Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، این گروه حمایت از مصرف کننده ادعا می کند تحقیقی درباره آدرس های وب ۸۰۰ سایت فیشینگ تازه کشف شده، نشان داد گوگل کروم در رایانه های مجهز به نرم افزار ویندوز ۲۸ درصد و در رایانه های مک اپل فقط ۲۵ درصد سایت های مذکور را حذف می کند.

سازمان مذکور ادعا می کند همین تست را در مرورگرهای وب دیگر انجام داده که میان آنها موزیلا (متعلق به فایرفاکس) بهترین عملکرد را داشت و در رایانه های مجهز به ویندوز ۸۵ درصد و در رایانه های مک ۷۸ درصد وب سایت های فیشینگ را مسدود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عملیات فیشینگ مجرمان سایبری پیامی را نشان می دهند تا کاربران را وادار به کلیک روی لینکی با وب سایت جعلی کنند. در این وب سایت ویروس ها روی دستگاه نصب می شود یا از افراد خواسته می شود اطلاعات خصوصی شان را فاش کنند. به این ترتیب اطلاعات مالی یا حساب های بانکی آنلاین فاش می شود.

سخنگوی گوگل در واکنش به این یافته ها گفته اظهار نظر در این باره سخت است زیرا محتوای اندکی درباره روش تهیه گزارش وجود دارد و تا زمانی که گزارش کامل شرکت بررسی نشود، شرکت نمی تواند صحت اطلاعات را تایید کند.

کلاهبرداری های فیشینگ به شکل ایمیل، پیامک و پیام های مستقیم در شبکه های اجتماعی ظاهر می شوند.

مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس برای مقابله با کلاهبرداری های فیشینگ به افراد توصیه می کند تا قبل از کلیک روی هرلینک ارسالی با دقت کلیک کنند.

کد خبر 5498921

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری فیشینگ گوگل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی فناوری فضایی همراه اول تحقیقات علمی شرکت های دانش بنیان سورنا ستاری ناسا ماهواره ایرانسل شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی در فوتبال عربستان با عبور الهلال از میتروویچ

تیم فوتبال الهلال عربستان می‌خواهد بهترین بازیکن خود در فصل جاری را کنار بگذارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر میتروویچ، مهاجم صربستانی الهلال که در این فصل عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته، با جدایی از این تیم در نقل‌وانتقالات تابستان پیش رو شگفتی بزرگی را رقم خواهد زد.

واکنش رونالدو به ششمین پیروزی متوالی النصر

بر اساس گزارش سایت اسپورت عربستان؛ ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی الهلال با وجود عملکرد درخشان الکساندر میتروویچ مهاجم دیگری با توانمندی‌های بیشتری را برای فصل آینده در نظر دارد. میتروویچ گزینه ژسوس در نقل‌وانتقالات تابستان گذشته نبود و در روزهای پایانی با توجه به عدم جذب بازیکنان موردنظر سرمربی پرتغالی به الهلال پیوست.

میتروویچ که در این فصل 22 گل زده و بهترین گلزن لیگ حرفه‌ای عربستان پس از رونالدوی پرتغالی است در صورت قعطی بودن جدایی‌اش از الهلال دوباره در رادار تیم‌های اروپایی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید
  • شگفتی در فوتبال عربستان با عبور الهلال از میتروویچ
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه