Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود خوانساری امروز در همایش مشترک تجاری ایران و فدراسیون روسیه اظهار کرد: برای افزایش مبادلات تجاری دو کشور ایران و روسیه در فاز اول حجم تجارت دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد و در فاز دوم توسعه این روابط، تجارت به ۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به منافع مشترک بین ایران و آسیای مرکزی و میانه و منطقه اوراسیا افزود: تحریم‌های غیرقانونی غرب علیه روسیه زمینه‌ای را فراهم کرده است که این کشور همکاری با ایران را برای خنثی‌سازی تحریم‌ها گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کاهش نقش دلار در مبادلات تجاری بین ایران و روسیه از زمینه‌های مهم افزایش همکاری تجاری بین دو کشور به شمار می‌رود.

خوانسازی ادامه داد: زمینه همکاری تجاری بین روسیه و ایران در زمینه دارو، اقلام پزشکی، مواد غذایی، دانه‌های روغنی است. همچنین توسعه کانتینرهای یخچالی و خطوط کشتیرانی از جمله زمینه‌های توسعه مناسبات بین دو کشور به شمار می‌رود.

وی همچنین گفت: اتصال خطوط ریلی ایران به روسیه از طریق ترکمنستان و قزاقستان و گسترش مبادلات کالای ترانزیتی و همچنین فعالیت گمرکی در ضلع جنوبی روسیه با ایران از زمینه‌های همکاری تجاری بین دو کشور به شمار می‌رود.

خوانساری اضافه کرد: بعد از سفر آقای رئیسی به روسیه و به ویژه بعد از مناقشات اوکراین با روسیه، زمینه همکاری بیشتر ایران و روسیه فراهم شده است.

دعوت از فعالان اقتصادی روس برای سرمایه‌گذاری در ایران

در ادامه مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، با بیان اینکه در ماه‌های اخیر تعامل خوبی بین مقامات دو کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌های خالی دو کشور می‌توان، تجارت بین ایران و روسیه را توسعه داد. جمهوری اسلامی اهتمام ویژه‌ای به توسعه روابط بین کشورهای همسایه دارد و از جمله گسترش روابط تجاری با روسیه جایگاه مناسبی در سیاست‌های ما دارد.

وی ضمن اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای تسهیل در ارتباطات تجاری بین ایران و روسیه، افزود: زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران روسیه در ایران برای تولید کالا و خدمت و صادرات به کشورهای همسایه فراهم است.

کارگروه ویژه برای توسعه روابط تجاری با روسیه تشکیل شد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کارگروه ویژه در سازمان توسعه تجارت برای توسعه ارتباط بازرگانی با روسیه خبر داد.

محمدصادق مفتح امروز در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای در سازمان توسعه تجارت برای بررسی حل مشکلات بازرگانی بین دو کشور تشکیل شده است، گفت: در این همایش تسهیل ارتباطات مالی، بانکی، رفع موانع گمرکی، دیپلماسی تجاری و تسهیل نتایج آزمایشگاه‌ها و تسهیل فرایند ثبتی و برقراری ارتباط مستقیم بین فعالان دو کشور دنبال می‌شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی همچنین به دیدار رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون سفر معاون نخست‌وزیر روسیه به ایران نشان از اهمیت توسعه روابط بین دو کشور دارد. ایران با داشتن منابع غنی نفت، انرژی، موقعیت ژئوپلتیک و امنیت و ثبات پایدار، نیروی کار جوان، جوانان تحصیلکرده دارای زمینه مناسبی برای توسعه روابط و سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور دارد.

وی گفت: ایران می‌تواند به هاب منطقه‌ای تبدیل شود و در بخش خدمات فنی و مهندسی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و در کشورهای مختلف پروژه‌های بزرگ خدمات فنی و مهندسی اجرا کرده است. همچنین یکی از زمینه‌های توسعه همکاری بین ایران و روسیه را در زمینه تجارت و غذایی، کشاورزی، مصالح ساختمانی، پتروشیمی، منسوجات، خودرو و قطعات خودرو و خدمات فنی و مهندسی است.

مفتح تصریح کرد: از پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور استقبال می‌کنیم و همچنین تسهیل‌گری در زمینه سرمایه‌گذاری در نفت، گاز و پتروشیمی انجام می‌شود.

کد خبر 678920 برچسب‌ها ایران و روسیه تجارت خارجی ارز - بازار جهانی اتاق بازرگانی تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و روسیه تجارت خارجی ارز بازار جهانی اتاق بازرگانی تهران بین ایران و روسیه کارگروه ویژه سرمایه گذاری توسعه روابط بین دو کشور برای توسعه دو کشور تجاری بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود