Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در دو ماه اول امسال بیش از کل نیاز کشور در سال گذشته ثبت سفارش برای واردات گوشی آیفون انجام گرفته است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علیرضا پیمان‌پاک» معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت امروز در حاشیه همایش مشترک بازرگانی ایران و روسیه در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز با بیان اینکه قرار نیست ارز یارانه‌دار برای واردات کالا‌های لوکس و مصرفی مانند گوشی تلفن همراه آیفون اختصاص یابد، اظهار کرد: در دو ماه اول امسال بیش از کل نیاز کشور در سال گذشته ثبت سفارش برای واردات گوشی آیفون انجام گرفته است؛ بنابراین مردم نگران نباشند و به اندازه از نوع محصول وارد خواهد شد و فریب فضاسازی برخی از دلالان و واردکنندگان مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی آیفون را نخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین در مورد واردات محصولات غذایی، گفت: با توجه به ذخایر استراتژیک محصولات غذایی و واردات مناسب در کشور مشکلی نداریم، البته در کشور‌های دنیا در دو سه ماهی که به فصل برداشت مانده، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود، اما در کشور ما با توجه به ذخایر مناسب استراتژیک و واردات به اندازه کافی است و مشکلی از نظر ذخایر نداریم.


پیمان پاک تأکید کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور خریداری شده و ذخیره داریم و بنابراین مشکلی برای ذخایر و کالا‌های اساسی در کشور وجود ندارد.


وی در مورد اصلاح آئین‌نامه واردات ته‌لنجی نیز گفت: این آئین‌نامه در دولت تهیه شده و به زودی اصلاح می‌شود، اما نباید انتظار داشت همه مواردی که در سال‌های گذشته مشکل داشته، ظرف سه ماه در دولت به سرانجام برسد.


رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین در مورد متصل نبودن سیستم گمرک به سامانه جامع تجارت گفت: این مشکل از قبل وجود داشته، اما وزارت اقتصاد تلاش می‌کند، به زودی سامانه گمرک به سامانه جامع تجارت متصل شود.


پیمان‌پاک همچنین در مورد سؤالی مبنی بر حجم مبادلات تجاری کشور در دو ماه گذشته گفت:، چون سامانه گمرک به سامانه جامع تجارت متصل نشده، رقم دقیق را نمی‌دانم، اما اگر این سامانه به صورت آنلاین متصل شود، می‌توان رقم دقیق اعلام کرد. در حال حاضر براساس گزارش‌های سه ماهه گمرک، حجم تجارت کشور اعلام می‌شود.


معاون وزیر صمت همچنین در مورد واردات کالا‌های مصرفی مانند مربا به کشور گفت: بر اساس قوانین، واردات کالا‌های مصرفی برای تولید داخل ممنوع است، اما در مورد مربا که ارزش ۳ میلیون دلار وارد شده است، در واقع کنسانتره میوه‌های گرمسیری که تحت عنوان مربا وارد شده که البته آن هم می‌تواند به عنوان مواد مصرفی سایر صنایع غذایی استفاده شود. البته واردات ۳ میلیون دلار در مقایسه با کل واردات ۵۰ میلیارد دلاری رقم قابل توجهی نیست.


پیمان‌پاک همچنین در مورد واردات کالا‌های مصرفی گفت: برخی از واردکنندگان می‌خواهند از جیب ملت و ارز یارانه‌دار به واردات کالا‌های مصرفی اقدام کنند، در حالی که ارز نیمایی برای واردات نهاده‌های تولید و مواد اولیه و ماشین‌آلات باید اختصاص یابد که در این زمینه ۷۰ تا ۸۰ درصد ارز نیمایی هم به این کالا‌ها اختصاص می‌یابد.

دولت قبل دیپلماسی اقتصادی را تعطیل کرده بود

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت گفت: دولت قبل دیپلماسی اقتصادی را تعطیل کرده بود، اما این دولت دیپلماسی اقتصادی را به صورت همه جانبه آغاز کرده است. در این زمینه رئیس‌جمهور با سفر به روسیه، عمان، قطر و کشور‌های همسایه این علامت را به کشور‌های دیگر می‌دهد که وقتی مقام اول اجرایی کشور بر توسعه تجارت با کشور‌ها اهمیت می‌دهد، آن‌ها نیز در این زمینه اهمیت خواهند داد و توسعه مبادلات انجام خواهد شد.


وی گفت: وظیفه اتاق‌های بازرگانی است که اتاق‌های مشترک بازرگانی در کشور‌های هدف ایجاد کند و ما به عنوان سازمان توسعه تجارت هم زمینه ارتباط تجاری با کشور‌های دیگر را دنبال می‌کنیم و هم پیگیر ایجاد اتاق‌های مشترک بازرگانی در کشور‌های مقصد هستیم، در حالی که این وظیفه اتاق‌های بازرگانی است.


معاون وزیر صمت همچنین در مورد حجم تجارت ایران و روسیه گفت: این رقم در حال حاضر ۴.۱ میلیارد دلار است و اگر زیرساخت‌ها و شرایط فراهم شود، ظرف یکی دو سال آینده حجم تجارت ایران و روسیه به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

 

پایان پیام//

برچسب ها: واردات ، گوشی تلفن همراه ، ثبت سفارش لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RV4

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واردات گوشی تلفن همراه ثبت سفارش رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران واردات کالا های مصرفی دیپلماسی اقتصادی همچنین در مورد برای واردات ثبت سفارش پیمان پاک کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲۰۰۰) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

کد خبر 6098075 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد