Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ارمنستان ضمن اشاره به رایزنی تلفنی نیکول پاشینیان با وزیر خارجه آمریکا درباره اوضاع قفقاز، از نخستین دیدار معاونان نخست وزیران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در چارچوب کمیسیون مشترک تعیین خطوط مرزی و تقویت امنیت دو کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان گزارش داد که در روز سه‌شنبه، 24 ماه مه (سوم خرداد ماه) مهر گریگوریان و شاهین مصطفی‌اف، معاونان نخست وزیران ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای نخستین بار در چارچوب کمیسیون مشترک به منظور تعیین خطوط مرزی و تقویت امنیت مرزهای دو کشور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعات، این دیدار در یکی از مناطق مرزی ارمنستان و آذربایجان صورت گرفت و در جریان آن، طرفین بر آمادگی خود به منظور کار مشترک در چارچوب کمیسیونتعیین خطوط مرزی و امنیت مرزها تاکید کردند. دو مقام دولتی همچنین مسائل مربوط به فراهم سازی اقدامات و روش فعالیت‌ مشترک این کمیسیون را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

لازم به یادآوری است که دومین نشست در مسکو و سومین آن در بروکسل برگزار می‌شود.

چند روز قبل مشخص شد که الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با حضور شارل میشل، رئیس شورای اروپا، در بروکسل با یکدیگر دیدار کرده و در خصوص آغاز به کار کمیسیون مشترک ارمنستان و آذربایجان به منظور تعیین حدود مرزی بین دو کشور همسایه به توافق رسیدند. در این دیدار سه جانبه، موضوعات مربوط به آمادگی باکو و ایروان برای روند مذاکرات در خصوص عادی سازی روابط دو طرف، مشکلات انسانی و حل و فصل مناقشه قره باغ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت خارجه ارمنستان همچنین اعلام کرد که نخست وزیر نیکول پاشینیان روز گذشته در جریان مذاکراتی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نتیجه دیدار خود با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در بروکسل را مثبت ارزیابی کرد. در جریان این مکالمه تلفنی که به ابتکارعمل طرف آمریکایی انجام شد، طرفین در خصوص حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی، باز شدن راه‌های ارتباطی در منطقه و بطور کلی مسائل امنیتی منطقه قفقاز جنوبی بحث و تبادل نظر کردند.

نشست سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و اروپا در بروکسلنشست سه‌جانبه وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاجیکستانگفت‌وگوی تلفنی پوتین با پاشینیان و علی‌اف درباره توافقات در بروکسل

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان نخست وزیر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده