Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، وضعیت اکران در سینماها همچنان بحرانی است و آمار فروش فیلم‌های در حال اکران نشان از ادامه قهر مخاطبان با سالن‌های سینمایی دارد.

هرچند بخش عمده‌ای از این وضعیت یادگار بحران کرونا در سینمای ایران است اما توجه به آمارها نشان می‌دهد که باید بیش از پیش نگران وضعیت استقبال از فیلم‌ها در دوران پساکرونا هم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین علم‌الهدی کارشناس اقتصادی سینما در مروری کوتاه بر آمارهای رسمی ارائه شده از وضعیت اکران سینماها، در یادداشتی تحلیلی نوشته است: دوماه از ورود به قرن جدید گذشته است و برای سینمای ایران با نگاهی به آمار میزان کارکرد دوماهه نشان دهنده وضعیت بحرانی سینما نسبت به نیمه دوم دهه ۱۳۹۰ است و بهتر است متولیان دولتی و صنفی سینما برای مدیریت این بحران فکر اساسی کنند!

از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ ببینیم در فروردین و اردیبهشت سینمای ایران (بجز سال ۱۳۹۹ که این دوماه سینما بخاطر پاندمی کرونا تعطیل بود) چه میزان فروش و مخاطب داشته است:

بر اساس همین آمار ارائه رسمی درج شده در گزارش سالانه سازمان سینمایی کشور و سامانه مدیریت فروش و اکران سینما، نگاهی به وضعیت تعداد مخاطب در دو ماهه ابتدایی هرسال نیز داشته باشیم تا فارغ از ارقام ثبت شده در گیشه تصویر روشن‌تری از «تعداد مخاطب» سینمای ایران در بهار ۱۴۰۱ به دست آوریم؛

موخره: آمارها نشان دهنده وضعیت کلی سینما در سال جاری است و کاهش نزدیک به ۵ میلیون نفر مخاطب امسال به نسبت سال ۱۳۹۸ موید این نکته است که سینما در وضعیت اورژانسی است و با توجه به وضعیت بحرانی اقتصادی قشر «سینما رو» اگر تمهیدات لازم برای مدیریت بحران سینما اندیشیده نشود، پیش‌بینی حدود ۸ تا ۱۰ میلیون مخاطب برای سینمای امسال دور از ذهن نیست و این آمار یعنی بازگشت به سال ۱۳۹۲ با فروش ۸ میلیون قطعه بلیت!

کد خبر 5499001 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: امیرحسین علم الهدی گیشه سینما فروش سینمای ایران تئاتر ایران حوزه هنری تئاتر شهر فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن کارگردان تئاتر خرمشهر فیلم سینمایی آزادسازی خرمشهر جشنواره بین المللی پویانمایی تهران فیلم مستند شیرین ابو عاقله نقاشی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!

آفتاب‌‌نیوز :

داریوش کاردان، پیشکسوت رادیو و تلویزیون گفت: ماجرا این است که مگر امروز کسی رادیو گوش می‌دهد؟ با توجه به سطح برنامه‌هایی که در حال ساخته شدن است، مگر مانند گذشته مخاطبی باقی مانده است؟ چون آمار صداوسیما نشان می‌دهد برای سازمانی که ۲۴ هزارمیلیارد تومان بودجه‌اش برای سال بعد است کم مخاطب‌ترین برنامه ۲ درصد مخاطب داشته و پر مخاطب‌ترین برنامه ۱۷درصد بیننده داشته و ۲۴ درصد هم برای جام ملت‌های آسیا را تماشا کردند. شما می‌گویید نیمرو ارائه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد در همان ارائه نیمرو هم نتوانسته موفق باشد.

ممکن است درست باشد، اما من نمی‌توانم این را بگویم. این که آمار شما از کجا آمده را نمی‌دانم و اصلا از آمار هم خبری ندارم، اما من ترجیح می‌دهم که تلویزیون نبینم و به جای آن یک فیلم سینمای خارجی یا داخلی ببینم که چند نفر از آن تعریف کرده‌اند و رادیو هم گوش نمی‌دهم.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • «میان ستاره‌ای» نولان اکران مجدد می‌شود
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟