Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، حسین اسلامی رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در مراسم امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه نصر تهران خانه صنف و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری چراغی برای همراهان این صنف است، گفت: هوش مصنوعی موضوعی است که مقام معظم رهبری به صورت صریح به آن پرداخته‌اند و برای همین نیاز است ما نیز اقدام ویژه‌ای در این‌باره انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات نصر تهران در راستای ثبت ۲۲ تیر، روز میلاد حکیم خوارزمی به‌عنوان روز ملی فناوری اطلاعات، بیان کرد: در سال جدید در مورد برخی موضوعات نگاه جدی و متفاوت‌تری خواهیم داشت و از آنجایی که در نحوه مواجهه با فناوری‌های نوین مشکلاتی وجود دارد، طبیعتاً در رفع اختلال‌های موجود در اندیشگاه‌های کشور نیز می‌توانیم کمک کنیم.

اسلامی با اشاره به گذشت چند ماه از وقوع جنگ در اوکراین گفت: در همین چند ماه گذشته روسیه در حوزه‌های رمزارزی تغییر فرمان داده است، اما ما هنوز تصویر روشنی در این زمینه نداریم. اقتصاد دیجیتال در ایران هنوز نحیف است و ما موظفیم در این زمینه حرکتی مهم و جدی انجام دهیم.

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام آمادگی کرد که این سازمان به عنوان یک رکن مشورتی و با اخذ نظرات متخصصان بخش خصوصی در محیطی داوطلبانه، صنفی و بی‌حاشیه می‌تواند در کنار مجموعه‌های تصمیم‌ساز کشور عمل کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم پرچم اقتصاد دیجیتال بر زمین بیفتد، افزود: امیدواریم با کمک و همکاری یکدیگر بتوانیم پلی میان اقتصاد نحیف دیجیتال و اقتصاد سنتی در کشور برقرار کنیم.

در این نشست میثم عابدی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز مسئله‌ی مانع‌زدایی را از مهم‌ترین شعارهای سال دانست و گفت: تا زمانی که برخی دیدگاه‌ها تغییر نکند، مانع‌زدایی انجام نمی‌شود و به تبع آن تولید دانش‌بنیان هم اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به تفاهمات انجام شده میان این مرکز و وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در تلاشیم اقداماتی در راستای مانع زدایی در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال انجام دهیم.

در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا معبودیان، رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای هوش مصنوعی و علم داده با ارائه‌ی گزارشی از کمیسیون متبوع خود و ۱۵ کارگروه تخصصی که در ذیل این کمیسیون تشکیل شده است، از چالش‌های مختلفی که در حوزه هوش مصنوعی احصا شده است، یاد کرد. از جمله بحث تجاری‌سازی، تسهیل‌گری کسب و کار، حوزه دادگان، اخلاق در AI، ایجاد کنسرسیوم‌های هوش مصنوعی در کشور، تشکیل خوشه‌های صنعتی و انجام اقدامات هماهنگی برای کسانی که در این خوشه‌ها قرار دارند تا ضمن ارائه بهتر خدمات در بازار بتوانند از خدمات یکدیگر هم بهره‌مند شوند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این تفاهم نامه در راستای حل چالش‌های یاد شده اجرایی شود، گفت: همچنین امیدواریم بتوانیم در فرایندهای بودجه نویسی به ارکان حکومتی و دولتی کشور کمک کنیم تا بتوانند ضمن بهره‌مندی از حوزه هوش مصنوعی، خدمات با کیفیت‌تری در کشور ارائه دهند.

گفتنی است این تفاهم‌نامه به منظور همکاری در زمینه ارتقای زیست‌بوم هوش مصنوعی به منظور بهبود فضای سیاستگذاری و توسعه کسب‌وکارهای هوش مصنوعی در کشور میان حسین اسلامی رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و میثم عابدی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری امضا شد.

کد خبر 5499033 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری هوش مصنوعی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری سازمان نظام صنفی رایانه ای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی فناوری فضایی همراه اول تحقیقات علمی شرکت های دانش بنیان سورنا ستاری ناسا ماهواره شبکه ملی اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه ای فناوری اطلاعات هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور

قنبرپور رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در جلسه کارگروه تاد ( توسعه اقتصاد دیجیتال استان سمنان) از ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری برای مشترکان خانگی و کسب و کار‌ها خبرداد و گفت: ازاین رقم تاکنون هفت میلیون پورت اجرایی شده و ۷۰۰ هزار دسترسی نیز برقرار شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم به اتمام برسد.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: تاکنون برای طرح فیبر نوری کشور FTTX (ساختار‌های انتقال سیگنال توسط فیبرنوری) نه اپراتور فعال شده است که در نتیجه اجرای طرح سرعت ارتباط تا هزار مگابایت خواهد رسید.

رئیس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: طبق برنامه هفتم توسعه سهم اقتصاد کشور از اقتصاد دیجیتال باید ۱۵ درصد افزایش یابد و بهمین علت این پارک با برنامه‌های متنوع همچون توسعه انسانی اقتصاد دیجیتال و افزایش زیرساخت‌ها و پارک‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات درصدد تحقق این امر است.

اکبر قنبر پور راه اندازی و سرعت بخشی به فعالیت پارک فناوری اقتصاد دیجیتال در استان سمنان برای استقرار واحد‌های فناور دانشگاه سمنان و با بهره گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ازجمله اقدامات اجراشده برشمرد

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از اجرای مرحله جدید برنامه گرنت رشد (gerante) در کشور توسط پارک فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) هم خبرداد و گفت: فراخوان این برنامه در خرداد ماه امسال اعلام می‌شود و انتظار می‌رود استان سمنان در این خصوص مشارکت فعالی داشته باشد.

رئیس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات در باره گرنت فاوا گفت: بسیاری ایده هادر مرحله‌ای هستتند که علاوه بر منابع مالی صاحبان ایده و اطرافیان به منابع دولتی و بازاریابی نیز نیاز دارند وبا در نظر گیری سرعت ورود به بازار حمایت می‌شوند.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از مصوبه هیئت وزیران در خصوص بخشش مالیاتی کسب و کار‌های فعال در پلتفرم‌های داخلی و خارجی که در پلتفرم‌های داخلی نیز فعال شوند خبر داد.

در پانزدهمین جلسه کارگروه تاد /(توسعه اقتصاد دیجیتال استان سمنان ) صادقی معاون اقتصادی استاندار هم گفت: اخیرا استان سمنان به عنوان یکی از استان‌های برترکشور در انتخاب زنجیره ارزش راهبردی معرفی شده بخصوص در بخش اقتصاد دیجیتال و خودرو که به کمک توسعه FTTX (ساختار‌های انتقال سیگنال توسط فیبرنوری) زنجیره ارزش راهبردی اقتصاد دیجیتال استان تکمیل میشود

صادقی با اشاره به به تکمیل زیرساخت‌ها و ساختمان پارک فاوا در سمنان از چند سال پیش تاکنون افزود: این پارک درمرحله بررسی و مرحله داوری برای بهره برداری است و به دستور رییس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات از امروز یکی از سوله‌ها قابل بهره برداریست و سوله دوم و سوم هم با کمک شتاب دهنده‌ها از هفته آینده وارد چرخه واگذری به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان می‌شود و پیش بینی می‌شود تابستان امسال پارک فاوای سمنان کاملا بهره‌برداری شود.

در این جلسه مسئولان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و استان سمنان وفعالان اقتصاد دیجیتال استان مطالبی را در خصوص ضرورت افزایش زیرساخت‌ها مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اطلس زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور طراحی شد
  • قانون‌گذاری هوش مصنوعی اولویت مجلس نیست/ باید خط قرمزها روشن شود
  • سیاست‌های صنعتی در برزیل و توصیه‌هایی برای ایران
  • گردهمایی فعالان دانشگاهی و استارتاپی برای توسعه هوش مصنوعی
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • اردبیل استان برتر کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است