و حمایت می کند.

گفتنی است که رئیس جمهور آمریکا پیشتر در نشست مطبوعاتی با نخست وزیر ژاپن از احتمال مداخله نظامی در صورت حمله چین به تایوان خبر داده بود.

شایان ذکر است که چین به تایوان به چشم استانی متمرد نگاه می‌کند و به آمریکا درباره حمایت از جریان‌های جدایی‌طلبانه منطقه هشدار داده است.

این در حالی است که آمریکا مدعی است فروش تسلیحات به تایوان ناقض پایبندی آمریکا به سیاست چین واحد نیست.

کد خبر 5499011 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: تایوان چین ایالات متحده امریکا پکن اوکراین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین جو بایدن جنگ اوکراین عراق حمله روسیه به اوکراین ناتو مسکو ترکیه فنلاند آخرین اخبار اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن