Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد،خانواده شهدا،فرماندهان نظامی و انتظامی و مسولان شهرستان کهگیلویه مراسم گرامیداشت سوم خرداد برگزارشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ،مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد در شهرستان کهگیلویه با حضور جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد،خانواده شهدا،سرپرست فرمانداری کهگیلویه،فرماندهان نظامی و انتظامی و مسولان شهرستان در دهدشت برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده  ناحیه مقاومت بسیج  کهگیلویه در ابتدای این مراسم گفت: رزمندگان ما در شرایطی نابرابر و در حالی که رژیم بعثی به پشتوانه غرب، آمریکا و جنگی جهانی را به ما تحمیل کرده بود، ایستادگی کردند.

سرهنگ پاسدار حمزه محقق زاده با اشاره به اینکه پیروزی خرمشهر در عملیات بیت المقدس فتح الفتوح بود افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبر امروز جهاد تبیین در جامعه امری ضروری است، چرا که در این زمان که جنگ شناختی، ترکیبی، هیبریدی، جنگ‌های قومی و قبیله‌ای و جنگ‌های نیابتی از سوی استکبار جهانی به ملت‌ها تحمیل می‌شود باید جهاد تبیین را در اولویت قرار داده و بصیرت انقلابی داشته باشیم.



وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر، تبعیت از ولایت فقیه بود که امروز  نیز همچنان استوار در این مسیر قدم برخواهیم داشت تصریح کرد:ما با ترویج و اشاعه فرهنگ غنی اسلام، تمدن نوین اسلامی را رقم خواهیم زد و در بحث پیروزی در خرمشهر های پیش رو که مقام معظم رهبری فرمودند، با وحدت و همیاری  فراتر از جغرافیای اسلامی باید اقدام می کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه فتح  در مراسم بزرگداشت سوم خرداد با اشاره به اینکه خرداد روز مقاومت و ایستادگی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به خوبی نامگذاری شد گفت: این روز نشان از سالها مجاهدت و دلدادگی مردم شریف ایران اسلامی به انقلاب و ارزش ها دارد که همواره این دلدادگی و این علاقه مندی و این همراهی با نظام و انقلاب در همه دوران  از عمر انقلاب موج می‌زند.

سردار مصطفی مثنوی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان افزود: اسلام هرچه دارد و همه ارزش‌های موجود از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است و دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب در همه سال‌هایی که از انقلاب گذشته موج می‌زند.



وی تصریح کرد: آن چیزی که امید به آینده  نشانه این امیدواری راهبرد مقاومت است که همین دلدادگی مردم و مقاومت آنها نسبت به هر تهدیدی است که دشمن را عقب رانده است.

 سردار مثنوی به تبیین ایثار، شهادت و اخلاص و خودباوری رزمندگان اسلام در میان نسل کنونی، اشاره و ادامه داد: همگی باید در خصوص جهاد تبیین گام برداشته و برنامه‌های پیش‌بینی شده باید در همین راستا باشند.

وی ابراز کرد: سوم خرداد  فرصتی است که ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدای عزیز و رزمندگان اسلام  تشریح و تبیین شود چراکه نسل کنونی و جوانان امروزی نیازمند و تشنه جهاد تبیین هستند؛ همچنین تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیز باید عملی شود.

این مقام ارشد نظامی خاطرنشان کرد: راهبرد مقاومت، نماد پیوستگی و وحدت بین نسل‌ها در دفاع از انقلاب است و الگویی روشن برای همه نسل‌های آینده در دفاع از استقلال و حریم میهن عزیز است.



سردار مثنوی گفت:پیروزی بزرگ اسلام در حماسه سرنوشت‌ساز سوم خرداد، جبهه کفر و استکبار را منفعل و مستأصل کرد و دشمن را از پیروزی بر ملت غیور ایران نا امید و مأیوس ساخت.

وی افزود: هرچند دشمنان تحریم هایی بر این ملت تحمیل کردند و با وجود ضعیف بودن زیرساخت های اقتصادی، اما همچنان ملت بزرگ ایران پیروز میدان تحریم هستند.

در پایان از رزمندگان که در عملیات آزاد سازی  خرمشهر حضور داشتند تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: ابید
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد تبیین سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع)، گفت: وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست گذاری، ساماندهی، نظارت و راهبری برنامه ملی و مذهبی در کشور است.

وی با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت ایام الله ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب تاکنون است، گفت: هویت انقلاب اسلامی را همین ایام‌الله شکل می‌دهد و گرامیداشت این ایام یعنی بزرگداشت انقلاب.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه گرامیداشت ایام‌الله از انحراف انقلاب جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در طول سال  افز.ن بر 15 مراسم ملی سراسری در کشور برگزار می‌شود که  آخرین آن مراسم روز قدس بود که در 2776 نقطه از کشور مراسم راهپیمایی این روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری یک مراسم در کشور هزاران برنامه فرهنگی، تبلیغی و تبیینی برگزار می‌شود و مردم در اجرای آن مشارکت دارند، افزود: سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد را در پیش داریم که برنامه‌های آن در حال برنامه‌ریزی است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دهه کرامت نیز یکی دیگر از برنامه‌های مذهبی است که در آستانه ورود به آن هستیم و این دهه را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دهه کرامت نامگذاری کرده است، گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در این ایام حتی در خارج از کشور هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است که هزاران برنامه جشن و سرور و تبلیغی و تبیینی درباره زندگی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: اعیاد شعبانیه نیز از دیگر برنامه‌ها و از حرکت‌های جدیدی است که با کمک مردم شکل گرفته است و هر سال توسعه پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه به صحنه آوردن مردم در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ماموریت دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، افزود: امروز می‌بینیم که مردم چگونه در اجتماعات حمایت از مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از انجام عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نخستین کشوری که اعلام حمایت کرد، ایران اسلامی بود، ادامه داد: چندین اجتماع و راهپیمایی بزرگ نیز در سطح کشور برگزار شد؛ همین اقدام در سایر کشورها نیز الگو شد و جمعه‌های خشم علیه رژیم غاصب صهیونیستی در سطح کشور به راه افتاد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه بعضی مناسبت‌های استانی نیز مورد توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است که از جمله آن بزرگداشت 24 مهر در کرمان است، گفت: در این روز در زمان رژیم منحوس پهلوی مسجد جامع کرمان به آتش کشیده شد و تعدادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی نیز از ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است، افزود: در این راستا برنامه‌های تبیینی زیادی در کنار برنامه‌های مختلف ملی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: سال گذشته بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور 120 میلیارد تومان بوده است که شامل حقوق کارکنان و تهیه اقلام فرهنگی و برای برگزاری مراسم در کل کشور می‌شود.قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تاخیر و تعلل چند ساله مسئولان استان کرمان و شهرداری در مورد ساخت سردیس امام خمینی (ره) جهت نصب در محل مسجد امام شهر کرمان و نیز ساخت و نصب المان قدس در شهر کرمان با توجه به کرمانی بودن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در راه آرمان قدس تلاش‌های زیادی کرد و به شهیدالقدس نیز معروف است، گفت: باید همکاری و پیگیری‌های لازم در این موارد صورت گیرد.

 

دیگر خبرها

  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور