Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، جلسه کمیته نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات با حضور مهرداد بذرپاش برگزار شد.

در این جلسه، اعضای کمیته گزارش اقدامات خود را ارائه کردند و در ادامه، رئیس کل دیوان محاسبات کشور نکات مهمی را مطرح نمود.

بذرپاش با اشاره به اهمیت این کمیته، تصریح کرد: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات، به عنوان یک کلان پروژه در دیوان محاسبات مورد توجه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری قدمت نزدیک به ۲۰ ساله "اصلاح نظام برآوردها و هزینه‌ها" که در قانون بودجه سال ۱۳۸۱ درج شده بود، از عزم این نهاد نظارتی برای موظف کردن دستگاه‌های اجرایی اداره‌ی ارزان تر دولت، همزمان با حفظ و ارتقای سطح عرضه کالا و خدمات، خبر داد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: هم اکنون بسیاری از نهادها مشغول فعالیت هستند که با دراختیار داشتن اماکن و نیروی انسانی جداگانه، بعضا دچار کارهای موازی هستند؛ اگر نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات تبدیل به گفتمان شود، این موازی کاری‌ها از بین می‌رود و بار هزینه‌های اضافی از دوش دولت و مردم برداشته خواهد شد.

وی نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات را در راستای تحقق شعار مردم‌پایگی دیوان محاسبات دانست که پیگیری و تحقق آن، بهای کالا و خدمات را برای مردم کاهش خواهد داد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به برخی اتفاقات مثبت در نتیجه‌ی اجرای نهضت مذکور، رقابتی‌ترشدن فضای کسب و کار و تولید و افزایش رفاه مصرف کنندگان، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقای درآمد سرانه، رسیدن به شغل پایدار و دستیابی به جایگاه اول اقتصادی و علمی و فناوری در منطقه در چارچوب سند چشم انداز سال ۱۴۰۴ را از جمله‌ی این موارد برشمرد.
 

برچسب‌ها مهرداد بذرپاش دولت دیوان محاسبات کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش دولت دیوان محاسبات کشور مهرداد بذرپاش دولت دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر جمالی نژاد در دیدار با استاندار لرستان ضمن تبیین اهداف و الزامات تحقق شعار شفافیت و انضباط مالی و سیاست‌های دیوان محاسبات، تحقق این شعار را برای امید و اعتماد آفرینی هرچه بیشتر در جامعه، نیازمند همراهی و اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی دانست.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات استان با اتخاذ سیاست پیشگیرانه و تمرکز بر مهم بررسی و اقدام به‌موقع در چارچوب و حیطه اختیارات قانونی در دو سال اخیر با استفاده از تهیه تفریق زودهنگام، گزارشات نظارت بر خط ماهانه، تهیه گزارشات تحلیلی و آسیب‌شناسی، راه‌اندازی سامانه ۱۹۸، تقویت کنترل‌های داخلی، رصد و نظارت بر سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی، بازدیدهای میدانی، برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی و تخصصی تلاش کرده است تا اقدامات و فعالیت‌های حسابرسی خود را بر حل مشکلات و گره‌گشایی از نیاز مردم و کمک به پیشرفت و توسعه استان در همراهی با سایر حوزه‌ها قرار دهد که دراین‌خصوص نتایج و دستاوردهای خوبی را در تحقق منابع و مصارف بودجه، ارتقای شفافیت، جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی استان، برقراری انضباط مالی، ضابطه‌مند کردن به‌کارگیری نیروی انسانی و اجرای مصوبات به همراه داشته است.

ابوطالب شفقت استاندار استان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از سیاست‌های پیشگیرانه و تعاملی دیوان محاسبات در دوره جدید، گفت: تصمیم‌گیری مؤثر و نیز اجرای برنامه‌های کلان و راهبردی استان نیازمند اصلاح و بازنگری در فرایندها و نظام بودجه‌ریزی فعلی است که افزایش اختیارات استان‌ها بخشی از الزامات آن است و دیوان محاسبات در اجرا و تحقق این موضوع بسیار مؤثر است و می‌تواند کمک کند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ورود دیوان محاسبات را به حوزه شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی بسیار مهم دانستند و از ارسال گزارشات تحلیلی و نتایج نظارت برخط ماهانه برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر و اقدام به‌موقع استقبال کرده و از زحمات این نهاد نظارتی تشکر کردند.

کد خبر 6095017

دیگر خبرها

  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403