Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هسته فناور الکترونیک پردازش سبز مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دستگاه با کمک پردازش‌های هوش مصنوعی قادر به شناسایی آلودگی در بطری‌های صنایع غذایی است که موجب افزایش تولید محصولات، کاهش آلودگی و ارتقای سطح کیفی محصولات می‌شود و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در خط تولید شرکت‌های صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نخستین نمونه آن در شرکت صنایع غذایی سحر همدان رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مراسمی با حضور ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، ابوالفضل یداللهی اصلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان، رئیس پارک علم و فناوری و جمعی از مسئولان صنایع و دانشگاه‌های همدان برگزار و نخستین دستگاه شناسایی آلودگی در بطری صنایع غذایی به‌وسیله هوش مصنوعی ساخته شده توسط جوانان مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی همدان رونمایی شد.

مجتبی اسماعیلی در ادامه گفت: به‌صورت سنتی افراد با استفاده از چشم ناخالصی‌ها را جداسازی می‌کردند که طبیعتاً با کاهش دقت همراه است؛ اما به کمک این دستگاه آلودگی و ناخالصی‌های درون بطری‌های شیشه‌ای و ظروف مواد غذایی در بالاترین دقت ممکن شناسایی می‌شود.

او گفت: همه شرکت‌های مواد غذایی در کشور می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.

اسماعیلی گفت:این دستگاه به‌عنوان سامانه پردازش تصویر و هوش مصنوعی برای نخستین‌بار در کشور پیاده‌سازی شده و کاربرد دارد و تولید صنایع غذایی را تا چهار برابر افزایش می‌دهد. علاوه بر این خطای انسانی نیز حذف شده و ۹۹ درصد می‌تواند آلودگی‌های قبل و بعد از پرشدن به کمک این روبات هوشمند شناسایی می‌شود و بطری معیوب را به‌صورت اتوماتیک از مدار تولید خارج می‌کند.


به گفته او؛ این دستگاه حاصل یک سال و نیم تلاش روی کار دانش‌بنیان است که هسته فناور الکترونیک پردازش سبز دانشگاه آزاد اسلامی همدان کار تحقیق و توسعه را به‌صورت علمی و در حوزه هوش مصنوعی روی آن انجام داده و نخستین نمونه آن در کارخانه صنایع غذایی سحر همدان رونمایی شد.

اسماعیلی گفت: دقت دستگاه بسیار بالاست به نحوی که یک دهم میلی‌متر را در زمان ۰.۲ ثانیه تشخیص می‌دهد، یعنی حتی یک تار مو را هم تشخیص و از خطوط و شیار‌های بسیار ریز شیشه تمایز می‌دهد و به این صورت آلودگی‌ها را حذف می‌کند. در شرایط سنتی حداقل دو نفر نیرو لازم بود تا روی خط تولید حضور داشته باشند و با چشم غیرمسلح بطری‌ها را رصد کنند که البته امکان خطا هم وجود داشت.

او گفت: قرار است این محصول را به‌عنوان محصول دانش‌بنیان توسعه دهیم و آن را برای صدور به کشور‌های دیگر آماده کنیم در این مسیر بازار‌های صادراتی کشور‌هایی که در حوزه صنایع غذایی فعال هستند را مدنظر قرار داده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان رونمایی صنایع غذایی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی

مطابق اظهارات وزیرکار سامانه جامع بازار کار به زودی راه اندازی می شود تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند؛ در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار یکی از بندهای سیاست‌های کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری بود که در سال 90 ابلاغ شد. می‌توان گفت طی مدت 12 سالی که از ابلاغ این سیاست‌ها می‌گذرد هنوز هم نظام جامع اطلاعاتی دقیق از بازار کار وجود ندارد و پیشتر معاون اشتغال وزارت کار خبر از رونمایی سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار  تا پایان سال 1402 داده بود. کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند این‌که تمام مشاغل دارای شناسنامه شغلی و اطلاعات جمع‌آوری‌شده باشند می‌تواند برای سیاست‌گذاری بهتر و دقیق‌تر در مسیر اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری مؤثر باشد.

آبان ماه 1402 کریمی بیرانوند هدف از راه‌اندازی سامانه جامع بازار کار را ثبت‌مبنا کردن تمام بازار کار دانست و گفت: پس از راه‌اندازی سامانه جامع بازار تمام مردم با داشتن کد ملی دارای پروفایل شغلی مهارتی خواهند بود، این فقط در کشورهای پیشرفته هست. شناسایی بیکاران با الگوریتم‌های دقیق قابل انجام است.

 وی گفت: کمیته محتوایی برای نظام بازار کار ایران را با بیش از 8 هزار نفرساعت کاری که روی این موضوع شده است، تشکیل داده‌ایم, تشکیل کمیته اخذ دیتای نظام اطلاعات بازار کار را با کارکرد حدود 3هزار نفرساعت داشته‌ایم, پایش اطلاعات اخذشده از دستگاه‌های مختلف کشور را داشته‌ایم, ایجاد چارت تشکیلاتی از طریق سازمان امور استخدامی داشته‌ایم, پیشرفت 80درصدی در بخش نرم‌افزار سامانه داشته‌ایم, تلاش بر این است که تا پایان سال این اطلاعات را اخذ کنیم و تا پایان سال سامانه را راه‌اندازی کنیم.

طی روزهای اخیر نیز کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار گفت: برنامه ویژه امسال این است که بتوانیم کد ملی بیکاران را شناسایی کنیم و سپس آنها را طبقه بندی و به دستگاهی که متولی به کارگماری آنهاست معرفی کنیم.

وی گفت: یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.

 بیرانوند افزود: ویژه امسال داریم این است که  که بتوانیم کد ملی بیکاران را شناسایی کنیم بعد اینها را طبقه بندی کنیم؛ مثلاً بیکارانی که فارغ التحصیل رشته‌های الف هستند یا بیکارانی که فارغ التحصیل رشته‌های ب هستند. بعد اینها را در یک فرایندی و در یک تعاملی با دستگاه‌هایی که باید متولی به کارگماری اینها باشند انجام بدهیم. این اتفاق هیچ وقت در کشور نیفتاده که ما برویم سراغ بیکار بعد دستگاه متولی را پیدا کنیم و بگوییم که وظیفه شما است که ایشان بالاخره مشغول به کار شود، چون رشته‌اش به شما می‌خورد، چون مجوزش از شما است، چون تسهیلات را شما باید بهش بدهید.

 بیرانوند گفت: خوب این خیلی اقدام پیچیده‌ای است به لحاظ محتوایی یعنی اقدام سختی است ولی من خوشحال هستم که بگویم که تقریباً 80 درصد کار را ما انجام داده‌ایم و برای امسال برنامه ویژه داریم که این را انجام بدهیم.

 به گزارش تسنیم؛‌از سوی دیگر سید صولت مرتضوی, وزیرکار نیز روز گذشته درباره لایحه جامع اشتغال بیان کرد: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند؛ در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با مدیریت مهار تورم و کمک‌های معیشتی دولت به همه آحاد جامعه به‌ویژه جامعه کارگری، قدری از مشکلات کارگران رفع شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • بانوی کبدی کار استان همدان در اردوی تیم ملی
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • دیدار استاندار همدان با نخستین معلمش بعد از ۵۰ سال + تصویر
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو