Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:34:12 GMT

پل آزادی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۴۷۷۹

پل آزادی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، گذر فرهنگی و هنری «پل آزادی» دیروز سه‌شنبه ۳ خرداد با حضور علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جعفرپور معاون فرهنگی هنری موزه و تنی چند از مدیران، کارشناسان و علاقمندان در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.

این گذر فرهنگی و هنری شامل غرفه‌های نگارخانه هنری، معرق و منبت، رادیو سرو، داده نمای «خرمشهر؛ از اشغال تا آزادی»، نشر سرو و دست‌نوشته هایی درباره خرمشهر و دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر بخش‌های جذاب این گذر فرهنگی کارگاه‌های نقاشی، چوب تراشی، مجسمه سازی، سفال و حجم است که توسط هنرمندان این عرصه زیر نظر راما وزیری، مدیر غارموزه وزیری برگزار می‌شود.

هنرمند خوشنویس استاد محمدعلی مشایخی نیز به دیوار نویسی هایی می‌پردازد که یاد و خاطرات آن روزها را برای رهگذران زنده می‌کند.

همچنین اجرای تئاترهای خیابانی در حوزه دفاع مقدس با محوریت حماسه آزادسازی خرمشهر و دزفول قهرمان و برنامه‌های موسیقی خیابانی از دیگر بخش‌های این گذر فرهنگی و هنری است.

این نمایشگاه که در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در اراضی عباس آباد برگزار می‌شود، حد فاصل مترو همت و حقانی و در محل عبور رهگذران به سمت کتابخانه ملی، باغ کتاب و پل طبیعت قرار گرفته است که از روز ۳ تا ۶ خرداد، از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ بعدازظهر پذیرای علاقمندان خواهد بود.

به دلیل افزایش آلودگی هوای پایتخت و با توجه به اینکه در بیشتر مناطق تهران وضعیت آلودگی در وضعیت ناسالم و خطرناک قرار گرفته است، این رویداد فرهنگی در تاریخ چهارم خرداد برگزار نخواهد شد.

کد خبر 5499137 زینب رازدشت تازکند

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر جعفری موزه ملی ایران آلودگی هوا دفاع مقدس سوم خرداد فتح خرمشهر سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب آزادسازی خرمشهر دفاع مقدس شهید صیاد خدایی دفاع مقدس جنگ تحمیلی سالروز آزادسازی خرمشهر تازه های نشر انقلاب اسلامی ایران بنیاد ملی بازی های رایانه ای نمایشگاه کتاب تهران تحقیق و تفحص دفاع مقدس گذر فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بدو ورود به ارومیه با حضور در باغ رضوان به مقام شامخ شهدا هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد