Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@16:13:59 GMT

مبنای محاسبه ارزش گمرکی از ۴۲۰۰ به ETS تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۴۹۱۶

مبنای محاسبه ارزش گمرکی از ۴۲۰۰ به ETS تغییر کرد

طبق ابلاغیه گمرک ایران، از امروز مبنای محاسبه ارزش گمرکی از ۴۲۰۰ به ETS (میانگین نرخ نیمایی و بازار آزاد) تغییر کرد.

گروه صنعت،معدن و تجارت بازارنیوز؛ «علی وکیلی» مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در نامه‌ای به ناظرین و مدیران کل گمرکات اجرایی سراسر کشور اعلام کرد که از امروز مبنای محاسبه ارزش گمرکی از ۴۲۰۰ به ETS (میانگین نرخ نیمایی و بازار آزاد) تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بخشنامه آمده است:

الف - تغییرات و اصلاحات سود بازرگانی و اصلاحات تعرفه‌ای تصویب نامه شماره ۲۲۴۴۶ تا ۵۹۷۶ ه مورخ ۱۴۰۱.۲.۱۷،

١- به موجب بند (۱) تصویب نامه، اصلاعات تعرفه‌ای (۴۴۰) ردیف تعرفه شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد حذف و اصلاح شرح ردیف تعرفه و مشد رجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات، طبق جدول پوست شماره (۱) ابلاغ می‌گردد.

۲- به موجب بند (۲) تصویب نامه فوق الذکر طلیقات سود بازرگانی ردیف‌های تعرفه جداول منضم به آئین نامه اجرایی مقررات صادرات واردات از ۱۴ طبقه در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ طبقه در سال ۱۴۰۱ کاهش می‌یابد



مبنای محاسبه ارزش گمرکی از ۴۲۰۰ به ETS تغییر کرد

- با توجه به بند (۱) تصویب نامه، در صورت قرار گرفتن کد تعرفه کالای اظهاری در فهرست ۴۴۰ ردیف، پیوست شماره (۱) سود بازرگانی با لحاظ جدول صلیقاتی سود بازرگانی در سال ۱۴۰۱ تعدیل می‌گردند.

- کالا‌های ۱۲ ردیف تعرفه مندرج در فهرست پیوست شماره (۲) تصویب نامه که حقوق ورودی آن‌ها تعیین گردیده است، از تعدیل سود بازرگانی مجدول فوق مستی بوده و مشمول مأخذ‌های حقوق ورودی مصوب و نرخ ارز سامانه مبادله الکترونیکی (ای. تی. اس) است.

٣- به موجب بند (۴) تصویب نامه پیشگفت مأخذ سود بازرگانی روغن و دانه‌های روغنی در سال ۱۴۰۱ متر می‌باشد. فهرست تعرفه‌های روغن و دانه‌های روغنی متعاقب ابلاغ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، ارسال خواهد شد و زمان اجرای این بند پس از اعلام زمان اجرا توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد.

همچنین به منظور جلوگیری از توقف کالا‌های مذکور تا ابلاغ زمان اجرا از سوی ستاد تنظیم بازار، بر اساس ماخذ‌های سال ۱۴۰۰ و با رعایت سایر مقررات اقدامات لازم به عمل آید.

۴- با عنایت به لازم الاجرا بودن احکام قانون بودجه و مضاد تصویب نامه ابلاغی از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۱ منتفی است در خصوص کالا‌های اظهار و ترخیص شده از ابتدای سال جاری و با احتساب نرخ ارز (ای. تی. اس) و تغییرات حقوق ورودی وفق ماده (۱۳۵) قانون امور گمرکی، نسبت به بررسی و صدور مطالبه قامه کسر دریافتی اقدامات لازم به عمل آید. بدیهی است کالا‌های اظهار شده تا تاریخ صدور این بخشنامه مشمول اعمال جریمه موضوع ماده (۱۰۸) قانون امور گمرکی نخواهند شد.

توجه: کالا‌های اظهار شده در سال ۱۴۰۰ بر مبنای نرخ ارز غیر (ای. تی. اس)، مشمول کاهش سود بازرگانی جدول طبقات ابلاغی (ذیل بند ۲ مصوبه ضمیمه) نمی‌گردد.

ب- احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

١- به موجب سبز (۱) بند (هم) تبصره (۷)، نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی در همه موارد از جمله محاسبه حقوق ورودی، بر اساس شرع برابری ارز اعلامی بانک مرکزی، شرح سامانه مبادله الکترونیکی (ای. تی. اس)، در روز اظهار و مطابق ماده (۱۴) قانون امور گمرکی خواهد بود.

۲- به موجب سبزه (۲) بند (ه) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نرخ چهار درصد (۴) حقوق گمرکی مذکور در صدر بند (د) ماده (۱) قانون امور گمرکی برای کالا‌های اساسی، دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و همچنین نهاده‌های کشاورزی و دامی به یک درصد (۱) تقلیل می‌باید.

شایان ذکر است اعمال مأخد یک درصد حقوق گمرکی در خصوص اقلام مندرج در فایل‌های این بند، منوط به اعلام نظر صریح سازمان غذا و دارو در سامانه جامع امور گمرکی بر روی هر اظهارنامه خواهد بود.

٣- به موجب بند (ث) تبصره (۷) قانون بودجه سال جاری، مأخذ حقوق ورودی گوشی تلفن همراه ساخته شده خارجی با ارزش بالای ششصد (۶۰۰) دلار، برابر دوازده درصد (۱۲) است و منابع حاصله باید به ردیف درآمدی ۱۱۰۳۱۰ واریز گردد

۴- بموجب جز (۳) بند (ع) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام//

برچسب ها: سازمان گمرک ، ارز ترجیحی ، نرخ نیمایی ، حقوق گمرکی ، ارز 4200 لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RV9

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سازمان گمرک ارز ترجیحی نرخ نیمایی حقوق گمرکی ارز 4200 قانون امور گمرکی قانون بودجه سال سود بازرگانی موجب بند تصویب نامه حقوق ورودی سال ۱۴۰۱ نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • زیر تیغ
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند