Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گلستان گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال این هستیم در افق ۱۴۰۴ درآمد سرانه مردم استان را به میانگین ملی رسانده و برای این هدف باید درآمد ناخالص استان را به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسانیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان ، علی محمد زنگانه در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی استان اظهارداشت: درآمد ناخالص استان در انتهای سال گذشته 56 هزار میلیارد تومان بود که براساس آن درآمد سرانه مردم استان نصف درآمد سرانه میانگین کشوری است و تلاش داریم در افق 1404 درآمد سرانه مردم استان را به میانگین ملی برسانیم و برای این هدف باید درآمد ناخالص استان را به 112 هزار میلیارد تومان برسانیم و سرمایه‌گذاری 225 هزار میلیارد تومانی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان تصریح کرد:متاسفانه رتبه ضریب جینی استان در بخش شهری 27 و در روستایی 26 است و 41 درصد جمعیت شهری و 75 درصد جمعیت روستایی استان جزو پنج دهک کمتر برخوردار استان هستند.

وی افزود: نظام مسائل استان در 30 سند بخشی در حال تدوین است که سند توسعه دامپروری به عنوان الگو تدوین شده است و تلاش داریم برنامه رشد 7.7 درصدی مورد نظر دولت را اجرایی کنیم.

استاندار گلستان گفت: در حالی‌ که 57 درصد آب شرب در کشور از منابع زیرزمینی تامین می‌شود ، در گلستان 95 درصد آب شرب از منابع زیرزمینی است و این وضعیت نگران کننده است و از این رو پروژه‌های ساخت سدها به ویژه سد نرماب و کمبود 1600 لیتر بر ثانیه آب شرب در استان را با راهکار های کوتاه مدت و میان مدت در حال پیگیری و تامین هستیم.

برداشت گل‌ محمدی از مزارع استان کردستان/ محصولی که باعث رونق اقتصادی و درآمدزایی شده است اورژانس استان البرز در پی آلودگی هوا به حالت آماده باش درآمد زنگ آغاز جشنواره رادیو به صدا درآمد/ یادآوری یک صدای ماندگار توسط معاون صدا

زنگانه تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل احداث کریدور شمال به جنوب از مسیر اینچه برون به آزادشهر به شاهرود به طبس به بندرعباس از اولویت‌ها برای استان است که اجرای آن به منطقه آزاد اینچه برون و بنادر استان معنا می دهد و در عین حال موجب کاهش فاصله حمل بار به میزان حداقل 500 کیلومتر می شود.

وی خاطر نشان کرد: منطقه آزاد اینچه برون در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تنها مصوبه ای کاغذی بود که در حال حاضر مدیر پروژه تعیین شده، بودجه تدوین برنامه جامع آن تخصیص یافته و در حال تصویب اساسنامه آن در شورای عالی مناطق آزاد هستیم و کار با شتاب در حال پیگیری است.

استاندار گلستان تاکید کرد: رفع مشکلات کمربندی گرگان، احداث تقاطع های غیر همسطح در ورودی و خروجی کمربندی علی آباد کتول، مسیر تنگه راه و سه راهی کلاله از جمله مشکلات آزاد راه بهشهر به بجنورد است که در مصوبات سفر بیش از 1200 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد

دکتر زنگانه گفت: ارتباط گلستان با استان بالکان آباد ترکمنستان و استان منگستائو قزاقستان به توسعه روابط تجاری منطقه ای استان کمک می کند.

وی یادآور شد: در حوزه کشاورزی موضوع گیاهان دارویی، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، حمایت از صنایع کشاورزی، توسعه مجتمع میگوی گمیشان در فاز 6 هزار هکتاری، مجتمع 500 هکتاری ماهیان خاویاری، تفاهم نامه با بنیاد برکت برای پرورش ماهی در قفس و پن ، کشت توتون و تنبانکو و همچنین کشت چغندر قند با همکاری یکی از نهادهای خاکمیتی مورد توجه است.

به گفته استاندار گلستان در موضوع پتروشیمی آخرین اقدامات در حال انجام است و با همکاری هلدینگ های بزرگ وارد فاز جدید خواهیم شد.

زنگانه اظهار کرد: کانال های منتهی به خلیج گرگان بسته شده و ارتباط بین خلیج و دریا قطع شده ، خشک شدن خلیج گرگان مساوی با از دست رفتن سلامت ، محیط زیست و کشاورزی مردم استان است و این مسئله استان نیست بلکه یک موضوع ملی است همچون دریاچه ارومیه همکاری شما در این زمینه نیاز است ، ما این کار را آغاز کردیم اما برخی مانع شدند که خوشبختانه حمایت معاون اول رئیس جمهور شامل حال استان شده و پروژه آغاز شد.

وی گفت: بالای 40 هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور مصوبه در مسیر رشد استان جذب شده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: با توجه به اینکه 47 درصد جمعیت ما در روستاها قرار دارند، اولویت ما پیشرفت روستا محور است که نمونه هایی همچون وامنان ، عطاآباد، پنج پیکر و محمدآباد را داریم.

انتهای پیام/581/ن

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان استاندار گلستان درآمد ناخالص درآمد سرانه مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد

اداره تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی سریعتر از حد انتظار کاهش یافت و این در حالی بود که نرخ تورم همچنان در حال افزایش است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل فاکس بیزینس، اداره تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی سریعتر از حد انتظار کاهش یافت و این در حالی بود که نرخ تورم همچنان در حال افزایش است.

بر اساس برآورد پیشین اداره تحلیل اقتصادی (BEA) که روز پنجشنبه منتشر شد، تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا پس از افزایش 3.4 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023، با نرخ سالانه 1.6 درصد برای دوره ژانویه تا مارس رشد کرد که نسبت به دوره قبل کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که سرعت رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در طول ماه قبل کاهش یافته و به 2.4 درصد رسیده است.

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکانرخ تورم آمریکا در دوره بایدن به 18.8 درصد رسید

در مقایسه با سه ماهه چهارم، کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا در سه ماهه اول 2024 عمدتاً منعکس کننده کاهش هزینه‌کردهای مصرف کننده و صادرات و کاهش هزینه‌های دولت محلی و دولت فدرال است. البته این کاهش سرعت رشد اقتصادی تا حدی با تسریع رشد سرمایه گذاری ثابت در بخش مسکن جبران شد.

رابرت فریک، اقتصاددان "اتحادیه اعتباری فدرال نیروی دریایی" در این باره می‌گوید: ما می‌دانستیم که اقتصاد خود را از حمایت دولت دور می‌کند، فقط تصور نمی‌کردیم که تولید ناخالص داخلی به این سرعت کاهش یابد.

وی افزود: با کاهش هزینه‌های دولت و تعدیل هزینه‌های مصرف‌کننده همراه با ناپدید شدن حمایت‌های دوران کرونا، تولید ناخالص داخلی کمتر از همه برآوردها بود.

بنا بر این گزارش، شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی (PCE)، به استثنای قیمت مواد غذایی و انرژی - معیاری که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای اندازه گیری نرخ تورم دنبال می‌کند - پس از افزایش و رسیدن به 2 درصد در سه ماهه چهارم، 3.7 درصد در سه ماه اول 2024 افزایش یافت.

این در حالی است که داده‌های اخیر و اظهارات مدیران بانک‌های آمریکایی، نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان آمریکایی با درآمدهای پایین برای پرداخت به موقع اقساط وام‌های خود با مشکلات روزافزون مواجه هستند که این موضوع بانک‌ها را بر آن داشته است تا در اعطای کارت‌های اعتباری و وام‌های خودرو محتاط‌تر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد