Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری  «سی ان ان» گزارش داد که بنابر شواهد جدید، «شیرین ابوعاقله» با شلیک مستقیم نظامیان صهیونیستی کشته شده است، اعتراف تازه ای که در چند روز گذشته در بسیاری از رسانه های بین المللی بازتاب داشته است و آنها دست داشتن نظامیان صهیونیست در شهادت خبرنگار الجزیره را فاش کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست، تارنمای شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر و بنابر دریافت ویدیویی جدید، نوشت: شواهد جدید حاکی از کشته شدن (شهادت )شیرین ابوعاقله در حمله هدفمند نظامیان اسرائیلی است؛ «آنها (نظامیان صهیونیست) مستقیماً به خبرنگاران تیراندازی می کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان در بازبینی تصاویر ویدیویی در باره صحنه به شهادت رسیدن ابوعاقله که  در «جنین» واقع در کرانه باختری گرفته شده بود و جدیدا بدست آورده  می نویسد: چندین عکس پشت سر هم به صدا در می‌آیند و صبح آبی روشن و بهاری را در جنین، در کرانه باختری؛ فیلمبردار در حال فیلمبرداری از صحنه به عقب بر می گردد تا پشت یک دیوار بتنی کم ارتفاع پناه بگیرد، سپس مردی به زبان عربی فریاد می زند: "مجروح! شیرین، شیرین، وای مُرد، شیرین! آمبولانس!".

سی ان ان در ادامه وصف این صحنه که بنابر اسناد جدیدی است که بدست آورده است می نویسد: زمانی  که دوربین عکاس به عقب می چرخد، شیرین ابوعاقله، روزنامه نگار الجزیره را می توان دید که بی حرکت، با صورت روی زمین دراز کشیده، در حالی که خبرنگار فلسطینی دیگری به نام شذا حنایشه (Shatha Hanaysha) در کنار او و در پناه درختی برزمین خود را جمع کرده است؛ با ادامه تیراندازی حنایشه دست دراز می کند و سعی می کند وی را به هوش آورد اما  هیچ پاسخی وجود ندارد، این درحالی است که  هر دوی آنها  کلاه ایمنی و جلیقه‌های محافظ آبی با علامت «پرس» (خبرنگار) به سر داشتند.

سی ان ان در شرح این واقعه بنابر کلیپ ویدیویی نوشت: اندکی بعد فردی  با لباسی سفید رنگ بارها  تلاش می کند تا ابوعاقله  را حرکت دهد، اما بارها با شلیک گلوله مجبور به عقب نشینی می شود، سرانجام پس از چند دقیقه طولانی موفق می شود جسد او را از خیابان بیرون بکشد.

تارنمای خبری سی ان ان در ادامه نوشت:این ویدئوی تکان دهنده  توسط «ماجدی بانورا» (Majdi Banura) ، فیلمبردار شبکه خبری الجزیره فیلمبرداری شده، صحنه ای را به تصویر می کشد که در آن  ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی - آمریکایی ۵۱ ساله در حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح روز  ۱۱  ماه مه (۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) بر اثر اصابت گلوله بر سرش کشته شد (به شهادت رسید)، این درحالی بود که وی با گروهی از خبرنگاران در نزدیکی ورودی ارودگاه پناهندگان جنین برای پوشش خبری حمله نظامیان اسرائیلی ایستاده بودند، شاهدان عینی به این شبکه خبری گفته اند که نظامیان اسرائیلی در همان خیابانی که این گروه از خبرنگاران ایستاده بودند، عمدا اقدام به شلیک و تیراندازی کردند؛ تیراندازی به سوی خبرنگارانی که همگی پوشش های مشخص خبرنگاری به تن داشتند.

تصاویر سی ان ان: محل به شهادت رسیدن شیرین ابوعاقله 

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: حنایشه با تشریح رویکرد محتاطانه گروه خبرنگاران در قبال کاروان نظامیان اسرائیلی، قبل از شروع تیراندازی  گفت: «ما حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه جلوی خودروهای نظامی اسرائیلی ایستادیم تا مطمئن شویم که آنها ما را می بینند چون  این عادت ما به عنوان روزنامه نگار است، ما به صورت گروهی حرکت می کنیم و جلوی آنها می ایستیم تا آنها ما را ببینند».

به گزارش ایران اکونومیست، در حالی شبکه خبری سی ان ان بنابر شواهد جدید شهادت شیرین ابوعاقله را بر اثر تیراندازی مستقیم از سوی نظامیان صهیونیستی عنوان کرد که «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز روز گذشته در خصوص شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره قطر در کرانه باختری گفت که همه مدارک و شواهد نشان می‌دهد که این خبرنگار به ضرب گلوله سرباز اسرائیلی به قتل رسیده است، وی همچنین بر لزوم انجام تحقیقات بین المللی که مجازات قاتل این خبرنگار فلسطینی را تضمین کند، تأکید کرد.

ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر 11 ماه (چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401) هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی توسط نظامیان صهیونیست هدف گلوله مستقیم قرار گرفت و این در حالی بود که وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک خبرنگار معرفی می‌کرد. 

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله توسط صهیونیست‌ها با محکوم کردن این جنایت، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده‌اند. 

در همین حال رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره جنایت قتل «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره که به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در جنین به شهادت رسید را لغو و اعلام کرد که هیچ قصدی برای گشودن پرونده تحقیقات درباره کشته شدن این روزنامه نگار ندارد.

*1302**

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اسرائیل ، رژیم صهیونیستی ، فلسطین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین نظامیان اسرائیلی نظامیان صهیونیست خبرنگار فلسطینی کرانه باختری شیرین ابوعاقله خبری سی ان ان سی ان ان شبکه خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه

شهرک‌نشینان شنبه شب بار دیگر در تل‌آویو دست به تظاهرات زده و بر لزوم توافق هرچه زوتر درباره تبادل اسرا تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان شنبه شب نیز مجددا در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواستار دستیابی به توافقی برای مبادله اسرا و توقف جنگ در غزه شدند.

در همین زمینه کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد اسرائیلی‌ها امشب در خیابان کاپلان تل آویو علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات برگزار کرده و خواستار انتخابات زودهنگام و رسیدن به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه شدند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند نتانیاهو عمدا مانع رسیدن به توافق مبادله اسرا می‌شود و اسرای اسرائیلی در اسارت در غزه کشته می‌شوند.

القسام شاخه نظامی حماس ساعاتی قبل در پیامی ویدئویی از کشته شدن ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد و اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

به دنبال این پیام ویدئویی قسام، خانواده‌های اسرای صهیونیست عنوان کردند «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند