Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل یک شرکت خدمات دریایی و مهندسی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های سوخت رسانی به شناور‌ها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور برنامه داریم.
به گزارش خبرگزاری آریا، مدیرعامل یک شرکت خدمات دریایی و مهندسی گفت : هم اکنون در بندر شهید رجایی روزانه 1200 تن سوخت به شناورها عرضه می شود سایت سوخت رسانی در حال حاضر دارای ظرفیت 53 هزار تُن انبارش سوخت است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای 116 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: میزان نقل و انتقال جاده ای و ریلی سوخت در این سایت سوخت رسانی ماهیانه حدود 30000 تُن به صورت ریلی و جاده‌ای 5000 تُن است.
این حجم از سوخت از طریق پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند تامین می شود.
وی تاکیدکرد:از جمله طرح‌های توسعه ای می توان به ایجاد زیرساخت‌های سوخت رسانی به شناورها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سالانه نیازمند 400 هزار تُن سوخت است، خاطر نشان کرد: هدف نهایی ایجاد و افزایش پتانسیل انبارش و تدارک سوخت تولید داخل عدم وابستگی به خارج ازکشور است.
وی تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه فعالیت های خود در بخش تامین و توزیع سوخت شناورها و با توجه به الزامات بین‌المللی برای استفاده از سوخت کم سولفور با همکاری و مشارکت با مجموعه های دانش بنیان داخلی برای تولید این سوخت اقدام جدی کرده است.
وی ادامه داد: هدف از این کار رساندن تولید سوخت کم سولفور به حد تامین کامل نیاز ناوگان و بی نیاز شدن از سوخت خارجی و سپس صدور مازاد آن برای در اختیار گرفتن سهمی بزرگ در بازار سوخت شناور در منطقه است..
وی حمایت از تولید و اقتصاد داخلی را راهبردی مهم در گروه کشتیرانی اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون بیش از 20 شرکت دانش بنیان با گروه کشتیرانی در حال همکاری هستند همچنین تا 99 درصد از سوخت مورد نیاز ناوگان از داخل تامین می شود و برای تامین و ساخت کانتینر و افزایش ظرفیت ناوگان تولید داخلی مدنظر بوده و با شرکت های داخلی قراردادهایی منعقدکردیم که در دست اجراست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشتی رانی گروه کشتیرانی سوخت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور

محمد حسین کاویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰۷ هزارتن پنبه وارد کشور شد.

به گفته او، با توجه به آنکه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن محصول از سال قبل در انبارها باقی مانده است، انتظار می رود که تا شهریور ،قبل از ورود محصول جدید به بازار توسط صنعت نساجی خریداری شود.

کاویانی ادامه داد: قیمت کنونی خرید تضمینی هرکیلو پنبه ۳۵ هزارتومان است، درحالیکه بارها اعلام کرده ایم که قیمت خرید پنبه باید ۳ تا ۳‌.۵ برابرنرخ خرید تضمینی گندم باشد تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیراین صورت به سبب هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت کشاورزان به سمت زراعت دیگر محصولات نظیر چغندر و شالی می روند.

مدیر عامل صندوق پنبه با اشاره به راهکار خودکفایی پنبه افزود: با توجه به آنکه پنبه یکی از محصولات استراتژیک محسوب می شود، از این رو وظیفه دولت است که حمایت های لازم را از زراعت این پنبه انجام دهد به طوریکه همانند کشورهای تولیدکننده پنبه یارانه تخصیص دهد.

به گفته او، براساس برنامه ریزی وزارت جهاد امسال سطح زیرکشت پنبه باید به ۱۱۷ هزارهکتار برسد، درحالیکه برآورد می شود که حداکثر به ۸۵ هزارهکتار برسد.

کاویانی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است، گفت: بنابر آمار تولید پنبه جوابگوی ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد