Web Analytics Made Easy - Statcounter

باراک اوباما در بیانیه‌ای، اعضای حزب جمهوری خواه و لابی اسلحه را متهم اصلی وقوع تیراندازی‌های مرگبار در سراسر این کشور دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس آمریکا و کشته شدن دستکم 19 دانش آموز، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، در بیانیه‌ای، انگشت اتهام را به سمت حزب جمهوری خواه و لابی اسلحه گرفت و قصور آنها در محدود نکردن قوانین حمل سلاح را عامل این قبیل حوادث دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این بیانیه که در نشریه هیل منتشر شده، افزود: در سراسر آمریکا والدین از فرزندان خود مراقبت می کنند اما همیشه نگرانند که ممکن است چه اتفاقی برای آنها در مدرسه، سوپرمارکت یا هر مکان عمومی دیگری بیافتد.

اوباما ضمن ابراز همدردی با خانوده های قربانیان حادثه تیراندازی روز گذشته در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس، اظهار کرد من و همسرم شریک غم افرادی هستیم که دردی را تجربه کرده‌اند که هیچ کس نباید آن را تجربه کند.

وی خاطرنشان کرد ما از این موضوع عصبانی هستیم. ده سال پس از حادثه تیراندازی در مدرسه سندی هوک و تنها ده روز پس از حادثه تیراندازی در سوپرمارکتی در شهر بوفالو، کشور ما نه از ترس بلکه از لابی اسلحه بی رمق شده است. لابی اسلحه و یک حزب سیاسی (اشاره به حزب جمهوری خواه) که تمایلی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث مرگبار و دردناکی ندارد، متهم اصلی این جنایات هستند.

رئیس جمهور سابق آمریکا تصریح کرد برای انجام اقدامی عملی، زمان زیادی گذشته و حالا یک تراژدی دیگر اتفاق افتاده و خانواده های آمریکایی باید منتظر تراژدی دیگری باشند.

علاوه بر این، جو بایدن از اعضای کنگره خواست تا در مقابل لابی اسلحه به پا خاسته و قانون محدودیت حمل سلاح را تصویب کنند.

بایدن پس از فرود هواپیمایش بر زمین هنگام بازگشت از سفر آسیایی خود، ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه اظهار کرد اگر قانون گذاران قوانین سختگیرانه تری را درباره حمل سلاح تصویب می کردند، شاید اتفاقی که روز گذشته در مدرسه ابتدایی افتاد، رخ نمی داد.

پس از این حادثه، کاملا هریس معاون جو بایدن نیز خواستار توقف این نوع خشونت ها در سراسر آمریکا شد.

روز سه‌شنبه بر اثر تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر «اوالد» ایالت تگزاس آمریکا، 21 نفر از جمله 19 کودک کشته شدند.

شبکه ای.بی.سی. نیوز به‌نقل از پلیس ایالت تگزاس اعلام کرد که مظنون حادثه تیراندازی دستگیر شده است.

این در حالی است که آمارهای جدید اداره تحقیقات فدرال آمریکا نشان می‌دهد که حوادث تیراندازی در سال 2021 بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا امیدوار بودند که ریاست‌جمهوری جو بایدن بتواند موجب پیشرفت در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت حدود دو سال از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.

فعالان کنترل سلاح در آمریکا بر این باورند که عملکرد دولت وی برای مقابله با خشونت اسلحه و کنترل تسلیحات واقعاً ناامیدکننده بوده است.

بایدن نیز مانند رؤسای جمهور قبلی آمریکا دستورات اجرایی متعددی را برای جلوگیری از خشونت با اسلحه صادر کرد ولی قانون مربوط به بررسی سوابق خریداران سلاح در سنای آمریکا رد شد.

فعالان و حامیان مقابله با خشونت اسلحه در آمریکا از بایدن خواسته‌اند فشار بیشتری را بر کنگره وارد کند تا نمایندگان اقدامات قاطع‌تری را اتخاذ و اجرا کنند.

درخواست بایدن از کنگره برای مبارزه با لابی اسلحه در آمریکاتیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس/ 18کودک کشته شدند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یک مدرسه ابتدایی حادثه تیراندازی لابی اسلحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 

ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد از کشته شدن دو نفر در اثر تیراندازی در جشن عروسی خبر داد و گفت: متاسفانه در اثر تیراندازی شامگاه هفتم اردیبهشت ماه در جشن عروسی، دو نفر کشته شدند. 

یزدان افشاری‌پور در گفت و گو با ایسنا با ابراز تاسف از بکارگیری سلاح گرم در مراسم شادی به عنوان یک سنت غلط که به دفعات شاهد تبعات مرگبار بودیم، اظهار کرد: شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت ماه در یک جشن عروسی، یکی از میهمانان اقدام به تیراندازی کرده که براثر این اقدام، خواهر و خاله داماد در دم جان باختند. 

وی استفاده از مشروبات الکی را نیز در عدم کنترل احساسات فردی از دیگر علل تیراندازی‌های مرگبار به عنوان یک فرهنگ غلط نام برد و افزود: متاسفانه حادثه اخیر به دست فردی رقم خورده که در اثر استفاده از مشروبات الکلی و با سلاح جنگی اقدام به تیراندازی نموده و دو خانم ۲۴ و ۳۰ ساله قربانی این جهالت و هنجارشکنی شدند. 

در حالی فرماندار عنبرآباد از هشدار نسبت به خطرات جانی ناشی از تیراندازی ها در جشن‌ها سخن به میان آورد که متاسفانه علی رغم تذکر به صاحبان مراسم شادی و عروسی، شاهد اتفاقات ناگوار بودیم. 

اگر چه رئیس شورای تامین شهرستان عنبرآباد از اهتمام ویژه در برخورد با عاملان هر گونه هنجارشکنی در سطح منطقه و جشن‌ها خبر می‌دهد که پیش از این دستگاه‌های قضایی و امنیتی طی نشست‌های خبری از جمع آوری تعداد قابل توجهی سلاح غیرمجاز خبر داده‌اند. 

افشاری پور برخورد جدی با تهیه، توزیع و مصرف کنندگان مشروبات الکلی و سلاح‌های غیرمجاز را از برنامه‌های ویژه عنوان کرد که در سطح جنوب کرمان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. 

فرماندار عنبرآباد از متولیان امر فرهنگ و هنر خواست در این راستا ورود کنند و با این شیوه تبعات مرگبار استفاده از سلاح در جشن‌ها و مصرف مشروبات الکلی را به تصویر بکشند که در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خوهد بود. 

اینکه فرماندار عنبرآباد دست استمداد به سوی جامعه فرهنگ و هنر دراز کرده، جای خرسندی است اما از طرفی تاکنون هیچ گونه اقدام عملی از طرف شورای فرهنگ عمومی و دست اندرکاران فرهنگ و هنر نسبت به بازار گرم هنجارشکنی‌های ناشی از بکارگیری سلاح‌های غیرمجاز دیده نشده است. 

به گزارش ایسنا، در حالی این روزهای شاهد ضریب نفوذ محتواهای شبکه‌های اجتماعی در بدنه جامعه هستیم که حتی از این ابزار ارزان قیمت و قابل دسترس هم آنگونه که انتظار می‌رود در راستای روشنگری نسبت به تبعات دو فرهنگ غلط و کشنده بنام حمل سلاح و مصرف مشروبات الکلی استفاده نشده و هر روز به نوعی شاهد تلفات جانی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد