Web Analytics Made Easy - Statcounter

این احتمال وجود دارد در نهایت دیدار پرحاشیه ایران و کانادا برگزار نشود

فعلا بازی کانادا و ایران لغو نشده است.

به گزارش طرفداری و به نقل از تسنیم، تیم‌های ملی فوتبال کانادا و ایران در حالی قرار است در تاریخ پنجم ژوئن (15 خرداد) در دیداری دوستانه در شهر ونکوور کانادا به مصاف هم بروند که همچنان برخی افراد و جریان‌های سیاسی در کانادا در تلاش برای لغو این بازی و دخالت دادن سیاست در ورزش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌سی نیوز» کانادا گزارش داد؛ به گفته حمید استیلی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال کانادا برای برگزاری این بازی دوستانه در ونکوور، 400 هزار دلار به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت خواهد کرد. استیلی گفته که برای اولین بار در 22 سال گذشته، فدراسیون فوتبال ایران از یک بازی دوستانه سود خواهد برد.

«سی‌بی‌سی نیوز» برای پیگیری این موضوع با فدراسیون فوتبال کانادا تماس گرفته که آیا این موضوع صحت دارد و اینکه این پول از کجا تأمین شده است اما فدراسیون فوتبال کانادا پاسخی به این پرسش نداد و چنین بیانیه‌ای را در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار داده است؛ «همان‌طور که استاندارد در فوتبال بین‌المللی است، هزینه‌های حضور در مسابقات عموماً به تیم میهمان ارائه می‌شود تا هزینه‌هایی که ممکن است در قرارداد گنجانده نشده باشد، مانند سفرهای بین‌المللی و یا داخلی، هزینه‌های زمینی و بیمه را پوشش دهد».

استیلی به رسانه‌های ایرانی گفته که فدراسیون فوتبال ایران پس از پرداخت هزینه‌های تیم، می‌تواند 200 هزار دلار از مبلغ پرداختی را هم ذخیره کند.

کندی استوارت شهردار ونکوور هم انجام این بازی دوستانه را محکوم کرده و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم گفته است که با تصمیم برای سازماندهی این بازی مخالف است.

دولت فدرال کانادا اعلام کرده در حالی که در سال 23-2022 بیش از 3 میلیون دلار بودجه فدراسیون فوتبال این کشور اختصاص داده، از این بودجه برای پرداخت هزینه‌های این بازی دوستانه استفاده نشده است.

سازمان ورزش کانادا اعلام کرده که درباره برگزاری بازی دوستانه بین کانادا و ایران با این سازمان مشورت نشده است و فدراسیون فوتبال کانادا یک سازمان مستقل است که امسال بودجه فدرال برای تیم ملی مردان کانادا را هنوز دریافت نکرده است.

فدراسیون فوتبال کانادا در پاسخ به این پرسش «سی‌بی‌سی نیوز» که آیا از منابع فدرال برای سازماندهی این بازی استفاده شده است یا خیر، پاسخی نداد.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا روز سه‌شنبه در صحبت با رسانه‌ها در ونکوور با تأکید بر اینکه دیدگاهش در خصوص برگزاری بازی دوستانه با ایران تغییری نکرده است، گفت:

من ابراز نگرانی کرده‌ام که فکر می‌کنم ترتیب این بازی دوستانه ایده بدی بود. می‌توانم به شما اطمینان دهم که فدراسیون فوتبال کانادا هیچ بودجه‌ای برای این بازی ارائه نکرده است. از نظر توانایی (واجد شرایط بودن) این بازیکنان (بازیکنان تیم ملی ایران) برای آمدن به کانادا و تیم‌هایی که به کانادا می‌آیند، آژانس خدمات مرزی تصمیمات حرفه‌ای و مستقلی در مورد واجد شرایط بودن افراد برای آمدن به کانادا می‌گیرد.

جان مولینارو روزنامه‌نگار ورزشی «سی‌بی‌سی نیوز» در این باره گفت:

طبیعی است که کشورها از انجام بازی‌های دوستانه سود ببرند. در این مورد به نظر می‌رسد که  فدراسیون فوتبال کانادا فقط این مسابقه را راهی برای آماده‌سازی تیم کانادا برای حضور در جام جهانی 2022 دیده و پیامدهای سیاسی گسترده‌تر را در نظر نگرفته است.

وی افزود:

این بازی به نوعی برای کانادا جالب است. آنها با تیمی بازی می‌کند که قرار است در جام جهانی قطر نیز بازی کند. من احساس می‌کنم که آنها احتمالاً پیامدهای روابط عمومی را در نظر نگرفته‌اند. به نظر من آنها فقط از منظر ورزشی به این بازی نگاه کرده‌اند.

خانم پاسکال سنت‌اونگه  وزیر ورزش کانادا هم روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد:

 از اینکه فدراسیون فوتبال کانادا همه جوانب را در نظر نگرفته، ناامید هستیم.

اخبار داغ 

استوری علی دایی در واکنش به ریزش برج متروپل عکس های ارسالی عجیب مدیر عامل تراکتور و ادعای تحریک تماشاگران توسط بازیکنان پرسپولیس / فیلم پیام اریک تن هاخ برای هواداران منچستریونایتد: میخوام با همشون بجنگم (با زیرنویس فارسی) / فیلم شعار هواداران میلان علیه هاکان چالهان اوعلو با رهبری تئو هرناندز در جشن قهرمانی / فیلم

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال کانادا بازی دوستانه کانادا و ایران سی بی سی نیوز فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد‌ شروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رییس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مسئله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیند‌های بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • مورد عجیب عبدالله
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟